Kinesisk homage - har han tabt sutten ??
Tak for alle de flotte billeder Icon_smil Den har været på min watch list en del tid nu, fantastisk ur til e rigtig god pris.
[-]
  • pbr
Svar
Det er alle pengene værd - der er iøvrigt ét til salg på DBA i øjeblikket til omkr. 2K  Icon_blink
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • Frankur
Svar
Så måtte kineseren naturligvis også en tur på Timegrapheren - ganske pænt resultat for et ureguleret kommercielt Seiko NH35A værk, synes jeg selv .......... den stikker jeg sgu i lommen !!  Icon_Up

+1 til 2 sekunder i døgnet, udmærket amplitude, 0,0 beat error. Jeg har set (meget dyrere) værker med højere amplitude, men det er godkendt i min bog !

İmage

İmage

Det værste ved at få et ur som dette er jo desværre nok, at man bliver (endnu mere) sulten efter den ægte vare !!  Icon_e_confused Enten et originalt Seiko ref. 6217-8000/1 62mas eller den "rigtige" Seiko reissue, SLA017. 

De senere re-issues, herunder 55års jubilæums modellen og SPB149 synes jeg ikke rammer plet - på sidstnævnte er lynetten alt for bred til at uret virker harmonisk.

MEN ............. det piner min kræmmersjæl at skulle give omkr. 35.000 kr. for et brugt SLA017 eller 20-25.000 kr. for et vintage 62mas !!! 

Så jeg har tænkt mig at nyde mit kinesiske homage i fulde drag og nøjes med at savle over SLA017, selvom jeg da gerne indrømmer, at mængden af mundvand er steget ganske kraftigt  Icon_drool
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Ikke helt ringe på en klassisk MN fra Erika’s Originals heller

İmage

İmage

İmage
/Peter

Svar
Tak for fantastiske billeder og beskrivelser! Jeg skulle lige til at bestille et, men kom i tvivl om det er rigtig sælger jeg har valgt? Ender med ca. 290 USD på AliExpress (inkl. gummirem) - så kommer told oveni?

US $243.44 + US $45.60

https://www.aliexpress.com/item/33058553...0En1F&mp=1
https://www.aliexpress.com/item/40001471...0En1F&mp=1
Svar
lækkert ur - tillykke Icon_flag Icon_flag Icon_flag

Jeg er fan!
[-]
  • pbr
Svar
(08-03-2020, 09:04 PM)tkrath Skrev: Ender med ca. 290 USD på AliExpress (inkl. gummirem) - så kommer told oveni?

US $243.44 + US $45.60

Yes, det er netop den sælger jeg mente - det er San Martins officielle salgsside på AliExpress.

Jeg gav hhv. $246 og $40 for mit sæt, så det passer meget godt.

Mit ur blev kun belagt med ialt 69kr i importafgift og de sædvanlige 160kr i gebyr, ialt 229kr.

Om du slipper ligeså billigt kan jeg jo ikke garantere. Normalt er tommelfingerreglen at der tillægges omkr. 30%.

Men det vil stadig være helt klart pengene værd !!

Men du kan jo selvfølgelig også bare vælge at købe den, der er til salg på DBA lige nu til lige over 2K (det er ikke min og jeg kender ikke sælger)  Icon_e_biggrin1

Sent from my iPhone using Tapatalk
/Peter

Svar
Det er ikke for at lokke eller noget, men der er et tysk sæt med ubåden til 37K på Chrono24 - det er faktiske en ok pris :-)
Svar
(09-03-2020, 11:49 AM)onkeldunkel Skrev: Det er ikke for at lokke eller noget, men der er et tysk sæt med ubåden til 37K på Chrono24 - det er faktiske en ok pris :-)

Hvis jeg skal have hånden helt inde omkring hjertet, så indrømmer jeg blankt, efter at have fået kineseren, at havde jeg haft pengene, så havde jeg sgu slået til på den !! 

Men der er et spring fra 2K til 37K og jeg er faktisk ikke helt sikker på, at kvalitetsforskellen er stor nok til at kunne berettige det !!
/Peter

Svar
The Homage is a nice looking watch.The original remake is a complete rip off.
Seiko are digging their own grave for the future in my opinion.They are 
churning out limited editions and special models on a weekly basis.
I am fast losing the respect i had for this brand.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
[-]
  • pbr
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)