Svar: 434
Tråde: 41
Modtaget Likes: 517 i 201 svar
Givet Likes: 1,526
Bare lige en hurtig tråd!
For nyligt spurgte jeg jo jer herinde ang. ure, i for mig et nyt pris leje.
Det blev til "det realistiske drømme ur", et Reverso, og et ur jeg overhovedet ikke havde i tankerne, GP - Laureatto 38 mm!
Jeg valgte duoface, da jeg tænkte at den måske var lidt sjovere end monoface udgaven.
Jeg blev vist "grebet af stemningen", ang. den Laureatto, da jeg overhovedet ikke havde den i tankerne inden, så det var overhovedet ikke velovervejet, men nu får jeg da prøvet den også.
Den brune / kobber skive, er meget flottere end mit telefon kamera kan gengive.
Jeg er nok en Reverso kind of guy, men desværre passer kun 42 mm eller mindre mit håndled. Men jeg mener at en del af de ældre modeller er mindre eller 42 mm.
Men nu vil jeg nyde de to ure, og så må femtiden vise hvad der skal ske.
Jeg kan mærke at jeg er tiltrukket af flotte og derved også dyre ure, men knapt så meget den høje pris :-D
Men oplevelsen ved alle de forskellige ur forhandlere, var en positiv oplevelse.
Jeg blev taget godt imod alle de steder jeg var inde og kigge, og prøve lidt ure.
Sendt fra min SM-S911B med Tapatalk
Svar: 2,065
Tråde: 211
Modtaget Likes: 3,483 i 1,035 svar
Givet Likes: 6,121
(08-04-2024, 10:27 PM)Michael F Skrev: Bare lige en hurtig tråd!
For nyligt spurgte jeg jo jer herinde ang. ure, i for mig et nyt pris leje.
Det blev til "det realistiske drømme ur", et Reverso, og et ur jeg overhovedet ikke havde i tankerne, GP - Laureatto 38 mm!
Jeg valgte duoface, da jeg tænkte at den måske var lidt sjovere end monoface udgaven.
Jeg blev vist "grebet af stemningen", ang. den Laureatto, da jeg overhovedet ikke havde den i tankerne inden, så det var overhovedet ikke velovervejet, men nu får jeg da prøvet den også.
Den brune / kobber skive, er meget flottere end mit telefon kamera kan gengive.
Jeg er nok en Reverso kind of guy, men desværre passer kun 42 mm eller mindre mit håndled. Men jeg mener at en del af de ældre modeller er mindre eller 42 mm.
Men nu vil jeg nyde de to ure, og så må femtiden vise hvad der skal ske.
Jeg kan mærke at jeg er tiltrukket af flotte og derved også dyre ure, men knapt så meget den høje pris :-D
Men oplevelsen ved alle de forskellige ur forhandlere, var en positiv oplevelse.
Jeg blev taget godt imod alle de steder jeg var inde og kigge, og prøve lidt ure.
Sådan! Tak for at dele resultaterne.
Flot Reverso. Den bliver næsten ikke mere klassisk. Og tilsyneladende med en Fagliano rem, der jo ligesom uret har en del med polo-sporten at gøre.
Som stor Reverso-fan, så glæder det mig meget når andre også vælger dem. Hvad fik dig til at tage springet?
Laureato,er også flot med den brune skive. Også et spændende valg. Var det ‘kun’ den brune skive eller var der andre ting, der gjorde udslaget?
Og hvor endte du med at købe? Det er altid spændende at høre om gode oplevelser.
Claus
•
Reverso'en havde jeg haft kig på i mange mange år. Men altså i forskellige varianter.
Jeg synes at stål versionen er mere nedtonet end guld, derfor valgte jeg denne. Og at de 42 mm lige nøjagtigt passede mit håndled.
(og de har jo heller ikke ALLE versioner i butikkerne).
Jeg tilkøbe så en sort alligator rem med deployant spænde.
Jeg prøvede den monoface i guld der udkom sidste år, men den var for stor, trods at det jo kun er en forøgelse på godt 2 mm hver retning.
Men så herefter da jeg kom hjem, har jeg på nettet set en Grand Taille i guld, hvor man kan se værket på bagsiden, den er også flot!
Laureatto'en var fordi at det var den eneste i 38 mm, og jeg bedre kunne lide den i brun / bronze, end den mere moderigtige blå.
