DAGENS UR
Det er 39mm - min foretrukne størrelse

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • phrede
Svar
Ser godt ud det Wise Peter Icon_Up

Hvordan er lume styrken på det i forhold til mængden påført ?
Berettiger finishen i dine øjne til nærmest at lægge YB ned som tilfældet har været?
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
(14-06-2024, 11:48 AM)Stensbjerg Skrev: Ser godt ud det Wise Peter Icon_Up

Hvordan er lume styrken på det i forhold til mængden påført ?
Berettiger finishen i dine øjne til nærmest at lægge YB ned som tilfældet har været?

Takker  Icon_smil

Ja, jeg synes faktisk at finishen, både i forhold til forarbejdningen af kassen, skiven, visere og sådan generelt helt berettiger den hype der er omkring Wise - bevares, udførelsen i damaskus stål gør jo, at det ikke er relevant med slibninger af kassen i forskellige finishes for at skabe kontraster osv., men vinklernes skarphed ved hornene osv. står mega skarpt.

Skulle jeg sige noget, så er kronens betjening ikke helt så smooth, men det kan selvfølgelig skyldes, at den også er udført i damaskus stål, der jo måske ikke er helt så "glat" som normalt stål. Men den griber fint fat i gevindet og har en god vandring inden den slutter sig til kassen, så man er ikke i tvivl om, at uret lever op til dets 100m rating.

Værket, Miyota ca. 9019, skal der nok være forskellige holdninger til - det er et relativt nyt værk (mener det blev introduceret omkr. 2010), men det er reguleret fra Wise's side og på min timegrapher går den med skiven op -1 sekund, med skiven ned 0 sekund, krone up -4 sekund og krone ned +5 sekund .......... det synes jeg sgu er godkendt til et ur til omkr. 5.000kr. incl. told/moms !! 

Lumen er kraftig på trods af at arealet på timemarkeringer og visere ikke er så stort og på trods af, at der er tale om lettere "faux patina" - jeg hører til den alders gruppe, der vågner 1-2 gange pr. nat og skal på toilet og har ikke haft nogen vanskeligheder ved at læse tiden ved hjælp af lumen  Icon_e_biggrin1

Boksen og tilbehør er et kapitel for sig - der kommer billeder senere i en selvstændig tråd - og det gennemgående indtryk af ur m.v. må jeg sige er, at man får meget mere end man objektivt set har betalt for !! Jeg kan varmt anbefale uret, som jo i øvrigt fås i flere skivevarianter og også i modeller udført i 904L rustfrit stål (som Rolex også benytter til deres kasser) !!

Her et par billeder mere:

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • cfnissen, PHO, Stensbjerg
Svar
Så kom mit nyeste indkøb hjem.
Jeg var egentlig på udkig - ikke købe men på udkig, efter et Grand Seiko. De har nærmest et overflod af skive/modelvarianter, men lige pludselig faldt jeg så over noget helt andet.
Et brugt Zenith El Primero fra 2011 og serviceret i 2020, næsten ny rem og stadig tape på foldelåsen og naturligvis alt papir og bokse.
Model 03.2040.400/21.C496 - Cal.400
36.000 beats - 5hz

Her en en lille “unboxing” men fik ikke alt med da jeg gerne ville se det inden jeg havde et teamsmøde.

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
Uha uha .......... det er godt nok også lækkert !! Icon_hjerte Langt flottere end et Daytona, f.eks. !!

Stort tillykke med det, Henrik !! Icon_flag
/Peter

Svar
Dagens ur hat været dagens ur stort set hver eneste dag, her den sidse måneds tid.

Har lige båret skraldet ned (Mental load!) så nu tager jeg lige 10 minutter i haven İmage

Sent from my iPhone using Tapatalk
Keld
[-]
  • cfnissen, pbr, PHO, phrede
Svar
(14-06-2024, 04:13 PM)pbr Skrev: Uha uha .......... det er godt nok også lækkert !! Icon_hjerte Langt flottere end et Daytona, f.eks. !!

Stort tillykke med det, Henrik !! Icon_flag

Tak for det Peter

(14-06-2024, 06:25 PM)keldw Skrev: Dagens ur hat været dagens ur stort set hver eneste dag, her den sidse måneds tid.

Har lige båret skraldet ned (Mental load!) så nu tager jeg lige 10 minutter i haven İmage

Du tager skraldet med stil

Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
(14-06-2024, 03:06 PM)HG Skrev: Så kom mit nyeste indkøb hjem.
Jeg var egentlig på udkig - ikke købe men på udkig, efter et Grand Seiko. De har nærmest et overflod af skive/modelvarianter, men lige pludselig faldt jeg så over noget helt andet.
Et brugt Zenith El Primero fra 2011 og serviceret i 2020, næsten ny rem og stadig tape på foldelåsen og naturligvis alt papir og bokse.
36.000 beats - 5hz

Her en en lille “unboxing” men fik ikke alt med da jeg gerne ville se det inden jeg havde et teamsmøde.

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

WOW den Zenith er fandeme flot

Jacob
İmage
Svar
Nå, kan ikke sætte billeder ind. Seneste beta af iPad OS virker vist ikke med tapatalk lige nu.

Men forestil jer et Laurent Ferrier ur med grøn skive i solen med udsigt tagene ved Kgs. Nytorv…

Svar
(14-06-2024, 03:06 PM)HG Skrev: Så kom mit nyeste indkøb hjem.
36.000 beats - 5hz

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

Det der er bare høj høj klasse HG Icon_drunken
Andet er der ikke at sige til det stort tillykke  Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 39 gæst(er)