Løbe-ur/GPS anbefalinger
Jeg er lidt på udkig efter et løbe ur..

Ure med GPS funktion tiltaler mig (men ikke et must), pga de mange funktioner uret har.. Distance, hastighed puls osv aflæses hurtigt og let..

Jeg ved at der er flere af jer der har et løbe/motions ur, og jeg ville rigtigt gerne have lidt input af jer og de tanker i har omkring jeres motions ur!

Jeg har været ude og løbe nu 1gang (i går) så et løbe ur må man da ha Icon_e_biggrin1 .. Er det ikke noget med at man ikke må gå ned på udstyr Icon_e_biggrin1

Kim@ Jeg har set i en tråd at du har en Garmin som du løber med, den vil jeg også rigtigt gerne høre lidt om?

Kristoffer@ Mener også at du løber, hvad løber du med? og hvad vil du anbefale?

Jeg er lidt af et legebarn, så et løbe ur med mange funktioner tiltaler mig, og som jeg også kan bruge i min fritid.. Den jeg lige pt har et godt øje til, er den nye Suunto Ambit2.. Så er der nogle Ambit ejere derude, ville jeg meget gerne høre lidt fra dem om uret og deres oplevelser med det..

Lige til sidst et billede af den nye Suunto Ambit2 sapphire:
İmage
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
Svar
Hej Henrik

Ja, det er rigtigt at jeg bruger et Garmin forerunner 205 som dog er en ældre model. Der kan findes nyere versioner med flere funktioner osv.
Jeg er dog super tilfreds med mit. Det har en størrelse, så det er nemt at aflæse under løb og GPS-delen er meget stabil. Faktisk har jeg aldrig
oplevet at den ikke kørte perfekt og det kan alt det jeg har brug for og meget mere. Så vil man have et prisbilligt GPS/løbeur vil jeg helt klart
anbefale det.

Gammelt billede, men uret er lige lagt frem, da det gerne skulle ende med en god tur her i formiddag Icon_e_biggrin1

İmage
Svar
Har brugt Garmin i mange år.

Jeg ville købe et Garmin XT 310 med softstrap. Fåes ikke bedre til prisen. Har alle vigtige funktioner. Vil kunne bruges som ur og bruges som cykekcomputer.

Hvorfor.....

Fordi det virker, der findes masser af tilbehør og softwaren er super nem at bruge og giver stor overblik. Prisen er også rigtig god.

Kan købes i Marathon sport for 1399 med softstrap.

T.
Svar
Black Seal Skrev:Har brugt Garmin i mange år.

Jeg ville købe et Garmin XT 310 med softstrap. Fåes ikke bedre til prisen. Har alle vigtige funktioner. Vil kunne bruges som ur og bruges som cykekcomputer.

Hvorfor.....

Fordi det virker, der findes masser af tilbehør og softwaren er super nem at bruge og giver stor overblik. Prisen er også rigtig god.

Kan købes i Marathon sport for 1399 med softstrap.

T.

Den XT 310 virker faktisk ret lækker! og prisen er yderst rimelig..

Må jeg spørge, hvordan fungere uret? Skal det opdateres via computeren, eller kan jeg bruge det uden at koble det til min Mac computer?
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
Svar
Løber bare med det ur jeg har på, mekanisk eller G-Shock. Bruger en app til min tlf til at se hvor langt jeg har løbet.
Så får man sådan en et fint dataark ud. Man kan også købe et bluetooth pulsmåler til det, men det bruger jeg sku ikke rigtig. Jeg hører aligevel altid musik når jeg løber, så kan ikke rigtig se hvad endnu en gps skal gøre godt for:D

İmage
Svar
Henrik A Skrev:Jeg er lidt af et legebarn, så et løbe ur med mange funktioner tiltaler mig, og som jeg også kan bruge i min fritid.. Den jeg lige pt har et godt øje til, er den nye Suunto Ambit2.. Så er der nogle Ambit ejere derude, ville jeg meget gerne høre lidt fra dem om uret og deres oplevelser med det..

İmage

Jeg har Suunto Ambit 1, som er den første udgave af Ambit uret, der kom - det nye har et lidt ændret design og mere hukommelse, så det er fremtidssikret for alle de nye apps, man kan downloade til uret i Movescount.

Det er det fantastisk ur !! GPS funktionen fungerer MINDST ligeså godt som i Garmins ure og finder sattelitterne lynhurtigt. Designet er helstøbt og flot (min er "All Black" udgaven) og det kan bruges til næsten alle former for sport, hiking, bjergbestigning osv. osv. .......... man kan sammensætte urets apps så de passer til ens sportsgrene individuelt. Og upload funktionen til Movescount, der er Suuntos "svar" til Endomondo osv. fungerer kanon godt og giver gode aflæsningsmuligheder af træningsværdier m.v.

Her f.eks. et link til en af mine cykelture:

http://www.movescount.com/moves/move13755553

KØB DET UR - DET VIL DU IKKE FORTRYDE !! Icon_flag
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Var hos forhandler i dag og så på Suunto Ambit og Garmin 310..

Begge overraskede mig og fik lyst til dem begge, typisk mig Icon_crazy

Ved faktisk ikke hvilket det ender mig, for jeg var så fornuftig at køre hjem uden køb, og mærke lidt efter i maven..

Suuntoens store fordel er at det kan bruges til mange ting, og også som almindelig ur til daglig brug..Hmmm

Garminens fordel var ekstrem let betjening og let aflæsling.. Vibrator indbygget til f.eks. interval træning, så man ikke behøver at kigge på uret hele tiden under løb.. Uret største ulempe er at det udelukkende er bregnet til trænings brug med max strøm til 20timer inden næste opladning.. Prisen overkommeligt (1400kr)

Så nu må jeg spørge mig selv.. Vil jeg have et ur med alle funktioner, som jeg kan bruge daglig hvis jeg føler for det? Eller vil jeg have en løbecomputer (Garmin 310) der kun kan bruges til lige netop træning?

Må i tænkebox, og jeg hader det Icon_e_biggrin1
Mvh Henrik A

Svar
Hvis du gerne vil læse dybdegående reviews kan jeg anbefale http://www.dcrainmaker.com/product-reviews.
Jg tror næppe du finder bedre reviews :-)
Svar
Tak.

Hvis du kan finde et Garmin 305 vil det også dække dine behov totalt. Kan sikkert findes til en slik.
Svar
Garmin xt 310 er et genialt løbeur. Faktisk er det vigtigt med en stor skærm hvis du skal kunne bruge det under et løb. Det er fedt at man har så mange muligheder for at vælge hvordan du vil ha din skærm til at se ud.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)