Jeg er mest til vintage look'et.
Laureatto'en kunne kun fås ved Ole Mathiesen.
Reverso'en kunne jo købes de fleste steder. Jeg valgte Hvelplund da jeg fik en god relation til sælgeren, de 3-4 gange jeg var rundt.
Men alle steder jeg var inde og kigge, var gode synes jeg.
Svar: 496
Tråde: 25
Modtaget Likes: 555 i 235 svar
Givet Likes: 126
Tillykke med 2 super flotte ure
Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar: 3,225
Tråde: 193
Modtaget Likes: 1,225 i 400 svar
Givet Likes: 798
2 fede ure med helt forskellige udtryk på nær et fælles - KLASSE
stort tillykke med dem
Sent from my iPhone using Tapatalk
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse
Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Jeg er også godt tilfreds
Men jeg skal nok lige vende mig til, at have så dyre ure på armen, og ikke komme til at smadre dem ved et uheld.
Den ene har allerede ramt væggen, da jeg skulle flytte på et tv-bord, men det har jeg vist fået poleret væk igen.
Jeg så også mange andre flotte ure, på min rundtur i Kbh, så jeg er da helt klart i starten af en rejse i ur verden.
Jeg vil dog nævne at jeg også var inde i Swatch butikken, og kigge på et Swatch Jellyfish, jeg glemte bare at komme tilbage til butikken desværre !
•
(09-04-2024, 10:57 AM)Michael F Skrev: Reverso'en havde jeg haft kig på i mange mange år. Men altså i forskellige varianter.
Jeg synes at stål versionen er mere nedtonet end guld, derfor valgte jeg denne. Og at de 42 mm lige nøjagtigt passede mit håndled.
(og de har jo heller ikke ALLE versioner i butikkerne).
Jeg tilkøbe så en sort alligator rem med deployant spænde.
Jeg prøvede den monoface i guld der udkom sidste år, men den var for stor, trods at det jo kun er en forøgelse på godt 2 mm hver retning.
Men så herefter da jeg kom hjem, har jeg på nettet set en Grand Taille i guld, hvor man kan se værket på bagsiden, den er også flot!
Laureatto'en var fordi at det var den eneste i 38 mm, og jeg bedre kunne lide den i brun / bronze, end den mere moderigtige blå.
Jeg er mest til vintage look'et.
Laureatto'en kunne kun fås ved Ole Mathiesen.
Reverso'en kunne jo købes de fleste steder. Jeg valgte Hvelplund da jeg fik en god relation til sælgeren, de 3-4 gange jeg var rundt.
Men alle steder jeg var inde og kigge, var gode synes jeg.
Grande Taille er også en vildt god størrelse. Mit seneste er netop den størrelse (og i guld). Så svært at få af armen igen.
Reversoer skal altid prøves på. Mam kan ikke tænke sig til det med målene alene.
Claus
Sent from my iPad using Tapatalk
(09-04-2024, 09:01 PM)cfnissen Skrev: Grande Taille er også en vildt god størrelse. Mit seneste er netop den størrelse (og i guld). Så svært at få af armen igen.
Reversoer skal altid prøves på. Mam kan ikke tænke sig til det med målene alene.
Claus
Sent from my iPad using Tapatalk
Jeg så en kort video på youtube.
De ældre Reverso'er var 36 mm og så kom Grand Taille som var 42 mm.
Kan det passe? Eller er der forskellige størrelser?
Jeg så en kort video på youtube.
De ældre Reverso'er var 36 mm og så kom Grand Taille som var 42 mm.
Kan det passe? Eller er der forskellige størrelser?
[/quote]
Hmmm.
Det er en jungle.
Min chrono en Grande Taille kasse. Den blev vist introduceret i 1991 i form af en vild serie af Reversoer med komplikationer, hvoraf en af dem var min chrono.
Jeg har en Reverso Grande GMT fra senere i 90’erne som er en senere serie med endnu større kasser, også kendt som XGT (Extra Grande Taille).
I 2010/11 kom Tribute modllerne som vistnok er højere og tyndere.
Og så er der de mange andre varianter - til kvinder, classique størrelsen osv osv. kort sagt, en jungle.
Se mere her
https://www.watchprosite.com/jaeger-leco...1.3727621/
Og her
https://www.watchswiss.com/perpetual/the...ars-young/
Note til mig selv..
Aldrig køb 2 ure på samme tid!
|