Svar: 4
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej med jer!
Jeg er helt ny på det her forum, så mange tak fordi jeg må være med :)
Jeg vil gerne give min kommende kone et ur i bryllupsgave, men er lidt på bar bund.
Det skal være i fuldstændig guld og være lidt stort i forhold til hendes håndled. Hun er ret lille, så måske alle ure til hende alligevel er store ?
Jeg håber I kan guide mig lidt, og vil fortælle/lære mig mere om denne verden.
Vi snakker om et ur mellem 20-50.000, som vi håber kunne blive en investering.
•
Svar: 1,515
Tråde: 165
Modtaget Likes: 560 i 257 svar
Givet Likes: 117
Velkommen til Urforum og tillykke med det kommende bryllup. Det er ikke nemt at gøre et ur til en investering, og det er næsten umuligt at gøre et dameur til en investering. Der vil være en meget stor "kantstensafskrivning". Du skal seriøst overveje, om det må være et brugt ur. Det vil åbne langt flere valgmuligheder indenfor prisrammen. Du skal også afklare, om det skal være med lænke eller rem. En guldlænke vil tage en meget stor del af prisen. Lad os høre om disse to valgmuligheder, så vi kan rådgive dig lidt mere præcist.
JK
Hej JK.
Tusind tak for dit svar! Jeg tænker, at vi i hvert fald lige skal have drøftet det omkring at gøre det til en investering. Det vil føles lidt tomt for mig/os (vi er ret enige om beslutningerne, selvom hun selvfølgelig ikke ved det endnu), at vi ikke giver så store gaver normalt.
Så hvad er dine tanker omkring det? Brugt er helt fint. Det har vel også en anden charme tænker jeg ?
Uret kan i sig selv også være et herreur. Jeg forestiller mig blot, at det bliver kæmpe til hendes lille håndled. Det skulle gerne være rem, men i guld. Men det bli er vel også en stor del af prisen? ?
På forhånd tak!
•
Svar: 7,820
Tråde: 362
Modtaget Likes: 2,354 i 1,335 svar
Givet Likes: 1,826
TAG Heuer 6000
26.691 kr.
https://chrono24.app/tagheuer/tag-heuer-...ETCURR=DKK
Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 822
Tråde: 12
Modtaget Likes: 761 i 391 svar
Givet Likes: 3,155
Hvis du vil investere (og i særdeleshed som grøn urtosse), så tag en snak med din investeringsrådgiver, ikke din urmager.
Chrono24 som der linkes til ovenover, er et godt site at finde nye og brugte ure på. Især hvis man holder sig til EUropa og købere, der er med i deres escrow program.
•
Svar: 113
Tråde: 10
Modtaget Likes: 23 i 17 svar
Køb en Air-King 114200 (med de lange visere) og fortæl hende at det er i hvidguld. Det bliver hun helt sikkert glad for og endnu gladere med tiden.
•
Svar: 4,452
Tråde: 282
Modtaget Likes: 3,252 i 1,129 svar
Givet Likes: 2,344
Et godt ur er en super god bryllupsgave - men det kan (og skal) aldrig være en investering imho !!
Per definition er en investering, et objekt der senere kan realiseres med fortjeneste. En bryllupsgave er jo derimod per definition en ting, modtageren aldrig vil skille sig af med (måske lige med undtagelse i forbindelse med en skilsmisse ....... og så kan det jo lidt være lige meget !  ).
Køb det ur, som du synes hun bliver gladest for og som passer til hendes håndled, så hun får et ur hun vil bruge og som hun dermed får glæde af hver dag. Et Air King, Datejust eller Day Date er gode bud på samme måde som et vintage Omega Seamaster eller Constellation vil være det !
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
This is a beautiful classic watch that will keep its value.
https://www.chrono24.dk/jaegerlecoultre/...100306.htm
And she can change the face of the watch,and i think she might like that.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
Svar: 563
Tråde: 22
Modtaget Likes: 410 i 197 svar
Givet Likes: 951
Hej
Kig på chrono.dk. Der er et JLC Reverso, som for mig at se opfylder kravene. Guld, smukt og fik jeg nævnt, at det er et JLC?
Hej igen!
I har selvfølgelig ret. Mit ordvalg er lidt forkert  Når jeg mente investering, tænkte jeg mere end mod at jeg ville være meget ked af at bruge 30-40-50.000, og så det et par år efter - eller måske 10? - var under det halve værd.
Jeg ved ikke om jeg ser forkert på 'urverden', men jeg opfatter det som værende en verden, hvor mange ure også holder værdi. Nogle stiger måske. Andre falder. Kan I måske fortælle mere her?
Hun er meget vild med et stort ur helt i guld. Et Air King ser ret fedt ud, men jeg er usikker på om hun vil kunne lide hvidguld.
Datejust synes jeg virkelig rammer:
https://www.chrono24.dk/rolex/lady-datej...234184.htm
Daydate ligner det er over budget, når det er guld i både skive, rem, osv.
•
|