Hjælp - hvad skal jeg vælge !???
Det er også dér jeg er - selvom jeg tidligere forgæves har prøvet det

Men med det budget, jeg har til rådighed er Aerospace det perfekte valg tl mig.

Jeg må så bare konstatere, at jeg ikke er god til det dér med tålmodighed - jeg er ved at gå til over at sælger ikke har reageret på mine gentagende henvendelser + et formelt købstilbud hen over weekenden ......... men jeg ved også godt, at det nok er mig det er galt med
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Peter du er skam også en af oversagerne til at jeg endte op med Exploreren. Efter at havde siddet og savlet over et af dine mange smukke billeder af uret dengang, tog jeg bilen og kørte til AD for at se/købe uret. Det skal siges at jeg dengang gik med større ure, 45-48mm. Så da jeg fik Exploreren på hånden syntes jeg det var for lille til mig (tror da fanden når jeg gik med et Big Pilot på hånden) Icon_smil

Men dengang blev der plantet et frø i mig, og hvergang jeg så en Explorer 42mm, kiggede jeg lige en ekstra gang.

Så kom jeg til en periode hvor jeg gik meget med Casio ure, de havde den klassiske firkantede model i stål (den Michael har i guld), og jeg købte den både i stål og guld udgaverne. Med disse ure fandt er ud af hvor behageligt et mindre ur er at have på, og at komfort begyndte at betyde mere og mere for mig.

Jeg havde en pokkers masse ure dengang og ofte også i de periode gik jeg altid med det ur jeg bedst kunne lide, var utrolig dårlig til at skifte mellem mine ure. Så tanken med at have et godt ur på hånden, istedet for en masse i skuffen var født.

En af min kammerater købte her i nyere tid et Rolex. Selve mærket har aldrig sagt min noget specielt, dog købte jeg et deep sea i 2009, så det var ikke fordi jeg var helt blank i forhold til mærket. Men af en eller anden grund begyndte jeg at kigge på Rolex ure, måske pga min kammerats valg, skulle det være et Rolex der blev mit eneste ur? Og her Peter kommer vi tilbage til det frø som du har været med til at plante i mig:-) Da jeg igen prøvede uret, sad det spot on, uret er perfekt i diameter, og ligger dejligt fladt over håndleddet, så jeg var ikke i tvivl længere, det skulle være et Rolex Explorer 42mm i sort som skulle blive mit ur.

Det skal siges at jeg ikke har en stor økonomi, så for mig var det mange penge at bruge på et ur. Men jeg retfærdiggør købet, ved at det altid sidder på håndleddet og ikke ligger i skuffen, på den måde nyder jeg det hverdag og syntes dermed jeg har fået lidt mere for pengene:-)
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
Svar
(05-05-2019, 10:35 AM)Henrik A Skrev: Men dengang blev der plantet et frø i mig, og hvergang jeg så en Explorer 42mm, kiggede jeg lige en ekstra gang.

Fedt, at du er nået dertil, at du har fundet det ur, der er det perfekte til dig !! Hvis jeg har haft blot en lille andel i det, så er min glæde ved at poste billeder herinde desto større  Icon_Up
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • Henrik A, KimT
Svar
PBR. du har også været “skyld” i mit Rolex køb. 216570 dog i hvid. Da jeg synes den var nemmere at aflæse ( både med og uden briller) De billeder du lagde op tændte et lys for mig. Kendte ikke rigtig Explorer den gang. Og jeg synes det er fedt det ikke lyser så meget op, som de andre Rolex. Mht. Polering og sorte skiver. Plus størrelsen er lige i øjet for mig. Så tak for dine fede billeder. Mht. til dit Breitling køb, så må du jo følge dine egne veje, det har du før vist på smukkeste måde Icon_smil
[-]
  • Henrik A, pbr
Svar
Ingen kender fremtiden. 

Har lige selv solgt 3 ure så hvad skal det ikke ende med  Icon_lol
Mvh Kim 
[-]
  • pbr
Svar
Jeg kan følge dig 100% mht. at få svar fra en sælger - jeg er også altid vildt utålmodig :-)

Jeg kan bedst lide den til højre (Avantage) - dels pga. viserne, men jeg synes også skive er pænere med kun 4 time(tal)markeringer. Det ser dog også ud til, at der er en version af Avantage med tal på alle timemarkører (hvor alle er "applied" og så er der også på struktur på skiven - den er også flot. Hvilken model er det du kigger efter?

Det er et superflot ur, som jeg har kigget på mange gange og kan huske fra min "ungdom" :-)
Svar
Godt, at jeg ikke er den eneste der er utålmodig !!  Icon_e_biggrin1 Icon_e_biggrin1

Hvis det bliver Avantage og ikke Evo (kommer helt an på den langsomme sælger Icon_computer ), så bliver det den med kun 3 talmarkeringer - jeg er ikke særligt vild med versionen med "planke-struktur" på skiven, idet jeg synes at det ødelægger "enkelheden". 

Har dog set nærmere på billederne fra den spanske forhandler af Avantagen og det ser faktisk ud som om uret er en smule (over-)poleret, så jeg har skippet den som en mulighed. Har dog også en anden Avantage mulighed fra en privat sælger i Østrig (også indenfor EU), hvor den står absolut skarpt !! Prisen er nogenlunde den samme.

Jeg vil dog fortsat foretrække Evo´en, men vakler lidt frem og tilbage !  Icon_flov
/Peter

Svar
Icon_smil Ja, det er ikke nemt og det værste er, at jagten ofte er mere end halvdelen af fornøjelsen. Når man så får uret, så er man (jeg) allerede i gang med at kigge på det næste - det er skruen uden ende :-)

Har du kigget i DK? Jeg kan se, at både Dreamwatch.dk (1xEvo) og Chrono.dk (2xAvantage) har nogle til salg og der er også et enkelt mere på DBA.
Svar
Det er en slem sygdom og jeg er stolt af at have den i fuld udbrud  Icon_lol
Mvh Kim 
[-]
  • onkeldunkel, pbr
Svar
(05-05-2019, 01:03 PM)onkeldunkel Skrev: Har du kigget i DK? Jeg kan se, at både Dreamwatch.dk (1xEvo) og Chrono.dk (2xAvantage) har nogle til salg og der er også et enkelt mere på DBA.

Jeg startede skam med at kigge i DK hos de kendte forhandlere

Den Micki har til salg på Dreamwatch er med grå skive (tror faktisk det er mit gamle ur), men er lidt for dyr + jeg vil gerne have én med sort skive denne gang.

Den som Thomas på Chrono har til salg med sort skive er solgt til Italien. Han er en super good guy men er som sædvanlig langsom til at tage solgte ure ned fra siden og på DBA - det er sket for mig de sidste 3-4 gange, jeg har ringet på ure på hans side, at de allerede er solgt !

Den anden han har til salg er en ældre model med blå skive som ikke er interessant.

Sent from my iPhone using Tapatalk
/Peter

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)