Teknik / mekanik - Perpetual calendar
#1
Jeg så lige denne video den anden aften.
Jeg har altid undret mig over, hvordan et ur kunne "regne" dage, uger, måneder, år fremad.
Men det ved jeg så nu  Icon_e_biggrin1


https://www.youtube.com/watch?v=ncicAoPjqu0
[-]
  • PHO
Svar
#2
Tusind tak Michael.

Man kan ikke andet end at blive dybt imponeret af den/de personer der har “opfundet” og implementeret dette i et armbåndsur.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#3
(18-08-2024, 05:22 PM)ultoman Skrev: Tusind tak Michael.

Man kan ikke andet end at blive dybt imponeret af den/de personer der har “opfundet” og implementeret dette i et armbåndsur.


Sent from my iPhone using Tapatalk


På en måde virker det vel logisk hvordan det virker, men jeg havde aldrig selv fundet på en sådan løsning  Icon_e_biggrin1
[-]
  • ultoman
Svar
#4
Jeg synes især, at det hjul med forskellig dybde af "hakker", hvor en arm går ned, så datoen springer en eller flere over ved månedsskift på en gang er simpel og genial.

Jeg tjekkede også lige, hvad sådan en fyr skal koste, og i stål siger JLC's egen hjemmeside 304.000. Men så undrer det mig faktisk, at chrono24 har nogle stykker næsten nye til omkring 175.000. Selvfølgelig kan det godt forekomme, at der er nogen, der pludselig bliver nødt til at sælge, uanset et smerteligt tab. Men mon ikke, der også er AD'er, som har været villige til at give et pænt afslag i prisen? Ellers er det faktisk en en ganske høj "kantstensafskrivning". JLC er jo ikke et mikro-brand.
Svar
#5
Det var godt nok en stor forskel.
En tredje ting der også kunne spille ind er at JLC gennem de sidste par år har sat deres listepriser på ure meget op.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: