Hvilket "dress-ur"?
Det er altså også et smukt ur med - som du selv skriver - en super nørdet komplikation. Jeg er helt vild med det - og versionen med blå skive er heller ikke ringe. 

Jeg har den oprindelige ‘tribute’ version af uret, også ganske cool.

İmage

Selve Geophysic serien er baseret på det originale ur fra 1958, som er ultrasjældent og kostbart i dag - og en del af JLC’s DNA om man vil. Læs mere her

https://www.watchprosite.com/page-wf.for...he-review/

Nu er jeg stor fan af JLC, så selvfølgelig skal jeg slutte af med, at dette ur ville være et godt valg. Der er historien bag uret og så den ekstra nørd-vinkel i form af komplikationen, som flyver totalt under radaren.

Claus

Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
Det er også super fedt i den udgave. Kan se uanset hvilket jeg går efter, så udfordrer det mit budget en smule. Hmmmmm

Tudor Heritage Chrono Blue (70330B)
Tudor Pelagos (25500TN)
Revue Thommen Moon Phase (16066.2537)
Certina DS Podium
[-]
  • cfnissen
Svar
Chrono24. True Seconds brugt starter ved ca 43k. Der er også en blå til salg, dog noget dyrere.

Claus

Faldt i gryden som barn. Elsker konsekvenserne. Se mere på Instagram - @cfnissen

[-]
  • maltebrask
Svar
(12-01-2020, 01:39 AM)Rune B Skrev: Kom i Illum idag og fik prøvet noget IWC og JLC.

Synes umiddelbart at IWC'erne blev for store og klodsede når nu det er et dress ur.

Omvendt synes jeg at JLC ultrathin virker til at være FOR tynde til mig, de forsvinder helt på armen.

Sælgeren fik mig over og prøve et Geophysic True Second og det var godt nok lækkert. Man må ikke tage billeder så I får lige et fra Hodinkee:

İmage

God størrelse, lidt bedre "wrist presence" og så en super fed og nørdet komplikation, der går mod strømmen. At lave et automatisk værk, der slår otte gange i sekundet, men sekundviseren rykker kun én gang, ligesom quartz, for nemmere timing.

Så googler jeg lidt og finder følgende :

İmage

Bare for at finde ud af det kun er lavet i 100 eksemplarer FML.

Og nu kan jeg selvfølgelig ikke "ikke se det".

Jeg er bare vild med at du kigger på JLC da jeg vil anbefale det til ALLE!! Selv hvis ens budget er latterligt højt så peger pilen altid på JLC!

Berømte producenter af top klasse urværker..

JLC

Sent from my iPhone using Tapatalk

(12-01-2020, 06:53 AM)cfnissen Skrev: Det er altså også et smukt ur med - som du selv skriver - en super nørdet komplikation. Jeg er helt vild med det - og versionen med blå skive er heller ikke ringe. 

Jeg har den oprindelige ‘tribute’ version af uret, også ganske cool.

İmage

Selve Geophysic serien er baseret på det originale ur fra 1958, som er ultrasjældent og kostbart i dag - og en del af JLC’s DNA om man vil. Læs mere her

https://www.watchprosite.com/page-wf.for...he-review/

Nu er jeg stor fan af JLC, så selvfølgelig skal jeg slutte af med, at dette ur ville være et godt valg. Der er historien bag uret og så den ekstra nørd-vinkel i form af komplikationen, som flyver totalt under radaren.

Claus

Hej Claus

Jeg er også selv kæmpe mega kolo enorm JOC fan boy som de unge siger

Dette geophysic er et af mine drømme ure!!

Svar
Så er der lidt nyt i sagen.

Min forsikringssag er opgjort og jeg ved nu hvad jeg står med. Og det sætter lidt grænser, især da der er andre ting der også har skullet erhverves.

Så med lidt hjælp fra TimeToWatch er jeg igang med at få hjemskaffet:

Omega Globemaster
İmage

Det er et ur jeg altid gerne har villet eje, lige fra det blev præsenteret på BaselWorld. Så nu skal det have en chance.

Derudover har jeg bestilt et Tudor Style til min bedre halvdel:
İmage

Tudor Pelagos (25500TN)
Certina DS Podium
Svar
Stilfuldt Icon_Up
Så er der bare ventetid tilbage
Svar
Ååhhh hvor jeg dog ELSKER Omega Globemaster !!!  

Et af de mest undervurderede ure der findes!
Det tager det berømte og dejlige “Pie Pan” design ind i nutiden på en fantastisk måde!

Jeg synes omega har den klart bedste kollektion;

Seamaster 300m er blevet langt bedre og pænere efter den sidste opdatering i 2018 og seamaster 300 der kom i 2015 er i mine øjne det smukkeste decideret dykkerur sammen med Tudor BB58, JLC Polaris og Glashutte SeaQ. Oris 65 skal også nævnes!

speedmaster modellerne er jo nok det mest berømte omega ur!

Aqua Terra er simpelthen et af de smukkeste sports ure med lidt dress over sig! Datejust med riflet lynette og jubilee er det eneste der overgår Aqua Terra i den pris klasse indenfor denne slags kategori ure! :-)

Også Constellation Globemaster som rosinen i pølseenden.. sikke et smukt ur mand!
Aqua Terra er et dressy sportsur.
Globemaster er er sporty dressur!

Omega is killing it at the moment..

[-]
  • jvi1
Svar
Det helt rigtige valg efter min mening, men jeg er jo også Omega fanboy ;-)

Tillykke med det  Icon_Up

P.s. Når du nu bliver træt af det, siger du bare til. Jeg har noget JLC jeg gerne ville skifte ud med noget Omega  Icon_blink
[-]
  • cfnissen, Rune B
Svar
İmage

Så kom min bedre halvdels Tudor Style med blå skive. Hold kæft det er lækkert. Virkelig bang for the bucks.

Venter stadig på Omega. Uha den ventetid

Tudor Pelagos (25500TN)
Certina DS Podium
Svar
Super flot Tudor!
Ventetid skal bare overstås, men på den anden side er der også noget ved forventningens glæde. Ak ja
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)