Nyt ur på vej ...
Tillykke med klokken

Cricket er en sjov fætter og jeg har faktisk en model President fra Revue Thommen som benyttede værket inden Vulcain blev genskabt på resterne af et eller andet mærke.

Det hele var lidt rodet mht. Revue , Vulcain og Grovana (som vist stadig ejer Revue) i slut 90’erne, og mange af Revue’s ure blev pludselig solgt på spøjse hjemmesider til langt under listepriser.

Vulcain President og relationen til USAs presidenter fra Truman (1953) til Trump (vistnok) var god produkt placement, men åbenbart ikke nok til at bære Vulcain gennem Quartz krisen, og blev opslugt af Revue og Thommen som inden havde været separate brands

Ovenstående frit fra min hukommelse, efter jeg undersøgte det for 5-10 år siden

En meget hot Vulcain model er Nautical, som i midt/slut 90erne stadig kunne fås som original vintage til rimelige penge. Sjovt nok var markedet helt tømt da jeg begyndte at lede i start 0’erne, og jeg opgav.

Hvorfor er det forresten at du er gået “all in” på Vulcain - er der en bagved liggede historie / indlæg jeg ikke har fundet?
[-]
  • Jens
Svar
(26-01-2022, 11:09 PM)longbear Skrev: Tillykke med klokken

Hvorfor er det forresten at du er gået “all in” på Vulcain - er der en bagved liggede historie / indlæg jeg ikke har fundet?

Det startede med et klassisk Omega og så som mange andre famlede jeg mig lidt frem. Og efter et års tid faldt jeg over "Cricket" og historien bag. Det faldt jeg pladask for. Desuden syntes jeg at både Aviator, Nautical og Nautical 70's er flotte ure. 
Mit første var et 70'er ur, firkantet med runde hjørner. og et MSR S2 værk i. Det købte jeg af en fyr i Israel som havde et lager med NOS ure (han har stadig lidt) Siden kom et par ældre cricket ure til og så et Aviator 100105.020 senere et Nautical som er en reproduktion af 1961 udgave. Nu kom jo så en Aviator, Elapse Time med dato og så er der et mere på vej hvor jeg valgte den mørkegrå skive. Det er et Dual time. 
Det er nok cricket urene jeg elsker mest, jeg syntes at det værk har haft en turbulent tid som giver det en fed historie. 
1947-1963 (Vulcain 120), 1963-1973 (MSR S2), 1973-2001 (Revue RT80) 2002 - ?? V-10, 11 13 osv.
På samme værk kom også en V-40.  
Gennem tide har cricket også siddet i Hamilton (642) og i et Hallmark ur og sikkert også andre.
Jeg har dog også en håndfuld Vulcain uden alarm. Lidt ældre og noget af det skrammel som de forsøgte sig med da det rigtigt gjorde ondt i sidst 70erne og 80erne.

İmage

Desværre har Vulcain haft det svært og efter min mening lavet for mange "presidenture" med for meget "pling". Sikkert i håbet om at kunne sælge godt i US hvor de også havde lavet onlineshop. Op gennem 60erne og 70erne lavede de en del kronografer på Valjoux 7733 som så mange andre. Dem vil de nu sætte i produktion igen, jeg har set et par billeder men ved ikke hvilket værk de smider i. 
Hvis nogen af jer finder interesse i Vulcain skal i være velkommen i facebookgruppen som jeg netop har oprettet. Jeg håber på sigt at kunne samle en masse Vulcain ejere verden over så vi kan påvirke Vulcain lidt. Men ellers bare have lidt hygge med Vulcain urene.

Jeg kunne også bare have valgt Omega eller Rolex... men det gør jo de fleste andre.. :-) 
PS: jeg fortryder dog lidt at jeg aldrig fik købt det "Bund" da de var til at komme i nærheden af... :-)
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
https://www.facebook.com/groups/326314512747838/
Svar
Jeg kom forresten til at købe et mere, nemlig et Cricket Aviator Dual-Time ref. 110114.075

İmage

Nej undskyld. Jeg kom faktisk til at købe 6 i alt. Denne "skønhed" fandt jeg i USA som skal op på værkstedet. :-)

İmage
110V 60Hz. Så der er udfordringer nok hvis det skal gå perfekt :-)
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
Svar
Uret er til salg på dba til en meget fin pris hvis nogen har interesse
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group