Ærlig komfort.
#1
Efter mange år med ure hvor jeg har prøvet mange forskellige remme omkring armen,
kan jeg også her konstatere at jeg har flyttet mig.

Da jeg begyndte på ure lå jeg pretty firm på divers på lænke,
og på job stod den gummirem.

I dag ligger hoveddelen af hvad jeg har sat i ure i et dress på læderrem,
og min go to beater er mit uendelig Seiko på en bond Nato.

Og skal jeg være helt ærlig (og det skal man jo) så må jeg indrømme efter at have prøve stort set alle former for remme minus canvas,
Så er der altså ikke meget om noget der kommer i nærheden af en god Nato i daglig komfort.

Så både i ur typer og remme står jeg i dag et noget andet sted end da jeg begyndte,
Har i også lignende flyttet jeg omkring hvad i spænderne urene fast med?
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#2
Nato er konge til sommer brug, men for mig først og fremmest til ikke alt for store ure. Standard natoremme har lidt svært ved mit Blancpain fifty fathoms på 45mm og f.eks. Citizen Pingo. Prøvede Erikas original elastiske remme men de er heller ikke gode til store ure.
Løsningen til min Fifty fathoms var Blancpain urimelige dyre originale til uret.
Mvh
Kim
[-]
  • Stensbjerg
Svar
#3
Jeg foretrækker stadig mine ure på lænke - kan ikke med læderremme !!

Skal jeg have en rem på, så bliver det enten sailcloth, Marine Nationale eller gummi - i den rækkefølge Icon_smil
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#4
Jeg "legede" en overgang med natoremme på mine Rolex'er, og syntes faktisk, at det var meget sjovt. Jeg fandt dog, at den type, hvor der er dobbelt rem under uret gør det hele for klodset, især netop på ure, der i sig selv er relativt høje. Jeg er enig i, at det faktisk er behageligt, men urene er jo født med lænke, og sådan anvender jeg dem i dag. Lænken gør jo så også, at uret ikke har så megen tendens til at glide rundt om armen. Jeg har også en 16018 (36 mm datejust i guld), som er med helt klassisk læder rem, som passer mig fint, bl.a. fordi selve uret jo ikke er så tungt som sportsmodellerne. Men hvis jeg lige kunne finde en velholdt, original, jubileelænke i guld (til en god pris Icon_lol ), ville jeg afgjort skifte.

/Bjørn
[-]
  • Stensbjerg
Svar
#5
(21-08-2024, 10:16 AM)bjorn_e58 Skrev: Jeg "legede" en overgang med natoremme på mine Rolex'er, og syntes faktisk, at det var meget sjovt. Jeg fandt dog, at den type, hvor der er dobbelt rem under uret gør det hele for klodset, især netop på ure, der i sig selv er relativt høje. Jeg er enig i, at det faktisk er behageligt, men urene er jo født med lænke, og sådan anvender jeg dem i dag.  Lænken gør jo så også, at uret ikke har så megen tendens til at glide rundt om armen.  Jeg har også en 16018 (36 mm datejust i guld), som er med helt klassisk læder rem, som passer mig fint, bl.a. fordi selve uret jo ikke er så tungt som sportsmodellerne.  Men hvis jeg lige kunne finde en velholdt, original, jubileelænke i guld (til en god pris Icon_lol ), ville jeg afgjort skifte.

/Bjørn

Eng hvis der er et sted en jub lænke virkelig spiller MAX
så er det 36mm i guld. Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • bjorn_e58
Svar
#6
(21-08-2024, 10:58 AM)Stensbjerg Skrev: Eng hvis der er et sted en jub lænke virkelig spiller MAX
så er det 36mm i guld. Icon_Up
Du siger bare til, hvis du finder en (og bemærk ordet "velholdt"!) - så er jeg køber!

/Bjørn.
Svar
#7
Jeg har nok flyttet mig fra “altid lænke” til mere læder og gummi.
Læder hænger ikke kun sammen med mine Panerai ure, men læder kan give uret et mere dress agtig udtryk.
Gummi kan være meget behageligt om sommeren og hvis jeg skal under vand er det næsten et must.
NATO remme er jeg aldrig helt blevet venner med endnu. Jeg syntes at uret skal være lavt og mindre i kassen og med lav vægt. Især vintage ure er fede med nato rem - men jeg har bare ikke vintage ure må på listen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
[-]
  • doxa300, Stensbjerg
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)