Nyt Swatch Sistem 51 med 66 dele.
Swatch har lavet en ny version af System 51 - Flymagic – som er lidt mere avanceret end Sistem 51 normalt er. Man har vendt værket om, og får at viserne skal køre den rigtige vej, er der tilføjet 16 ekstra dele til værket, og rotoren er blevet delvist gennemsigtig. Det er jo meget sjovt, men den egentlige nyskabelse er, at der er en nyudviklet balancefjeder i. Det er jo ikke hver dag, det sker.

Billede er stjålet fra nettet - Revolution.

Swatchİmage

Hvor mange er gået efter silicium som nyt materiale, er Swatch (I samarbejde med Audemar Piguet) gået en anden vej ned Nivachron, som er baseret på titanium. Det reducere følsomheden overfor magnetisme med en faktor 20, og skulle derudover give en mere robust og mindre temperaturfølsom fjeder.

I første omgang bliver den lanceret i tre modeller, alle limited editions på 500 eksemplare. Og her kommer der måske det mest interessante. Swatch har gennem lang tid lavet limited editions. Det har de faktisk altid gjort, men måske ike elt så bevist, som det er sket på det sidste, hvor f.eks. en Sistem 51 Hodinkee er kommet til og et Damian Hirst Mickey Mouse ur. Begge ure lå prismæssigt omkring de 100 kr, som man normalt ville foprvente et Swatch vil koste. Disse nye limited editions er fra dag 1 steget meget i pris, og det har måske inspireret Swatch til at ønske sig en større bid af kagen. De nye limited edition her koster en den mere end de tidligere: CHF 1500, hvilket i danske kroner er lige omkring 10.000. På trods af den pris, er jeg ret sikker på, at de nok skal blive revet væk, men jeg tror, er jeg er stået af. 10000 for et Swatch er ikke det, jeg forbinder med mærket.

Sendt fra min SLA-L22 med Tapatalk
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
[-]
  • cfnissen
Svar
Sjovt ur, men hvorfor pokker skal de lave en speciel rem til dem?
Og til 10k er jeg stået af - det skal et Swatch simpelthen ikke koste!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)