DAGENS UR
Dejlig juleaften - Lange giver så lige det sidste ekstra drys.

İmage

Faldt i gryden som barn. Elsker konsekvenserne. Se mere på Instagram - @cfnissen

Svar
Uret i går og i dag - arvestykke fra henholdsvis min oldefar og farfar og første jul uden min farfar, så var det dejligt at have “ham med” rundt om træet alligevel
İmage
Mvh Danny  Icon_smil
Svar
Mit lille "field watch" på armen igen i dag

İmage

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
Svar
Et ur er en underlig ting - et lille stykke højpræcisions finmekanik, der kan spændes om håndleddet, så man kan følge tiden, men som fascinerer i en sådan grad, at man ofte kigger på det uden at ænse klokken !!  Icon_e_biggrin1

Ur-glæde er også en underlig ting - jeg har haft mange ure i alle størrelser og prisklasser, både nye og vintage. Men jeg har fundet ud af at ur-glæde ikke altid handler om, hvor mange penge det har kostet eller hvor sjældent et ur er.

Det bedste eksempel er nok dette yderst beskedne Seiko 5 automatik, SNXS79 - det har kostet lige omkring en tusse + omkr 150 kr. for en "opgraderet" no name lænke med massive led. Det kan ikke trækkes op med kronen og kan ikke hackes - det går OK præcis, men kan formentlig ikke klare en COSC test  Icon_smil

Men det underlige er, at når jeg kommer hjem (og oftere og oftere også når jeg går ud ad døren), så er det dét ur, der ryger på håndleddet !  Icon_cool

Størrelsen på 38mm er jeg blevet mere og mere glad for på trods af mit 20cm håndled og skiven er fortryllende med den grå sunburst slibning og applikerede timemarkeringer, samt elegante visere. Når jeg har det på håndleddet, så føles det absolut ikke som et billigt ur  Icon_smil

İmage
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Prisen er absolut ikke alt og her er det også 38mm :-)

İmage

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
Dagens cykeltur med ur

İmage

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • BadHamster, Esni, Larsb
Svar
İmage
Svar
İmage

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
Elsker mit nye Omega...

İmage
Mvh Kim 
Svar
Det er også et smukt ur, sådan et Speedmaster Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 5 gæst(er)