Svar: 1,589
Tråde: 68
Modtaget Likes: 3,081 i 967 svar
Givet Likes: 2,747
For at svare på det oprindelige spørgsmål, så er det faktisk svært at komme på ting jeg direkte ikke bryder mig om. Det er meget nemmere at liste de ting jeg altid vælger :-). Hvis jeg skal nævne noget alligevel, så er det:
1) Høje ure. Det har ikke generet mig før, da jeg både har haft et IWC Big Ing. og et JLC Master Compressor, men nu vil jeg helst ikke have noget over 13-14 mm (dog har jeg ingen regler uden undtagelser :-)).
2) Ædelsten på et herreur - den eneste undtagelse jeg har fundet til den regel er et Daytona med baguette diamanter. Det er sgu ret flot :-)
3) Open heart/tourbillion (selvom en tourbillon er teknisk fascinerende)
4) World timers, som Vacheron Constantin eller Patek, hvor man kan se et helt verdenskort trykt på skiven - det generer mit øje :-)
Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
De ting/tendens der forgår i urverden som jeg opfatter som patetisk,
Et eks. (For mig) er den stærkt ændret opfattelse af Grand Seiko efter "Hoodinkes OK"
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar: 233
Tråde: 23
Modtaget Likes: 118 i 54 svar
Givet Likes: 0
Jeg synes det er lidt tyndt herinde på forum, når folk bare er SÅ meget tilhænger af et eller andet mærke, at alt hvad der kommer der fra, bare er guddommeligt. Det virker nogle gange som om folk er sponsorerede, i deres fuldstændigt ukritiske begejstring, f.eks. for verdens nok største producent af ure, Seiko. Der er altså primært, vi taler millionvis af eksemplarer, blot tale om et meget industrielt fremstillet produkt. Og dette er såmænd ikke fordi jeg har noget imod Seiko, jeg synes bare man ind i mellem skal klappe kebabben....
Den vil jeg gerne udfordre lidt da jeg som alle ved er stor Seiko fan,
Det er jeg af mange årsager bla. fordi de uanset hvilke prisklasse levere høj/holdbar kvalitet,
det tror jeg ingen er uenige i, Og så syntes jeg de har et godt set up omkring dets ure.
Hvis jeg forstår dig korrekt så er de fleste Seiko et industrielt fremstillet produkt,
Det er jeg generelt ikke uenig i men jeg mener så heller ikke det er noget negativt,
som kan berette til Mindre beundring over for mærket, måske kigger du efter noget der for
Dig er mindre industrielt fremstillet før du vil give ros og det er da helt fint.
Med i ligningen skal så også (mener jeg) at man er tilbøjelig til at give den en ekstra tand på takke kortet,
Når der tales om de af deres modeller som man er særlig fan af.
At du mener man ind i mellem skal klappe kebabben som du så civiliseret kalder det
Hvis man sidder og har lyst til at rose et ur/mærker, ja det forstår jeg slet ikke af 2 årsager.
1. Dit ordvalg er mildt sagt uhøfligt over for Seiko fans
2. Med den holdning giver det ingen mening at deltage på et forum
hvor man må forvente der findes entusiasme i en eller anden grad.
Heldigvis er din Seiko kebab nem at undgå,
Da de jo lægger i et forum for sig.
Svar: 688
Tråde: 10
Modtaget Likes: 528 i 298 svar
Givet Likes: 630
Jeg bryder mig ikke om skiver med romertal. Måske kommer det når jeg bliver ældre, men indtil videre er det lidt for klassisk til mig.
Sendt fra min H4113 med Tapatalk
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
Criticism has become a swear word in the minds of many people today.It has been a
long time since i read a review anywhere,that goes beyond the marketing propaganda
put out by watch brands.It almost seems like there are no bad watches made anymore.
The main theme is not to offend anyone.I like to call it positive criticism.
