Noget om snakken eller bare et rygte?
(11-02-2019, 06:58 PM)jk Skrev: Der er stadigvæk 422 AD'er listet på Pateks hjemmeside. Hvis der var tale om en større omvæltning ville der formentlig blive skrevet om det på Fratello, Hodinkee, Revolution o.s.v. Indtil videre har jeg ikke set noget der.
JK

I tråden på RF er der bla en ansat i Tiffanys i Houston der bekræfter. De står stadig på listen, men fik mailen sidste uge. Alt der ikke er solgt ved udgangen af måneden skal leveres tilbage.
Keld
Svar
Det kan godt være, at PP rydder op blandt deres AD'er. Det gør alle firmaer fra tid til anden, men det betyder jo ikke, at Patek Philippe er ved at skifte hænder. Det er ikke så mange år siden flere danske Omega-forhandlere mistede deres agentur. Den slags sker i mange brancher. Automobilbranchen er et godt eksempel.
JK
Svar
Det var nu heller ikke i dirkete relation til et måske/måske ikke forestående salg. Jeg ville bare ikke starte endnu en Patek tråd op
Keld
Svar
Ville vel også være lidt mærkeligt med flagship stores only?

Tror ikke - med 100% garanti ikke - at der vil være en PP only store i et så lille land som DK så....

Men hva - det kan jo være de kun skal være i Paris og London og Geneve i Europa og så bliver rejsen en del af glæden ved deres 100 år lange "interesse lister"....

Men iøvrigt - hvorfor overhovedet have en Store(gælder også Rolex) når man ikke kan købe noget der alligevel?

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
[-]
  • Stensbjerg
Svar
Tænker at dette interview med Stern fra start februar lukker salgs rygterne ned.

“Only Patek and Audemars Piguet have resisted the poisoned charms of the conglomerate takeover (most major watch brands find themselves either within the Swatch or Richemont groups). Stern says he used to get takeover offers regularly, but suitors seem to have got the message now: “Every year before Basel, we get one or two phone calls, a lawyer sometimes. And we say no. I used to say, ‘You can even propose me two billion’ or something, and now I have to raise it a little bit.”

“A sale, he believes, “would be a catastrophe for Patek” and probably for its purchasers. “They would be buying an empty shell. All the key people, I don’t think they would stay. If you’re (part of a) group, when you get a new CEO they are changing the strategy.”

https://www.esquire.com/uk/design/a26250...ependence/

Sent from my iPhone using Tapatalk
Keld
[-]
  • Larsb
Svar
(14-02-2019, 10:15 AM)gmt-geek Skrev: Ville vel også være lidt mærkeligt med flagship stores only?

Tror ikke - med 100% garanti ikke - at der vil være en PP only store i et så lille land som DK så....

Men hva - det kan jo være de kun skal være i Paris og London og Geneve i Europa og så bliver rejsen en del af glæden ved deres 100 år lange "interesse lister"....

Men iøvrigt - hvorfor overhovedet have en Store(gælder også Rolex) når man ikke kan købe noget der alligevel?

Vh. Jon

Hov, fik aldrig svaret, hvilket jo ret beset er uhøfligt.

Jeg tror bestemt ikke - hvilket jeg heller ikke indikerer - at København skulle få en Flagshop store. Overhovedet ikke. 

Men jeg er fristet til at tro, at en af de to Københavnske forhandlere godt kunne gå hen og miste deres forhandler status.
Keld
Svar
Forventede ikke noget svar - tror bare det var lidt betragtninger fra egen konto...  Icon_blink Icon_Up

- Og ja - jeg giver dig ret i at der nok i fremtiden kun vil være en PP AD i KBH...

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)