It's the final countdown - eller noget...
Question 
Nu er der 4 dage til jeg skal hente mit nye Glashütte Original SeaQ Panorama Date og jeg glæder mig som et lille barn. Det er der mange grunde til, men en af dem er helt sikkert, at jeg skal hente det hos en autoriseret forhandler, i en fysisk butik og ikke "bare" får det sendt i en papkasse med posten. Jeg kunne have købt uret væsentligt billigere på C24, men for en gang skyld har jeg valgt, at jeg vil have hele oplevelsen med (og samtidig støtte en af de lokale :-)). 

En anden grund er, at jeg synes Glashütte Original er ekstremt fascinerede. Jeg er vild med, at de fremstiller alt selv, fra den mindste skrue til skiven og de fremstiller endda de værktøjer de bruger til at fremstille urerne. Det er da super cool! Hvis I godt kan lide lidt nørdede videoer i langsomt tempo, så kan den her, der fortæller om fremstillingen af deres ure, klart anbefales: 

Så er der selvfølgelig selve uret - jeg ved det deler vandene lidt, da det jo er en dykker, men har polerede midterled, glasbagkasse og panorama dato. Det generer dog ikke mig - jeg skal ikke bruge den til at dykke med - hvilket jeg iøvrigt tror gælder 99% af de dykkerure der bliver solgt :-). Hvis det endelig skulle bruge til at dykke med kan det dog sagtens det - det er en meget læsbar skive, det er vandtæt til 300 meter og har både en DIN 8303 og en ISO 6425 godkendelse. Det fede er også, at GO selv tester at urene overholder standarderne og det gør de en i 24-dages test, som alle deres ure gennemgår inden de bliver leveret til kunderne. Icon_Up. Her er en god video om fremstillingen af GO ure og den test de gennemgår (har set den MANGE gange): 

Som sagt er det ikke dykkeregenskaberne jeg skal bruge, men der er en del ting der gør, at jeg har valgt netop det ur. Den første relaterer sig ikke til selve uret, men mere en erkendelse jeg er kommet til og det er, at jeg er mest til sporty ure med lænke. Det er blevet forstærket at, at jeg lige nu ALDRIG har et jakkesæt, endsige en skjorte på, da alt mit arbejde foregår hjemmefra. Derfor har jeg ikke brug for et dress-ur og hvis jeg endelig skulle have et jakkesæt på, så fungerer mine sporty ure fint til det. Det er muligt, at jeg skal have mig et dress-ur, når tingene vender tilbage til normalen og jeg skal have det pæne tøj på igen til kundemøder og konferencer, men så har jeg endnu en undskyldning for at købe et nyt ur :-D

Nå, det må være nok for i dag - mere følger sikkert i morgen :-)
Svar
(26-10-2020, 01:35 PM)onkeldunkel Skrev: ....men så har jeg endnu en undskyldning for at købe et nyt ur :-D

Det skal man ikke kimse af  Icon_Up

Uret er så fedt og jeg er helt enig i betragtningerne vedr. vores lokale AD´er. Mit seneste indkøb (Seamaster) blev også købt hos en lokal Omega AD.

P.s. jeg har lige rettet dit indlæg således at videoerne er direkte i tråden og ikke kun som link  Icon_blink
Svar
Fedt og ja, det er bare noget andet og det giver endnu mere mening at købe lokalt i disse skøre tider! Og super med videoerne - det husker jeg næste gang :-D. TAK!
Svar
Undskyldning? Næh, lejlighed

God fornøjelse hos AD!
[-]
  • onkeldunkel
Svar
I min optik et af de fedeste ure overhovet i den genre
i hvad man kan kalde almindelig serie produktion. Icon_cool

STORT tillykke med det og husk nu at sovse tråden godt til med billeder. Icon_Up
Det er bare så fedt et mærke som laver mange lækre modeller Icon_not
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • onkeldunkel
Svar
@MichaelA - god pointe :-)
@Stensbjerg: Mange tak - jeg er som det fremgår også ret vild med SeaQ'en og ja, helt enig de laver virkelig mange flotte modeller og jeg kunne gode forestille mig, at det ikke bliver mit sidste GO :-)

Nå, men hvorfor er jeg så faldet for selve uret? Der er flere ting (udover hvad jeg skrevet om mærket ovenfor), bl.a.:

- Størrelsen - det er 43,2 mm og lug-to-lug er 51,3 mm, så der er det stort set identisk med mit Rolex 126600 SD43 og den størrelse kan jeg virkelig godt lide. Højden på 15,65 trækker lidt ned, selvom den næsten også er identisk med 126600, som er 15,5 mm høj. Noget af højden på SeaQ skyldes dog det meget buede glas, så på armen synes jeg ikke højden er et problem

- Panorama-datoen - selvom den måske ikke hører til på en dykker, så er det et element/kendetegn der går igen på rigtig mange GO ure, jeg kan rent faktisk se datoen og så synes jeg den er perfekt udført på SeaQ, hvor de to datoskiver ligger i samme plan (i modsætning til f.eks. A. Lange)

- Detaljerne - glas-bagkassen med frit udsyn til et utrolig smukt in-house værk med 100 timers gangreserve, vandtæt til 300m, den geniale microjustering (ca. 5 mm) af lænken ved blot at trykke på logoet på spændet, skruer på bagsiden af lænken til alle led, utrolig flot sunburst skive, de store arabiske tal med masser af Super-LumiNova, dejlig stor/flot krone, som man rent faktisk kan få fat i (i modsætning til f.eks. Speedmaster :-)), det (meget) buede safirglas osv.

Alt i alt synes jeg uret er utrolig vellykket og jeg glæder mig som et lille barn til at hente det om 3 dage Icon_party

I får lige en video om SeaQ Panorama date :-)

[-]
  • cfnissen, Jens, KlausM
Svar
Så flot et ur! Husk pics når du får det

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
[-]
  • onkeldunkel
Svar
Mange tak og det kan du tro. Jeg skal nok få taget nogle billeder om ikke andet, så til Dagens ur :-)

I skal ikke snydes for et billede af den model, som har inspireret SeaQ modellen. Den har det mundrette navn Spezimatic Type RP TS 200 og blev produceret af GO i det gamle Østtyskland i 1969. Når man ser den, så synes jeg GO har været ret tro mod den oprindelige model. Det gælder selvfølgelig specielt for 39,5mm SeaQ modellen (uden panoramadato), men der er også rigtig mange af elementerne der går igen i SeaQ Panorama Date (visere, font, lynette osv.). Mindre end 24 timer til afhentning :-)

İmage
Svar
Så var det kun lille fredag i dag ;-)
[-]
  • onkeldunkel
Svar
Klar til afhentning af SeaQ

Sent from my iPad using Tapatalk
[-]
  • onkeldunkel
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)