Køb af Omega Seamaster Planet Ocean.
Lightbulb 
Hej derude.

Jeg har ønsket mig et Omega ur i lang tid og har nu besluttet at købe et. Budgettet er maksimum 35.000 kr. og jeg er blevet vild med Seamaster Planet Ocean modellen.
Det skal siges at jeg intet ved om ure, udover at eje et par af Garmins og derfor starter udfordringerne her.

Mit håndled måler 21,5 cm, så hvilken størrelse (diameter) skal jeg vælge. Findes der en tommelfingerregel?

Da man ikke kan købe et nyt til 35.000 kr. bliver det selvfølgelig et brugt ur, men hvad skal man gå efter. Er det den nyeste årgang, ur-værket(2500/8500) eller en kombination?

Jeg ved ikke om det er tilladt herinde, men kan i anbefale en god forhandler til en førstegangskøber?

Jeg har søgt svar på ovenstående spørgsmål igennem dette forum, google og på chrono24 uden held, derfor ville det være fantastisk med uddybende svar og ekstra nyttig viden om dette ur, da jeg som sagt er fuldstændig nybegynder:-)

Håber at jeg har gjort mig forståelig og at i vil bruge tid på at svare.

Mvh.
Michael
Svar
Med et håndled på 21,5 cm vil du sagtens kunne bære de store størrelser af Planet Ocean. Men mit bedste råd vil være at prøve størrelserne inden du beslutter dig, for jo større jo tungere. Næste spørgsmål er så om du skal vælge cal. 2500 eller 8500, her vil jeg anbefale cal. 8500 for alt er lige en tak bedre hele vejen rundt, både værk, kasse og lænke. Jeg har valgt 42 mm som passende til mit håndled, og jeg startede med et cal. 2500 da det kom frem, det blev så udskiftet med et cal. 8500 nogle år senere, hvilket jeg ikke har fortrudt, så det bliver her hos mig.

God jagt på det perfekte.

İmage
Mvh. PHO
[-]
  • Taggert
Svar
Hej PHO.

Mange tak for svar.

Jeg overvejer kraftigt at købe dette ur og der er kvittering på.

[url]https://www.dba.dk/herreur-omega-fabriksnyt/id-1103691342/#d476c499-78c1-4675-b896-abeb72190360/url]

Kan du/I give nogle ord med på vejen?

Mvh.
Michael
Svar
Det er bestemt et godt valg, det er jo nyeste version og prisen er nok heller ikke ved siden af, du kan prøve at søge på chrono24.dk.
Da jeg ikke kender sælger kan jeg hverken anbefale eller fraråde, men vi kan jo håbe, at der er en eller flere herinde på forum der byder ind.
Mvh. PHO
[-]
  • Taggert
Svar
İmage

Købt i dag:-)

Hvor finder man en 20 mm læderrem til?
[-]
  • aammat, PHO
Svar
Stort tillykke med det godt valg.

Omega forhandlerne har deres egne læderremme eller kan skaffe dem ellers findes der et hav af forhandler derude - jeg køber gerne herfra:
ABP concept Paris
Watchstyle
Watchband center

Men der er mange - husk at købe fra EU så du undgår told, moms og div gebyrer

Sent from my iPhone using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
[-]
  • Taggert
Svar
Stort tillykke med et flot og super fedt ur Icon_Up
Det ser ud til at passe perfekt til håndleddet ud fra billede, gætter på du gik med 42mm udgaven? Icon_flag
[-]
  • Taggert
Svar
Hej Henrik og Kongelunden.

Mange tak og jeg er super glad for det (har kigget på det hele aftenen).

Ja, det er et 42 mm fra december 2015.

Jeg er gået fra en læderrem til PO, da jeg er blevet vild med et Longines Spirit 42 mm med læderrem og hvid skive, men det er vist til en anden tråd Icon_smil .

Jeg indsætter lige et morgenbillede af uret i kassen nedenunder.

God dag til jer alle.

İmage
[-]
  • Avantismo, khbk
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)