Svar: 4,070
Tråde: 280
Modtaget Likes: 85 i 61 svar
Givet Likes: 298
Jeg er nået en alder hvor jeg hurtigt glemmer den slags

Heldigvis.....
•
Svar: 1,636
Tråde: 46
Modtaget Likes: 21 i 10 svar
Givet Likes: 1
Omega Speedmaster. Elskede det på billeder,og elskede historien bag modellen. Men nøj hvor blev jeg skuffet over selve uret. Det virkede bare enormt kedeligt og ret forældet i sin kvalitet og design. En lidt flad fornemmelse der nok blev forstærket af, at uret havde en sjusket skivefejl. Det var ikke er decideret fejlkøb, men det blegnede i sammenligning med mine Rolex og Panerais. Så det røg videre efter et par måneder.
•
Svar: 7,824
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,357 i 1,338 svar
Givet Likes: 1,829
Kan med sikkerhed sige jeg aldrig har haft et direkte fejl køb,
men nu har jeg så heller ikke ejet så mange forskellige ure .
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Hmmm.
Jeg har lige tænkt lidt over det og jeg kan ærlig talt ikke komme i tanke om noget ur, som jeg tænker tilbage på som et fejlkøb.
Alle de ure jeg har købt igennem tiden har jeg været glad for og der er kun solgt, for at få finanser til det næste jeg ikke kunne leve uden
Skal jeg med armen vredet om på ryggen, vælge det som skuffede mest, må det blive Omega BA med creme farvet skive, blå visere og brun rem. Det er et af de smukkeste ure på billeder, men på min arm var det bare ikke det samme. Et fantastisk ur som jeg var glad for, bare mindre glad end for de andre

Og ikke et fejlkøb, men det nærmeste jeg kommer det.
Med mindre min hukommelse også svigter og der er noget jeg har glemt (eller fortrængt)
Sendt med Tapatalk2
•
Svar: 4,070
Tråde: 280
Modtaget Likes: 85 i 61 svar
Givet Likes: 298
KimT Skrev:Med mindre min hukommelse også svigter og der er noget jeg har glemt (eller fortrængt)
Jep, det er alderen der trykker
•
Svar: 1,986
Tråde: 66
Modtaget Likes: 13 i 11 svar
Givet Likes: 0
Det må uden tvivl være mit Rolex Daytona ref. 6263. Uret består af en 36 mm Datejust kasse med et par skrueknapper, en halv tarvelig fimset 19 mm lænke samt et relativt simpelt Valjoux 72 værk. Jeg betalte ca. 130 k for det, og dermed suverænt det mest tåbelige urkøb jeg endnu har foretaget, hvis man ser rent objektivt på hvad jeg fik for mine penge
Hvorfor jeg købte det og iøvrigt stadig ejer det, er så en helt anden snak, hvor alt fornuft er tilsidesat
/Mads
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
PP Nautilus, som jeg stirrede mig blind i billeder og troede at jeg bliver lykkeligt ved at eje.
Det viste sig at dette ikke var tilfællet.
Hvorfor ?
Ved ikke rigtigt.
Uret virkede bare 150% ikke rigtigt valg.
Og når dette sker, skal jeg af med klokken i en fart, lige meget hvis jeg taber lidt.
Heldigtvis var en kammerat på udgik af den samme model og jeg tabte kun et - par tusinder...
Jeg pustede ud når kammien havde betalt klokken og svår at aldrig mere at lave samme fejl.
Det holdte så ikke heller (dog var den næste fejlkøb noget billigere

)
Jeg har ikke lærdt helt endnu at jeg kun tåler Rolex og mest deres sportsmodeller og prøver i nu og næ at stritte mod denne hård skæbne...
Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•
Svar: 260
Tråde: 30
Modtaget Likes: 71 i 44 svar
Givet Likes: 63
Det må absolut være de tre! gange hvor jeg befandt mig i en ustabil mental tilstand, og købte et Panerai
Først en 88C...fedt design og historie, meeen finish og urværk stod (står) simpelthen ikke mål med prisen IMO.
Ups, så faldt jeg i gryden igen og købte en 111 "painted dial" og fik hurtigt den samme fornemmelse... Fedt design og historie, meeen finish og design
Og dæleme om jeg ikke lige skal prøve det igen, med endnu en 111'er, denne gang med sandwich skive
Af " skade" bliver man klog, men sjældent rig.
Never argue with an idiot.
They will only bring you down to their level and beat you with experience
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Fejlkøb......
Jo engang for længe siden købte jeg et ualmindeligt flot two tone Vintage Omega Seamaster Automatic fra ca 1951. Meget smukt ur og derfor heller ikke helt billigt!
Da jeg modtog det var et index faldet af skiven så istedet for 11 stod bare 1. Det burde selvfølgelig have fortalt mig at skiven var renoveret, men det gjorde ikke dengang.
Hos urmageren kunne jeg dog konstatere:
At skiven var renoveret og endda ret dårligt forstod jeg.
At kassen var til et manuelt 30 mm værk med stor sekundviser, men at der i den nå lå et hammeraotunativ med lille sekundviser
At værket var i dårlig stand og at netop den reservedel som var ringst ikke kunne skaffes
At urmageren med andre ord sjældent havde set noget værre klyt, men der var dog visse dele som kunne bruges
Jeg har vist stadig et par stumper liggende.
vh Baun
•