DAGENS UR
Samme ur som næste alle dage de sidste 70 dage...! Ikke at jeg ikke er glad for de andre ure, men det er dette er ryger på oftest. Og så er det uhyre præcist. + 10 sek på mere end 2 måneder. Og gangreserven er passer også med mindst 70 timer. Jeg har ladet det ligge 71 timer og der gik det stadig helt fint og stadig præcist.

İmage

-via iPhone
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
Denne i dag

İmage

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
[-]
  • onkeldunkel, pbr, phrede
Svar
Titanium i varmen, bølger på skiven og havnen.
İmage

Sendt fra min H4113 med Tapatalk
[-]
  • phrede
Svar
Eftermiddagens ur lå og ventede på mig i min postkasse, da jeg kom hjem i dag - dette indlæg kunne ligeså godt være bragt i "Vintageure" forummet for uret er ca. 41 år gammelt.

Uret er ikke noget, der normalt får urtosser til at løfte øjenbrynene selvom det er et vintage Omega Seamaster. Grunden til dette er, at det er et Seamaster Quartz med et cal. 1342 Omega værk i den ellers klassiske og stilfulde indpakning. Men uret har en helt særlig betydning for mig og er et, som jeg har ledt længe efter et pænt eksemplar af - og dette er i 9/10 upoleret stand med minimale brugsspor !

Ref. nummeret er 196.0106 og er med den i 1978 ret innovative todelte krone, hvor man stiller timerne ved at trække kronen ud og minutterne og sekunderne stilles ved at trykke den midterste part af kronen ind.

Grunden til, at uret har en helt særlig betydning for mig er, at det er identisk med det ur, som jeg fik af mine forældre da jeg blev cand.jur. tilbage i 1986 - uret som jeg fik dengang, blev på bagsiden indgraveret med titlen og kandidat-datoen rundt om sømonstret og jeg bar det som dagligt ur på lænke lige indtil jeg en årrække efter en dag faldt af en hest på en ridebane med en meget dyb bund af sand og savsmuld. Ved faldet røg uret af og forsvandt sporløst i sandet på trods af, at jeg ledte fortvivlet efter det med både rive og skovl i flere dage ........... væk var det !!!  Icon_e_confused

Lige siden jeg senere blev "urtosse" som følge af at jeg "vandt" et Seamaster 2254.50.00 i en Low Bid konkurrence (som nogen nok vil kunne huske), har jeg ledt efter et tilsvarende ur som mit gamle kandidat-ur - ikke fordi det repræsenterer noget særligt rent horologisk, men af sentimentale grunde.

Skæbnens ironi er så, at det er ret sandsynligt, at jeg inden længe "mister" dette ur også, idet min hustru lige siden jeg spændte det på håndleddet har sendt laaaaange blikke efter det og gentagne gange har kommenteret, at det er aaaalt for lille til mit håndled  Icon_lol  Icon_lol

Jeg håber på, at der kan aftales "delt forældremyndighed"  Icon_e_biggrin1  Icon_Up

Men her naturligvis et billede af uret på MIN arm (så længe det varer) ! Tak til Bjarne Vork for en super fair handel !!  Icon_party

İmage
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Super flot og rigtig fin historie.

P.s. din hustru tager fejl, det er perfekt på din arm :-)
[-]
  • pbr
Svar
Tillykke med “unisex” uret  Icon_lol

Nogle er til små ure. Andre er til store.

Dit ur. Dine regler  Icon_Up
Mvh Kim 
[-]
  • pbr
Svar
(23-08-2019, 05:30 PM)pbr Skrev: İmage
Fantastisk historie - tak fordi du deler den og uret er da i vanvittig flot stand! Kæmpe tillykke med det  Icon_flag
Svar
@pbr
Fedt ur og endnu bedre historie!

PS
Fortæl lige fruen, at Muhammed Ali gik med et Cartier Tank som er et størrelsesforhold, der er mindst 1 del ur, 3 del håndled.
[-]
  • onkeldunkel, pbr
Svar
Tak skal du have - jeg har det rigtig godt med, at det nu er "tilbage" i min urkasse og har det også fint med, at min hustru bærer det engang imellem ............ hun "klæder" uret Icon_blink

Men hvis jeg fortæller hende om Muhammed Ali´s urvaner, så tror jeg blot hun vil spørge: "Muhammed Ali....... hvem er hun" !?? Icon_e_biggrin1 Icon_e_biggrin1
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Så må du vise hende dette :-)

İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: Taggert,1 gæst(er)