Daytona 116520
#1
Efter som ventertiderne ikke lader til at gå nedad ved ADerne kigger jeg nu på 116520 på brugt marked som ligger omkring 130-150.000 for de billigste med BP.

Hvad er jeres ekspert viden og vurdring af priserne på brugt marked de næste par år? Er vi stadig i high risk til de brugt priser og vil marked gå længere ned?

Det er svært at spå, især om fremtiden - dette er blot for at høre jeres mening :-)
Svar
#2
Uden helt at have noget at "have det i", så er det klart min fornemmelse, at markedet for de rigtig dyre ure er for nedadgående og dermed også priserne - tror det er en reaktion på vente/venne-listerne og de fuldstændigt urimeligt høje brugt og greymarket priser !! Folk vil ikke finde sig i det længere !
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • MichaelA
Svar
#3
Jeg var inde ved en AD for nogle uger siden blot for at høre omkring ventetider på den nye daytona panda. Da jeg overvejede at bestille et/skriv mig op, for at give mig selv et til en rund fødselsdag. Beskeden lød på 10-12 års ventetid skulle jeg forvente.
Som du Peter er inde på, lader til også til marked vil rykke sig endnu længere end, det er næsten på ugentligt basis, jeg kan se priserne falde med nogle tusinder og flere modeller ligger tæt på udsalgsprisen, godt nok med 1-2 års alder på sig.

Måske det bare er at vente 1-2år og så er vi der :-)
[-]
  • pbr
Svar
#4
Ja, hele markedet/cirkusset omkring Rolex og prisudviklingen, der bærer præg af, at sælgere har følt at de har haft frit spil til exorbitante prisstigninger (ja, jeg ved godt at det er udbud og efterspørgsel, men der må være en grænse) og AD´ere, der ikke har vidst hvilket ben de skulle stå på for at tækkes pengestærke udenlandske købere og alverdens kendisser og såkaldte "venner af huset" som man har kunnet afpresse til at købe alt muligt uvedkommende "gøgl" for at få lov til at komme på venteliste til en sportsmodel, er vanvittig !!

Det har gjort, at brandet Rolex i mine øjne er blevet synonym med uetisk forretningsførelse og grådighed på en måde, så det i mine øjne ikke længere er attraktivt ! Jeg forstår godt, at det er en god forretningsstrategi at kombinere popularitet og eksklusivitet (=knaphed), men når det gøres på denne måde, så er den etiske grænse i mine øjne overskredet for lang tid siden og medfører at brandet i flere og fleres øjne kommer til at fremstå negativt.

Jeg har virkelig været en mega fan af Rolex og har elsket deres vintage sportsmodeller, som jeg har haft en del af + et par af de mere moderne. Men i dag er det ikke længere et mærke der klinger positivt i mit øre. Bevares, urene fejler ikke noget - det er solide og veludførte ure - men de signalerer noget, jeg ikke vil associeres med !

Jeg har i dag kun en Datejust 1603 sigma dial, som er et fint og afslappet lille ur der går ret meget under radaren - men efter jeg har fået mit Wise AD770, så overvejer jeg at sælge ud af flere af mine ure .......... også Datejust.
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#5
Jeg har selv været på Rolex bølgen da min interesse for armbåndsuret mere eller mindre begyndt for 20 år siden og har skilt mig af med samtlige, så jeg i dag kun har min Speedmaster 3861, og er vældig godt tilfreds.
Dog har jeg altid haft et godt øje til Dayton og aldrig været ejer af et. Dog må jeg lige som dig sige, at Rolex ikke er noget specielt, det er klart det urmærke jeg ser flest med, dog hovedsaglig Suben. Rolex er et status symbol og måske er jeg allerede i denne tråd ved at tale mig ud af jagten på et igen, da jeg ikke ønsker at blive “sat i bås”

Jeg købte for mange år siden et par Birkenstock, som hed Boston. Jeg havde set den i Japan og tænkte det var smart så jeg ikke fik græs imellem tæerne når græsset skulle slås. Nu gider jeg ikke gå i dem i offentligheden, da jeg nu bare er “en af dem” tror de. ;-)
Svar
#6
Kunne ikke lade være med at trække lidt på smilebåndet da jeg læste tråden forleden, da jeg både havde Boston OG Rolex på da jeg læste den. Så i dag har jeg altså skiftet til Kyoto modellen og Garmin:-)

God weekend İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk
Keld
[-]
  • CB
Svar
#7
Først en disclaimer, jeg er bestemt ingen ekspert ;)

Det sagt, så tror jeg ikke du kommer til at brænde dig meget på de priser.
Nu har der jo været en eksplosion i prisen på ure, hvor de samme nu falder i værdi.

Det sagt, har der ikke “altid” været venteliste på Daytona? så lige præcis det ur har der som jeg kan husker det altid været høje brugt priser på uret i forhold til nypris.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#8
Der var en tid hvor jeg stod med et guld daytona med perlemors Skive og brunt læder til omkring 70k, den gang valgte jeg dog en 15300 AP blå Skive til samme pris..

Der var en gang for ikke så mange år siden, 2015/16 hvor AD’er ikke kunne komme af med deres Daytona modeller, som jeg husker det..

Mens denne tråd har været igang, er Daytona falder 15-20.000 (116500) på brugt marked.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)