Når man ejer en timegrapher
+1 keep it coming @miwes !!

Jeg har selv en timegrapher, som jeg bruger ret ofte for at checke om der er variationer i gangmønstret så jeg kan holde bare lidt check på om de skal til service. Er ikke selv begyndt at rode med justeringer, og tror ikke jeg nogensinde vil gøre det på mine vintage værker.

Hvorledes kvaliteten er på disse billige timegraphers / witchi modeller kan jeg ikke udtale mig om, men selvfølgelig er der vel en kvalitetsforskel på pickup osv. Jeg har dog indtil videre ikke haft problemer med at "fange" beat. Største problem har indtil videre været at finde hævevinkel på de gamle værker, hvorfor amplitude er med en stor usikkerhed.

Alm dagligdags målinger tager jeg med Twixt (fra app store) som udmærker sig ved at være grafisk baseret og ikke kræver megen tid. Jeg tager 2 målinger dagligt morgen og nat. Natten over placeres uret i een af de 6 positioner, hvorfor morgenaflæsningen er positionsafhængig mens nataflæsning relaterer sig til alm brug. Twixt havde lidt bugs sidst den blev omtalt her, men jeg har været i kontakt med udvikleren, og den er nu blevet ændret således at den også kan bruges til gentagne målinger af samme ur, selvom uret ikke har været brugt i de mellemliggende perioder.

tick tock - L
[-]
  • Jens, Miwes, Stensbjerg
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)