I will admit that in the past many reviews of watches,were sometimes negative to the
point of being ridiculous.But the tendency today is to say that every watch has got something
going for it.This might be true,but the watch might still be a marketing rip off.
Then we come to the question of taste.Many will say that one mans
favorite drink,is another mans poison.This is also very true,but imagine a world where people
have lost the ability to give an honest opinion on a product.The watch world has changed
a lot in the last twenty years especially with the in march of Micro brands.I prefer to call
most of them designer watches,since many are just badged watches made in the same
factory with input from a designer sitting in a office somewhere in the world.And the biggest
outlay they have,is not in the manufacture of the watch,but in the marketing of it.And it
is amazing how many people believe they are actually buying from a independent brand.
This is not to say these watches are not value for money,because many of them are
very good value indeed compared to many well known brand products.The only reason
they can be good value is because many big name brand products have been ripping us
all off for many years.I will just mention the brands who have been selling us watches
with bog standard calibers from mostly ETA or Selita for vastly inflated prices.Omega
-IWC-Breitling-Tag- etc etc.Micro brands have forced them to up there game,and in
this way have benefited the value we can get in their newer watches from top brands.Grand Seiko
despite their new policy of drowning the market with limited editions,are forcing other
brands to take a good hard look at their finishing on the calibers and details on their
watches.Macro pictures prove that they are much more advanced than Swiss brands
in the finishing department.So to sum it up,competition is always good for the consumer
in the end. The only thing i miss reading watch reviews today,is honesty.They are nearly all
incredibly boring and bland,and they all write not to offend the industry that pays them.
It seems we live in a world where nothing made is a piece of junk or a rip off.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
Svar: 1,515
Tråde: 165
Modtaget Likes: 560 i 257 svar
Givet Likes: 117
Jeg bryder mig ikke om bronzeure. Meget store dykkerure finder heller ikke vej til samlingen. Jeg er heller ikke glad for ure, som udgiver sig for noget, de ikke er.
JK
Svar: 1,514
Tråde: 102
Modtaget Likes: 31 i 22 svar
Givet Likes: 38
- Jeg har haft/båret Rolex Sub/SD siden 91´, samt diverse GMT'er, EXPII'er og DJ med lænke. Alle andre ure bæres med rem og helst gummi/silikone. Det er ligesom kun Sub/SD/GMT der føles ´rigtigt´ på lænke for mig. Jeg har haft/har masser af andre ure hvor lænken er mindst ligeså god eller bedre, men det føles bare underligt.
- Jeg også en forkærlighed for ure med dato (Exp I og Sub non-date undtaget).
- Gider ikke ure med manuelt optræk.
•
Svar: 3,709
Tråde: 479
Modtaget Likes: 2,853 i 1,244 svar
Givet Likes: 1,166
Jeg har det svært med ure som stikker af på prisen, når jeg kan gennemskue hvad der er gået til at fremstille uret og ikke mindst hvis det bliver for meget, som f.eks med richard mille watches, hvor der findes udgaver med elastikbånd og plastikkasser der ligger til svimlende priser, hvor jeg er meget til f.eks. ure med historie som speedmaster og her gør det faktisk ikke noget at der kommer nye modeller.
Vh. Michael
Med venlig hilsen Michael
Elsker når ure kommer med en historie
Hvis du ikke medregner brand og hard to get (= kostbar) værdien
Så fjerner du meget af det RM handler om Michael.
Ingen tvivl om at RM også udviser lækkert håndværk,
Men som f.eks. Avanti viser så er der også en kortere/billigere vej til en del af det
som RM også binder deres priser op på.
Men man skal huske på at for typiske RM kunder er det vigtigt at det er dyrt
og svært at få fat på selvom du har pengene, for de konkurrer ikke på økonomi med deres ur venner
Men på forbindelser og være først med det som er mest eftertragtet på markedet.
Man Kan ikke have andet end  til overs for RMs markedsføring strategi,
Tænk på hvad den har skabt på så kort tid, respekt.
|