Svar: 1,453
Tråde: 119
Modtaget Likes: 538 i 177 svar
Givet Likes: 533
(16-03-2019, 12:16 PM)Miwes Skrev: Denne udgave kørte med + 39 sek. i døgnet og er nu reguleret ned til +1 sek. i døgnet.
+39sek i døgnet er da også voldsomt for et nyt ur, lige her er det da helt optimalt med din timegrapher!
Glæder mig til en video hvor du viser før og efter målinger samt justering, kunne være fedt!
Svar: 3,709
Tråde: 479
Modtaget Likes: 2,853 i 1,244 svar
Givet Likes: 1,166
Hej Henrik A
Jeg ved godt at man kommer ud for at ure kan "stikke af" og så bliver det op til vores grænser om uret skal tilbage til forhandler for en justering når det bliver helt urimeligt.
Det er heller ikke noget problem og kunne sagtens få det reguleret igennem en urmager, men da jeg nu havde fået en timegrapher og lysten til at prøve selv, så blev det sådan.
Med hensyn til at vise det på video, så bliver det let noget rod at se på, da jeg sidder med forstørrelse-briller og hænder støttet så det hele er gemt væk og der er altså noget jeg skal tænke over inden jeg kaster mig ud i sådan et projekt. Der ligger forøvrigt video af urmagere der viser sådanne justeringer på youtube og med det helt rette video udstyr.
Uret her er justeret til UG og køre stadig spot on, så det er klart bestået og hele oprationen tog ca. 5 min og værket var blottet få minutter, så nu har jeg et fedt arbejds ur der på håndledet holder sig under 1 sek i døgnet.
Med venlig hilsen Michael
Elsker når ure kommer med en historie
•
Svar: 4,070
Tråde: 280
Modtaget Likes: 85 i 61 svar
Givet Likes: 298
(16-03-2019, 12:46 AM)Stensbjerg Skrev: (15-03-2019, 01:41 PM)Claus Tukjær Skrev: En timegrapher er legetøj, ikke urmagerværktøj!
Kan/vil du præcisere hvorfor du mener en timegrapher er legetøj,
Og gælder dit syn alle modeller i alle prislejer?
Mener jeg har beskrevet hvorfor, men måske jeg skal skære det ud i pap ;) Den er ikke præcis nok. En del ure kan den slet ikke måle, bl.a. Orient Sat Diver.
Kan ikke udtale mig om andre i den prisklasse, da jeg ikke har prøvet dem.
(16-03-2019, 02:16 PM)Henrik A Skrev: (16-03-2019, 12:16 PM)Miwes Skrev: Denne udgave kørte med + 39 sek. i døgnet og er nu reguleret ned til +1 sek. i døgnet.
+39sek i døgnet er da også voldsomt for et nyt ur, lige her er det da helt optimalt med din timegrapher!
Glæder mig til en video hvor du viser før og efter målinger samt justering, kunne være fedt!
+39 sekunder er bestemt ikke unormalt for et billigt Seiko værk. Efter lidt tid vil det typisk gå indenfor det tilladte, som er -20 / + 30 sekunder i døgnet.
Jeg vil til enhver tid fraråde mine kunder at justere deres ure selv, af flere grunde.
1. Garantien forsvinder.
2. Der kan komme skidt i uret.
3. Vandtætheden kan forsvinde.
4. Gensalgsværdien bliver mindre.
Vil man lege urmager, så vil jeg da anbefale at man køber et gammel billigt ur til at øve sig på.
•
Jeg syntes bare lige at +39sekunder pr døgn lød af meget. Men det ved du meget bedre end mig Claus
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
•
Min lille leg er færdig og jeg synes bare vi skal lukke tråden og der er ikke mere at komme efter...slut!
Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
(16-03-2019, 10:09 PM)Claus Tukjær Skrev: (16-03-2019, 12:46 AM)Stensbjerg Skrev: Kan/vil du præcisere hvorfor du mener en timegrapher er legetøj,
Og gælder dit syn alle modeller i alle prislejer?
Mener jeg har beskrevet hvorfor, men måske jeg skal skære det ud i pap ;) Den er ikke præcis nok. En del ure kan den slet ikke måle, bl.a. Orient Sat Diver.
Kan ikke udtale mig om andre i den prisklasse, da jeg ikke har prøvet dem.
OK ja så kan jeg jo kun undre mig over at en urmager fra Klarlund stod med et ligende apparat fra deres værksted til det nylige afholdt arrangement på Børsen,
hvor man kunne få målt sit ur gratis.
De kunne åbenbart have sparet sig besværet,
Hvis de havde talt med dig først..
Jeg ved nada om disse maskiner og de interesser mig heller ikke,
Men i forhold til din påstand i dit første indlæg hvor du slår fast,
at alle maskiner af denne art er legetøj.
Ser jeg ihvertfald tingene mere nuanceret og fastslår kun.
1. Man får hvad man betaler for.
2. Maskinen er ikke bedre end personen der betjener den.
Som bonus info kan disse 2 punkter bruges på mange andre område end ure.
Michael:
Jeg sætter stor pris på dine indlæg/videoer og din personlig tilgang til urene,
og jeg håber du vil forsætte den, jeg syntes du/den er et tiltrængt frisk pust i en generelt støvet
dansk ur verden, du er knægten som der bliver sagt sssshhhhhh til på biblioteket og rystet lidt på hovet af, derfor er jeg fan keep up the good work.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Michael, det er en skam du vil lukke tråden. Vi skal bare tilbage til dig og din timegrapher.
Jeg syntes det er et interessant stykke værktøj, som jeg selv er blevet interesseret i, pga din fine tråd!
Jeg har lige downloadet en app, der hedder Watch Check, kender du den? Måske den svare til den du viser på din telefon.
Den fungere sådan at når du starter en tidstagning på dit ur, starter appen op med en nedtælling på 30sekunder. Det kunne være mod tiden 13:50, og når dit ur rammer 13:50 trykker du på tidstagningsknappen på appen og tiden bliver nu logget. Appen spørger nu hvilken position uret har været i, det svare man på og gemmer tiden. På den måde får man en udmærket fornemmelse af hvordan uret går og man kan følge om og hvor meget uret evt taber eller vinder under forskellige positioner.
Ved ikke om denne beskrivelse giver mening overhovedet:-) eller om det bare giver mening i mit hoved
Henrik jeg bruger en App der hedder - Watchville - den indeholder også nyheder og er klart en du skulle prøve
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Enig med de ovenstående - keep it coming
•
Svar: 2,374
Tråde: 130
Modtaget Likes: 940 i 473 svar
Givet Likes: 858
Jeg har i nogle år brugt appen Watch Tracker til at kontrollere mine ure.
Fungerer fint.
/
Kristen
•
|