14-01-2021, 10:43 PM
|
Patinering
|
|
16-01-2021, 04:04 PM
Ja det bliver sku lige for meget for mig når det bliver grønt!
Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
16-01-2021, 04:18 PM
Ja jeg tilslutter mig WHOA. Lige til den grove side.
Jeg lader tiden patinere, har ikke brug for at forcere patineringen. Den Oris CB chronograf som JJG lagde op, er smukt patineret i mine øjne, så håber mit Oris rammer noget i den retning.
16-01-2021, 05:58 PM
Hej
Hvordan ser det ud indvendigt ?
16-01-2021, 06:23 PM
Indvendigt?? Patinering kommer ikke indeni....
Jeg er mere til den grønne farve som også kommer naturligt. Men brun er også ok. Alle ure i bronze og messing kan nemt poleres tilbage til nystand ![]() Sendt fra min moto g(8) power med Tapatalk
16-01-2021, 06:36 PM
Hvorfra ved du at der ikke sker patinering indefra ?
16-01-2021, 06:45 PM
Fordi det er en kemisk reaktion. Og der kommer ikke ilt/luft ind i uret.
Prøv at Google det. Der skrives meget om det Sendt fra min moto g(8) power med Tapatalk
16-01-2021, 06:58 PM
super
Hvad sker der så hvis uret af en eller anden grund skal åbnes ? Måske for at regulere ? Kan man lukke et ur uden at der indkommer atmosfærisk luft som kan starte en patinering ? Hvordan med temperatur ændringer fugt ?
16-01-2021, 09:45 PM
Der sker intet. Bronze kan modsat stål etc ikke gennemtrænges...
16-01-2021, 11:16 PM
Øhhh, forstår ikke helt, gennemtrænges af hvad?
Mit Oris var lettere patineret da jeg købte det, men jeg tænkte det skulle være “min egen patinering” altså fingeraftryk osv. der gav mig “mit” ur. Så til min hustrus store forbløffelse kom der et skvat Heinz i en kop med det nye ur i. Du er skør sagde hun. 10 minutter efter skyllede jeg uret under den lunkne hane. Uret var fuldstændig som nyt. Så nu er jeg spændt på mine aftryk på bronzen over tid. Jeg tænker over tid må urkassen også patinere indvendig hvis i forstår, men at det ingen videre effekt har på urværket osv. Det spændende med Oris Big Crown er at urskiven også er bronze. Som dog er overfladebehandlet på en måde så patinering er bremset/ sat ned i tempo som jeg forstår det. |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|
Brugere der kigge i denne tråd:

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)