Nyt ur - søger erfaringer!
Tool er for mig meget udvandet i dag alene prisen på et ur nogle kalder tool,
Er nok til at andre vil kalde det alt andet end tool uanset dets funktioner.

Med udgangspunkt i disse tre ures DNA
syntes jeg man kan retfærdig gøre at kalde dem alle tre tool ure,
For mig er der dog alligevel en rækkefølge ( Promaster, MM og Speedy)

Jeg har ejet den gamle 1000m Promaster (autozilla) og MMeren,
Og op imod de 2 er Speedy for mig mindre tool (i mangel af bedre ord)
fordi de to divers er så kompromis løs udført hvor funktion kommer før alt andet også bærekomforten
Om det er godt eller skidt afgøre man selv.

Så at Speedy er et tool ur er jeg enig i men op imod to kompromisløse ekstrem divers bliver det mindst tool,
Men det er så også det som er mest unisex med et pænt ikke stilling tagrende udtryk
Som gør det nemt at holde af, det kan man jo så veje som en fordel eller ulempe alt efter synspunkt.

Det kan fan så sige ikke gør det mindre tool og,
Andre kan sige at det gør det mindre tool, jeg mener der er sandhed i begge holdninger.

Jeg mener ikke der er en facit liste Og
at alle ur generelt er tool det afhænger alene af budget og job.

Som Kim siger vi skal ikke være enige. Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • KimT
Svar

Lækkert Omega, men kronen er lille og stram at trække op. Det stærkeste toolwatch er Citizen, men man skal jo være gladiator for at finde et sådan ur nødvendigt til toolarbejde. Dog er fordelen at det bare går derudaf.
Svar
Hi hi - så bliver der talt om tool ur.

Jeg søger nu bare et ur. Tool begrebet giver for mig ingen mening. Mine ure er ure og bruges alle i hverdagen. Jeg er hverken dykker, astronaut eller bjergbestiger og her kan et ur fra Bilka jo også fint være med.

Men bare i kan blive enige om hvad er tool ur er, så følger jeg glædeligt med i debatten.
Svar
Ingen af de ure du nævner kan holde til en tur i Bilka! Det er helt klart G Shock-land!
Icon_lol
[-]
  • MichaelA
Svar
Jeg ville vælge Marinemaster 300.
Mvh Kim 
Svar
Prøvede begge versioner i dag og kom helt i tvivl igen igen. Måske har jeg ikke nået min alder til et Speedmaster. Og ja et nyt marinemaster vil også være lækkert.

Så alle dem jeg har nævnt er i spil. Må se om jeg ender med et af dem og så går på jagt efter et af de andre :-)
[-]
  • cfnissen
Svar
Jagten er altid spændende. Glæder mig til at se hvad du ender med.
Mvh Kim 
Svar
(15-06-2019, 02:06 PM)Jens Skrev: How do you figure that the Speedmaster is not a tool watch? It is not a hammer or a tire wrench but certainly a tool watch in that it is designed to serve a specific purpose. A dive watch has good lume and a diving bezel as well as appropriate water resistance to make it suitable as a tool used for diving. A Speedmaster is designed as a tool to measure elapsed time. A tool watch.
The word Tool was first used in the watch context to describe a watch that was 
a rough and ready watch,that could take anything you can throw at it.
It was first used many years after the Speedy was invented.The Speedy like
most chronographs is not as strong as a time only watch,and these calibers
do not like extreme shocks.And they are not very waterproof.The Speedy is
a funktional watch and fairly robust.
Tool means something you use to work with in the English language.
But in the watch world the word was first used to describe very tough watches.
And i can assure you the Speedy does not fit into that category.Nobody i know
who collects watches in england would call a Speedy a tool watch.Its a great
watch and i love them,but tool is way off the mark.Just like to add that a
Speedy is not a watch to go swimming with.This puts it out of the category
of a go anywhere do anything watch,ie tool watch.You have to look at the
way a word is interpreted,and the context it is used in.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Nogle gange må man springe ud i noget man nok længe har ønsket at prøve og som helt sikkert er mere mig end et Speedmaster, omend jagten stadig er igang og bliver en realitet når det rigtige tilbud kommer på et nyt.

Men Claus havde dette ur liggende og jeg har faktisk længe luret på netop denne model. Stort, brutalt og et ur som er bygget til formålet.

İmage

Jeg er allerede fan og må bare rose Claus endnu engang for fremragende kundeservice :-) Det bliver ikke bedre.
[-]
  • BadHamster
Svar
Tillykke med det :-)
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)