Nyt dress-ur
Tillykke med det Icon_not . ALS kan altså bare noget. Når man kigger på værket, er det bare lidt bedre and PP og VC.
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
[-]
  • cfnissen, willy
Svar
Sådan!

Det er et smukt ur du har valgt. Og der er så meget kvalitet i ALS, fra yderst til inderst. Jeg kan bare SÅ godt lide deres kompromisløshed.

Jeg har ikke fortrudt købet af mit 1815 et sekund. Og jeg smiler hver gang jeg spænder det kolde tyske look på.

İmage

Hvad jeg er endnu mere imponeret af er, at du har gjort det som jeg har gået og tænkt over længe. At få konsolideret et antal ure ind i ét endnu bedre ur. Hver gang jeg skal finde dem der skal ud, så strander jeg på minderne og at det jo er nogle dejlige ure. Flot at du fik det gjort!

Claus

Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • onkeldunkel
Svar
Det er sgu et flot ur Icon_drool
[-]
  • cfnissen
Svar
Sådan der :-) Elsker det...
[-]
  • cfnissen
Svar
(20-01-2020, 07:05 AM)cfnissen Skrev: Sådan!

Det er et smukt ur du har valgt. Og der er så meget kvalitet i ALS, fra yderst til inderst. Jeg kan bare SÅ godt lide deres kompromisløshed.

Jeg har ikke fortrudt købet af mit 1815 et sekund. Og jeg smiler hver gang jeg spænder det kolde tyske look på.

İmage

Hvad jeg er endnu mere imponeret af er, at du har gjort det som jeg har gået og tænkt over længe. At få konsolideret et antal ure ind i ét endnu bedre ur. Hver gang jeg skal finde dem der skal ud, så strander jeg på minderne og at det jo er nogle dejlige ure. Flot at du fik det gjort!

Claus

Sent from my iPad using Tapatalk

Jeg synes nu at din 1815 udstråler noget mere varme end Saxoniaén. Det skyldes nok dels at Rød ( eller Gult ) guld udstråler mere varme end Hvidguld ( eller Stål ) men også at tallene ser "bløde" ud. I den sammenligning fremstår Saxoniaen næsten klinisk "ren". Jeg gør mig ikke til dommer over hvad der er bedst - for begge ure er godt nok fede og i sidste ende er det smag og behag!!!!!
[-]
  • cfnissen
Svar
OK. Kan godt se din pointe :-)

Måske er nøgtern er bedre ord end koldt. Der er ikke noget overflødigt pjank.

Og nøgtern passer på begge ure. Saxonia er godt nok også stram og præcis i sit udseende.

Claus

Faldt i gryden som barn. Elsker konsekvenserne. Se mere på Instagram - @cfnissen

Svar
Wow intet mindre. - Men jeg forstår stadig ikke hvordan du kan gå af med IWC BP

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
(20-01-2020, 07:05 AM)cfnissen Skrev: Hvad jeg er endnu mere imponeret af er, at du har gjort det som jeg har gået og tænkt over længe. At få konsolideret et antal ure ind i ét endnu bedre ur. Hver gang jeg skal finde dem der skal ud, så strander jeg på minderne og at det jo er nogle dejlige ure. Flot at du fik det gjort!
Der er også nogle af mine ure der har en historie der gør at de aldrig skal nogen steder. MEN prøv om ikke der er nogle du kan undvære...

(20-01-2020, 11:07 AM)KimT Skrev: Sådan der :-) Elsker det...
Tak for hjælpen i starten af mine overvejelser Kim, som du kan se endte det hvor jeg forventede.

(20-01-2020, 02:29 PM)mojohe67 Skrev: Jeg synes nu at din 1815 udstråler noget mere varme end Saxoniaén. Det skyldes nok dels at Rød ( eller Gult ) guld udstråler mere varme end Hvidguld ( eller Stål ) men også at tallene ser "bløde" ud. I den sammenligning fremstår Saxoniaen næsten klinisk "ren". Jeg gør mig ikke til dommer over hvad der er bedst - for begge ure er godt nok fede og i sidste ende er det smag og behag!!!!!
1815 var med i slutspillet, i hvidguld forstås. De to ure har samme diameter, men 1815 er lidt mere "rustik" med større horn og kraftigere kasse, har tal på skiven og blå visere som er superfede i hvidguldsversionen. Når det endte med Saxonia skyldes det primært at jeg finder den endnu mere dress-agtig og lidt at den fås som automatic.

(20-01-2020, 08:56 PM)jonasw Skrev: Wow intet mindre. - Men jeg forstår stadig ikke hvordan du kan gå af med IWC BP
Det var også den sværeste at sige farvel til...
Mvh
Morten
[-]
  • cfnissen
Svar
Super fedt!
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
[-]
  • cfnissen
Svar
Stort tillykke med det fantastiske ur! Smukt, smukt, smukt.....  Icon_Up Icon_not

Går selv med ALS tanker, men har svært ved at finde frem til den præcise model der trækker mest - lige pt er det faktisk også en saxonia der ligger godt til (thin modellen i 40mm). Men mine tanker går lidt i retning af hvad der passer til mit håndled størrelsesmæssigt, da jeg har et relativt større håndled (~18.5cm) og de fleste ALS modeller virker umiddelbart lidt klejn på armen. Dog er det sikkert blot en vanesag...

..så vil tillade mig at spørge hvad størrelse håndled du har til denne fantastiske Saxonia? For billederne ser sgu damn godt ud  Icon_blink

Hilsen,
Michael
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)