DAGENS UR
(27-05-2024, 08:41 AM)khbk Skrev: Nørdet?….Næ bare lidt som bør høre ind under “almen viden”.
Mere interessant læsning: Oudemercedesbrochures.nl
Her ses bl.a Peter Ustinov ved præsentationen af W113.
Anden interessant læsning om andre modeller:
Hvordan Mercedes-Benz i mange af sine modeller lod fordørene indgå i klimaanlægget.
Fx R107/C107 har luftkanaler til dørene, som ikke først og fremmest er til afdugning af ruderne; men de muliggør at hele dørsider afkøles/opvarmes.
Jeg har endnu ikke mødt nogen som var klar over det..
Men det stod jo i Auto Motor und Sport i 1971 Icon_cool  Icon_sleep  Icon_sleep
/
Kristen

Jeg bøjet mig i støvet for almen viden. Og vil med glæde hoppe ud i de ting du peger på. 

Tak!

[-]
  • khbk
Svar
İmage
Således inspireret må jeg hellere lade dette ædle manufaktur-ur være dagens..
Købte det for snart mange år siden og det går med tysk præcision….hvor end det nu er lavet…
Og så fulgte der oven i købet en del læsestof med..
/
Kristen

Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • cfnissen, PHO
Svar
Arbejder hjemmefra på en regnvåd tirsdag - dykkerure er “sooo yesterday” (just kidding), så her en G-Shock GW-M5610 med metal SKXMOD kit !!

Mit benchmark radiostyrede ur, som alle mine andre ure bliver stillet efter.

İmage
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • cfnissen, khbk, PHO
Svar
Har gravet en ældre GMT frem fra gemmerne i dag İmage

Keld
[-]
  • cfnissen, khbk, pbr, PHO
Svar
Gode ting i gemmerne!
/
Kristen

İmage
Inspireret af Peter.
Denne lænke er meget behagelig.
/
Kristen

[-]
  • cfnissen, pbr, PHO, Taggert
Svar
Hjemkørsel fra Jylland i den renoverede Pagode. Se hvad skiftende lys gør ved skiven…

İmage

İmage

İmage

İmage

Sent from my iPad using Tapatalk

Og så blev det tirsdag. Tribute to Deep Sea, europæisk version med en gammeldags tropical dykkerrem på.

Den er jo lavet af gummi og købt i Frankrig hvor ordet for gummi er et af mine yndlingsord: caoutchouc.

İmage

İmage

Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • khbk, pbr, PHO, Stensbjerg, Taggert
Svar
(27-05-2024, 11:44 AM)khbk Skrev: Således inspireret må jeg hellere lade dette ædle manufaktur-ur være dagens..
Købte det for snart mange år siden og det går med tysk præcision….hvor end det nu er lavet…
Og så fulgte der oven i købet en del læsestof med..
/
Kristen

Love it! Tak for at ride med på bølgen. 

Og når man så dykker ned i historierne, så tager det lidt tid at komme op til overfladen igen. Tak for links!

Claus

[-]
  • khbk
Svar
Måske billedet ikke er retvisende; men det ser ud som sorte vinduesviskerblade på W113 Icon_e_surprised Icon_redface
Det ville ikke bekomme Iain Tyrrell vel!
/
Kristen
[-]
  • cfnissen
Svar
Citizen Promaster Divers NY0085-86E på Erika’s med på job i dag

İmage
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • khbk, Michael F, PHO
Svar
(29-05-2024, 11:14 AM)khbk Skrev: Måske billedet ikke er retvisende; men det ser ud som sorte vinduesviskerblade på W113 Icon_e_surprised Icon_redface
Det ville ikke bekomme Iain Tyrrell vel!
/
Kristen

Haha. Intet undslipper dig. 

Ja, det er med skam at melde korrekt. Eneste forsvar er at det er et projekt. Seneste tid har haft fokus på bilens undervogn, rust mv. samt en ny lakering og div. gummilister, træværk mv. Mr. Tyrrell ville heller ikke være imponeret af detaljerne omkring forlygterne, jf. din tidligere kommentar. 

Bilen skal ikke på Concours d’elegance ved Como. Den skal bare køre og give glæde. Viskerne irriterer også mig, men det kommer. 

Men igen, jeg er imponeret!

[-]
  • khbk
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: PHO,47 gæst(er)