23-07-2019, 08:09 AM
|
Hvad køres der i herinde.?
|
|
31-07-2019, 10:40 AM
(22-07-2019, 09:14 PM)Avantismo Skrev: Vi har lige skrevet under på en ny bil. Regel nummer 1: Lad aldrig den bedre halvdel få fuldmagt over bilen.... og SLET ikke hvis forslaget er at skifte Audi eller VW ud..... -------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
31-07-2019, 11:01 AM
Ha ha.
Jeg købte A4eren brugt til ca 130K Vi har så brugt ca det samme på reperationer på ca 3 år. Til sammenligning købte vi en Aygo til 89K for 8 år siden. Samlet udgifter til reperationer har været under 20K på 8 år. Audi / Vw er ikke hvad det har været. Savner min gamle Audi 80 Mvh Kim
31-07-2019, 11:52 AM
Mit forbrug har været helt anderledes så - kan være jeg har været heldig...
Jeg skiftede til VW/Audi i 1995 med en brugt golf 3 gti - den havde jeg i 10 år og havde kun service udgifter på den udover en starter som ikke kostede alverden som jeg husker det... I 2005 købte jeg en ny A3 - en af de lidt sjovere - 2.0T Quattro.... den havde jeg i 11 år kun med alm. service udgifter.... I 2016 købte jeg en ny A1'er hvor der kun har været service udgifter efter 30000km so far.... -------------------------------------
31-07-2019, 12:25 PM
Jeg tror primært at det er pga at du har købt nyt. Og lidt held.
Jeg har ikke råd til at købe ny audi. Sådan er det bare. Økonomien er slet ikke til det. Hvis man kigger nærmere på vw/audi’s motorer er det en stor tikkende dødsfælde af kædeproblemer, oliepumper der dør uden varsel, gigantisk olieforbrug pga dårlige stempler/stempelringe, osv.... Klassikeren hos VW er at alle rustproblemer defineres som udefrakommende stenslag. En kollega har allerede lidt rust i hans 2018 VW Golf. Vores 2008 Aygo har ingen rust Hilsen en aktiv bruger på VAGCARS (som kun drejer sig om seat,skoda,vw,audi og porsche) Mvh Kim
31-07-2019, 12:44 PM
Ja jo - under alle omstændigheder kan jeg ikke nikke genkendende til nogle af de nævnte problemer og jeg har 2 kollegaer samt en bror der har haft samme købs/kørsel mønster som mig gennem de sidste 20 år og de har også været forskånet for større uforudsete udgifter...
Og NEJ - jeg har ingen aktie overhovedet i at være Audi/VW positiv overhovedet... - alt er betalt til stort set listepris... Dog vil jeg sige at da jeg skilte mig af med den gamle golf 3 i 2005 så var den ikke rustfri og der var den vel 13 år.... Det var så ikke rusten der tog livet af den for køber smed den ind i et vejskilt og det overlevede den så ikke.... -------------------------------------
31-07-2019, 12:48 PM
Da min motor stod af, pga noget defekt oliepumpe (som er bygget sammen med motoren) var mekanikeren nu ikke særlig overrasket.
Hans direkte ord : Det sker ret tit. Desværre. Jeg er kun glad for at andre ikke har samme problemer. Jeg kommer bestemt til at savne Audien. Mvh Kim
31-07-2019, 01:39 PM
Jeg glæder mig satme til at skifte væk fra Audi. Jeg fik en A4 i oktober sidste år og den skuffer godt nok. Den har kun kørt 40.000 og der har allerede været flere fejl, for ikke at nævne køreegenskaberne som IMHO virkelig er ringe ift. den BMW jeg kom fra.
Går alt efter planen skifter jeg forhåbentlig senere på året. Mvh. KimT Tjek min Instagram ved at klikke her
31-07-2019, 05:18 PM
Hold nu kæft Kim 130k i rep. På 3 år på en bil som har kostet 130k,
Det gør mig sgu trist at høre Noget af det er vel så også timeløn? Som jo kan variere meget. På vores matrikel bestemmer jeg 100% hvad deres køres i, Fruens bil skal blot opfylde 2 krav kopholder og auto gear. Hun har haft følgende. Toyota Camry 2.2 God kvalitet med høj komfort dog var køreegenskaberne lidt for US til min smag. BMW 520 (E39) En lækker vogn med det perfekte mix mellem komfort og sports egenskaber. Audi A4 2.6 Den kørte OK men jeg kunne sidde i den og savne BMWen men aldrig omvendt.. Mercedes C180 Dejlig vogn ikke så skarp som BMWen men den passer os perfekt. Audien kostede lidt ekstra fordi jeg fik den i bytte i en handel, Pga at forrige ejer havde opgivet at få ud og køre igen. Men de andre har alene kostet service/almindelige sliddele, Med et kørsel behov på ca 30.000 km. Om året. BMWen og Mercedsen blev købt engros og Toyotaen og Audien privat, Som sagerne står i dag køber jeg helt sikker en Benz igen, Og jeg kommer aldrig til at køre VAG igen ligesom jeg aldrig kommer til at eje en fransk bil minus en Clio Sport V6 (in dreams) Men man skal jo vælge det som virker for en selv. Jeg har haft rigtig rigtig mange biler og har aldrig haft en "mandags bil" så det med at være heldig Det har jeg lidt svært ved at tro på, ja jeg kan lave meget selv (når jeg gider) da jeg er uddannet mekanikker, men jeg tror mere på at min viden om hvordan tingene skal laves er årsagen til, At jeg altid har haft meget fornuftige drift regnskaber på mine biler (store som små) F.eks. Når jeg for hver 80-100 tusinde får skiftet olie i gear kassen, så acceptere jeg ikke den måde som mange mærke værksteder siger/tilbyder, her tage man bundproppen og skifter 3-5 liter olie, på vores Benz (som jeg netop har skiftet på) kræver det 20 liter og en maskine som tilsætter/trækker olie ud af gearkassen mens bilen står i tomgang for at sikre at alt olien bliver skiftet, på den måde sikre man sig bedst muligt mod at stå i en siuation hvor gearkassen f.eks. er brændt sammen. Det koster lidt ekstra på service siden ja men udskift til en ny koster 70k i Tyskland (Min kammerat har været der med hans E klasse) så jeg ved godt hvilke vej jeg vælger. Forebyggelse før helbredelse. Yoshikazu Akahane. 28/+50.
31-07-2019, 05:31 PM
Jeg har aldrig været så uheldig med Audi som med denne A4.
Og jeg har kørt Audi i mere end 15 år. Kun en enkelt afstikker i en VW Touran. Tidligere var VAG motorerne meget stærke og mere simple. - Motoren blev skiftet på et lokalt værksted (for ca 50K incl en brugt Turbo) Hvis det havde været på et officielt Audi værksted (SMC eller lign) så havde prisen været over 100K. Kender en, der fik et motornedbrud sidste år i hans A5. Totalprisen blev 120K. På beløbet - Ps. Min bil havde været til service 300km inden nedbrud. Det gør det ekstra bittert. Mvh Kim
|
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|
Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)