Alternative måder at vise tiden på - hvad synes I?
Nogle gange falder jeg over ure, der er alternative bare for at være alternative. En gang imellem er der dog nogle, der bider sig fast.

Trilobe er en relativt ung independent, der arbejder udfra en anden måde at vise tiden på. De brækker den ned i separate timer, minutter og sekunder.

Jeg er lidt fascineret af denne model, ‘Nuit Fantastique’ med sit klassiske og alligevel anderledes look. Navnet refererer til en ganske god novelle af Stefan Zweig.

Dertil kommer et smukt værk med micro-rotor og kasse i titanium.

Damn. Endnu et behov er skabt hos mig.

Hvad med jer? Har I nogle ‘alternative’ tidsvisninger?

Claus

İmage

Se mere her https://trilobe.com/en/collections/nuit-fantastique/

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • En_Nissen
Svar
Den er nærmest umuligt at slå   Icon_e_surprised. Er vel heller ikke en hurtig aflæser  Icon_blink.
Mvh. PHO
[-]
  • cfnissen
Svar
(24-09-2023, 10:10 AM)PHO Skrev: Den er nærmest umuligt at slå   Icon_e_surprised. Er vel heller ikke en hurtig aflæser  Icon_blink.

Haha. Så sandt. 

Men jeg kan nu godt lide den alligevel. Den tager præcisionen væk og erstatter den med dels noget mere flydende og dels med noget hvor du lige skal bruge lidt kræfter på at få et resultat. 

Lidt som at tvinge sig selv ned i tempo ved at fotografere med et old-school kamera med manuel indstilling. En helt anden måde at fotografere på end med fx. en mobil. 

Har ikke ser den live, så jeg ved ikke hvordan det ville virke på mig i virkeligheden. 

Claus

Svar
Har kigget på Raketa som har en lidt anderledes måde at angive tid på.
Men endnu ikke trykket på "køb" İmage

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
[-]
  • cfnissen
Svar
(24-09-2023, 09:23 PM)aammat Skrev: Har kigget på Raketa som har en lidt anderledes måde at angive tid på.
Men endnu ikke trykket på "køb" 

Wow! Den er flot. 

Et regulator ur. Altid cool. 

Hvad holder dig tilbage?

Claus

Svar
Min "udfordring" er at det er den samme private sælger (Ukraine) der har 90% af de ure til salg og der er ingen papir på dem.
Det virker lidt forkert i min optik..

[-]
  • cfnissen
Svar
(24-09-2023, 09:23 PM)aammat Skrev: Har kigget på Raketa som har en lidt anderledes måde at angive tid på.
Men endnu ikke trykket på "køb" İmage

Hvori ligger det anderledes i tidsangivelsen? 
Som jeg ser det, er det helt klassisk med time, minut og sekund roterende rundt i radius fra centrum skive. Jeg må medgive i, at for to af hændernes vedkommende er noget utraditionelt udformet, men anderledes mht. tidsangivelse synes jeg ikke det er.

/Mikkel
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: