Nyt ur quiz
Hej
Jeg er en af de mere stille medlemmer, som nyder at følge dette hyggelige forum og alle de gode tråde og ikke mindst lækre billeder.

Drømmen om det næste ur til min ‘samling’ (på et ur) har stået på i lang tid. Dels fordi jeg ikke er den spontane type men også fordi midlerne også skal være til rådighed. Jeg har derfor gået og tænkt (meget) længe over hvad mit næste ur skal være for jeg er ikke typen der flipper ure. Det skal gerne kunne blive i samlingen længe.

Jeg har i de sidste 12 år haft et IWC Portuguese Chronograf (hvid skive og blå tal) som jeg er helt utroligt glad for, men jeg savner at kunne skifte til et ur som 'kan' noget andet. Jeg har brugt IWC’en til ALT og har det på hele tiden.

Inden jeg afslører uret, tænkte jeg om i er friske på en lille gætte konkurrence, på trods af at i ikke ved meget om mig.

Her er kommer min ‘ønskeliste’, som mit nye ur skulle  leve op til.  Dog opfylder mit nye ur ikke punkt 5 og 6.

Egentlig ret standard krav som mange store huse er leveringsdygtige i, men det har været vigtigt for mig at mit næste ur ikke er en mainstream model eller mærke. Producenten er uafhængig og fra Schweitz. Uret er købt brugt (1 år gammel) da modellen er udgået og mærket forhandles for øvrigt ikke i Danmark. (Gad vide om det er godt eller skidt!)

1. Inhouse værk - Jeg vil gerne et niveau op i forhold til mit nuværende ur. Lige sinden jeg købte mit nuværende ur har jeg ønsket at de ville lave min model med inhouse værk og det er så endelig kommet, men jeg ønsker ikke at købe det samme ur igen.
2. Blå skive - det er bare super flot 
3. Vandtæt - minimum 100 m - vil være fedt at kunne have det på ved stranden eller poolen uden at bekymre sig over om det kan klare det
4. Lumen - vil gerne kunne se hvad klokken er når der er lidt lys
5. Dato - Jeg er dårlig til at huske datoer, så faktisk en funtion jeg vil bruge meget.
6. Perpeptual kalender - Det er bare en fed komplikation, især når komplikationen selv kan holde styr på antal dage, måneder og skudår! 
7. glasbagside - vil bare gerne nyde værket og se det arbejde :-)

Med disse første informationer, kan i så gætte mærket eller modellen jeg har investeret i?

(P.s. det er virkeligt svært at vente på at det kommer når man kan se at DHL nu har kørt rundt med det i to dage!!)

Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • cfnissen, Jens, willy
Svar
Moser & Cie
Svar
(10-12-2020, 08:22 PM)mojohe67 Skrev: Moser & Cie

WHAT!!!
Fandme godt gættet, troede ikke det var så nemt

Billeder kommer senere

Svar
Hold da op, det var godt gættet. Og sindsygt godt valg - jeg er vild med deres ure og glæder mig til at se mere  Icon_Up
Svar
Yes that was a fantastic guess.And i am really looking forward to seeing your watch.
They are a great brand,i love their watches and the way they work with them.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Jeg har kigget på deres ure længe og jagtet den blå Pioneer model som nu er udgået. Her kommer de første billeder.

Jeg har aldrig prøvet uret før og var noget nervøs for hvordan de 42mm ville føles, men det sidder super behageligt og føles meget naturligt. Det dybblå skive er super svær at fange et godt foto af, men det skal jeg nok øve mig på

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

Her er familie fotoet

İmage

/B

Svar
Hold nu op et flot ur - kæmpe tillykke!!! Icon_flag Icon_flag Icon_flag

Min erfaring er, at herinde skal man starte meget småt med ledetrådene ala 42mm eller det er i stål. Ellers bliver det gættet på 5 min. :-D

PS.: Ud i solen med den skive (hvis den skulle titte frem :-)) og tag et billede.
[-]
  • Jens
Svar
Tak
Jeg var vist lidt for naiv om hvor seje i er.

Svar
Ja det er da bare lækkert Icon_flag  tillykke med det, fedt der er nogle der går lidt andre veje Icon_not
[-]
  • Brisle
Svar
Hvis man vil lære lidt mere om H Moser & Cie og Pioneer

https://youtu.be/TCBAmYjIz4U

Fun fact, det er mit ur der er i videoen

(10-12-2020, 10:38 PM)onkeldunkel Skrev: Hold nu op et flot ur - kæmpe tillykke!!! Icon_flag Icon_flag Icon_flag

Min erfaring er, at herinde skal man starte meget småt med ledetrådene ala 42mm eller det er i stål. Ellers bliver det gættet på 5 min. :-D

PS.: Ud i solen med den skive (hvis den skulle titte frem :-)) og tag et billede.

Endnu en grund til at håbe på mere solskin

[-]
  • onkeldunkel
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)