Stefan Kudoke.
Jeg har kendt til Stefan Kudoke og hans ret fantastisk, skeletoniserede og graverede værker i et stykke tid. Flot, men ikke lige noget, der rigtig har fanget mig.

For en måneds tid siden fik jeg så øje på to ure, han også laver, men en helt anden stil. Kudoke 1 er et helt almindeligt dress ur med små sekunder. Og så er der Kudoke 2, som har en meget fint graveret dag/nat indikator kl. 12. Det har virkelig fanget mig, også fordi hans værk er ret smukt.

Hvem er han så? Han er uddannet som urmager i Tyskland og arbejdede hos Glashütte Original i deres afdelinger, inden han. Han fortsatte hos nogle af de store firmaers serviceafdeligner, bl. tog han til USA, hvor han arbejdede hos Omega.

Han og hans hustru Ev driver nu fremstillingen i en lille by ikke så langt fra Dresden. Lige nu er der meget langt til Dresden, og selv deres nærmeste forhandler I Hamborg er uden for min rækkevidde, men Ev og Stefan skaffede kontakt til en dansk urnørd, der har købt både Kudoke 1 og 2, og gerne ville vide mig dem, så forleden aften så jeg så urene I virkeligheden. De var utroligt flotte, og med en meet imponerende finish. Kanter var ikke bare skrå og poleret, nogle var rundede, andre med profil og også poleret. Det har jeg ikke set før på et ur, jeg selv har holdt I min hånd. Jeg var ehørigt imponeret.

Billederne er taget fra deres website, mine egne blev ikk gode. Tjek ders vebsite. Det bliver meget spændende at følge ham. Han har allerede vundet en pris i 2019 for sineure, CHPG Petit Aiguille som den første tyske urmager og er kandidat til AHCI.

İmage

Værket er bestemt værd at kigge på. Det er angiveligt inspireret af et gammelt, Englesk lommeursværk.

İmage

Sendt fra min SLA-L22 med Tapatalk
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
Ja, fantastiske ure! Værket er i øvrigt udviklet i samarbejde med Habring, så virkelig god kvalitet og med rigtig god finish som du nævner.

Det er dejligt at se nogle af de uafhængige småbrands vinde indpas her i Danmark!

Min egen oplevelse med de helt små urmagere er, at man virkelig bliver en del af en familie, hvor passionen for urene og den personlige relation er i højsædet, og i mindre grad kortsigtet profit og branding.

Er det noget du pønser på at bestille i løbet af det næste stykke tid Lars?
Hvis ja, hvilke materialer og ændringer overvejer du at få lavet til dit ur?

Sendt fra min VOG-L29 med Tapatalk
Svar
Det bliver i stål og helt "standard" I det omfang der er noget, der kan kaldes standard med sådan et ur.
Med venlig hilsen

Lars

[-]
  • base924, cfnissen, Miwes
Svar
Jeg holder et tysk ur magasin, så det er ikke længe siden jeg læste om den limiterede udgave og må sige at det er et utroligt smukt ur, hvor der bliver skrevet om skivens evne til at ændre farve alt efter lysindfald og sådan er det med de fleste overflader, men her skulle en speciel galvanisk proces gøre det meget mere seværdigt når den ændre farve (de kalder det galvano-anthrazitfarvede skive) så den kan opleves fra en lys grålig over i en sort farve, hvilket passer fint ind med den hvælvede "himmel" skive øverst på ur-skiven, som forøvrigt er håndgraveret.

Denne drejeskive skulle være behandlet med en galvanisk proces med guld, sort og hvid rhodium. Gennem glasbunden ser man deres eget udviklede værk som er en tilpasning af et manuelt optrukket værk 1-24h. Det flotte dekorede værk er hvid rhodineret i forhold til normalt hvor det er guld-farvet.

Nu har jeg kun denne smule data fra artiklen eller det er måske så meget sagt, men så lad os kalde indlæg med lidt billeder, men flot er det og man er ikke i tvivl om den høje kvalitet, så forstår godt at du er imponeret Lars.

Jeg kan se at prisen er sat til 10.000 euro på denne limiterede udgave på kun 20 stk.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
Det er superflot og jeg har også set det på diverse ur-sites. Det er ikke billigt, men det ligner noget der er væsentlig dyrere. Mega spændende!

Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • Larsb
Svar
Michael: Je har også set billeder af den der limited edition med den sorte skive, men den er så vidt jeg ved udsolgt.

Jeg synes egentlig ikke, at 10.000 euro er dyrt, når man ser, hvad de masseproducerede ure sælges til. Et Go Panoreserve koster nogenlunde det samme. Det er bestemt også et lækkert ur, som jeg holder meget af, men dette her er mindst lige så godt, hvis ikke lidt bedre med hensyn til finish. Og man kan sagtens få givet det et personligt touch, hvis det er det, man ønsker. De bliver lavet på bestilling. Jeg har bare ikke fået en ide, jeg synes ville forbedre uret for mig, men jeg tænker da stadgk lidt på, at der skulle være et eller andet.
Med venlig hilsen

Lars

[-]
  • En_Nissen, Miwes
Svar
Lars > jeg er da helt enig med dig angående pris og kvalitet så et godt alternativ til så meget andet i det pris-leje.

Nu har jeg så ikke set det i "live" men det virker som særdeles høj finish på både værk og kasse.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • En_Nissen
Svar
Virkelig spændende og flot ur Lars. Jeg glæder mig til at se hvor det ender  Icon_Up 

Du skal bare lige lære at tage ordentlige billeder, for det du delte på din Instagram gjorde ikke noget godt for uret  Icon_lol Icon_rul
[-]
  • Larsb
Svar
(07-11-2020, 12:37 PM)KimT Skrev: Du skal bare lige lære at tage ordentlige billeder, for det du delte på din Instagram gjorde ikke noget godt for uret  Icon_lol Icon_rul

Hej Kim,

Det har du desværre fuldstændig ret I, som jeg også har skrevet i indlægget på Instagram, så er jeg desværre ikke så god en fotograf. Lysforholdene gjorde det ikke bedre. Jeg får mulighed for at få bedre billeder, når jeg har mit eget eksemplar Icon_e_biggrin1
Med venlig hilsen

Lars

[-]
  • cfnissen
Svar
Jeg driller dig bare  Icon_blink
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)