Zenith Pilot Montre D'Aronef
Zenith Pilot Montre D'Aronef er for mig et drømme ur, når det kommer til flyver ure, som er i total retro look. På bagsiden er der indgraveret et motiv af franskmanden/fly der krydser den engelske kanal som en af de første i et fly. Det siger sig selv at denne byttehandel har gjort et solidt indhug i min samling, men man behøver jo heller ikke mere end et godt ur  Icon_blink

For mange år siden var Zenith det mærke som jeg drømte om når det kom til ønske ure og selvfølgelig var der andre mærker på den seddel, men altså Zenith lå i toppen.

Jeg må indrømme at den store krone har en afgørende faktor og er et must når det kommer til flyver-ure, så gør det altså heller ikke noget at der er så enkelt og smukt en skive med super fed lumen. De små horn er til den bette side og ser nærmest skrøbelige ud, men for mig giver det små meget mere af kassen fri og lidt ala lommeur på små føder.

Når det kommer til urets visere, så er det helt i sin egen liga for det kunne ikke gøre smukkere og er så afstemt til resten af uret.

Her lige lidt snapskud af min nye flyver, som har været på min timegrapher og selvom uret har lidt alder, så er det justeret til perfektion og hvis jeg ellers kan regne med de målinger på maskinen, så sporer jeg ikke alder og dårligt "hjerte" på nogen måde i det lille tekniske vidunder.

İmage

İmage

İmage

Tak fordi i kiggede med og skriv gerne en kommentar omkring mit nye ur  Icon_Up

Ps. det er okay ikke at kunne lide det.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
Det er flot!
Så skal du bare have lavet en ny orange rem Icon_blink
Svar
Remmen var hvad jeg lige kunne finde i kassen af hjemmelavede og da der er 23mm mellem lugs, så havde jeg ikke meget at vælge i mellem, men der skal da helt klart nørdes med lækre remme fra eget værksted tror jeg Icon_Up

Svar
Fed flyver.

Zenith er mega cool.  Icon_not
Mvh Kim 
[-]
  • Miwes
Svar

Svar
ZENITH er et fantastisk brand med en utrolig historie, der trods sin omtumlede tilværelse har rejst sig op og kan stå på egne ben og stadig producerer nogle fantastiske ure.

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

Svar
Jeg elsker det  Icon_party

[-]
  • onkeldunkel
Svar
Så lækkert håndværk i den rem :-)
[-]
  • Miwes, runzuk5
Svar
Thought this might interest you.
https://www.ablogtowatch.com/zenith-pilo...ors-piece/
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Tak for linket Willy og sikke et ur  Icon_e_surprised

Jeg nyder mit Zenith i den grad og sidder for tiden og stykker historien sammen omkring mærket og som jeg graver mig ned i den historie, så synes jeg den er rigtig spændende og hvor er det vildt at at firmaet beskæftigede 1/3 del af alle ansatte der havde noget med produktion af ure i Le Locle på det tidspunkt.

Synes også at det er så fint at man havde gemt dem gamle værktøjer på et gammel loft til produktionen af El Primero.....der er meget ur-historie i dette mærke og sjovt er det også at Zenith var navnet på et af de værker som de fremstillede og senere blev det til et firma navn.

Det er ret vildt at Georges Favre-Jacot var forgangs mand omkring at samle hele produktionen under et tag incl. beslutningstagere, så han har været helt fremme og når man tænker på tidspunktet....det er ret imponerende.

Mvh. Michael

Ps. Vi elsker når en eller anden berømthed kan kobles sammen med mærket, og Mahatma Gandhi bar et Zenith-lommeur, og brugte lommeuret (udstyret med en alarmkomplikation) i årevis, og selvom det blev stjålet fra ham i slutningen af 40'erne, vendte det tilbage til ham senere, da tyven overraskende blev overvundet af skyld.

Inden han gik bort, gav Gandhi lommeuret til sin barnebarn, og i 2009 blev uret solgt via en auktion til den indiske milliardær Vijay Mallaya for en uhyrlig sum på $ 1,8 mio. USD.

[-]
  • Jens, Larsb
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)