Beater historie.
#1
Fik en super historie om en beater i går fra en anden ur tosse Icon_e_wink
det fik mig til at tænke på at man skulle lave en tråd, hvor det ur vi mishandler mest kommer i focus,
gerne krydret med en historie der fortæller lidt om hvad man har udsat uret for,for de ure her har klaret de mest utrolige ting.

Min beater er en 200m seiko diver med et batteri i maven,
jeg købte uret fra nyt da jeg var ca 15 år gammel og hvis jeg ikke husker forkert kostede det 2500 kr (så det var en stor begivenhed som ung knægt at købe det ur),
box og papir er naturligvis smidt væk for længe siden. Icon_e_biggrin1

Uret har fået så mange tæsk gennem årene at det er ufatteligt at det stadigvæk bare tikker derud af,
det har været med til ALT lige fra snorkle dykning til ekstrem våde by ture der gik langt ud over hvad man betegner som over gevind,
lynetten er nærmest en stor ridse og der er masser af hakker i kassen, mit hårde brug af uret har gjort at jeg kan ikke huske den ene ridse fra den anden,
men jeg ved at det har været ekstrem sjovt. Icon_e_biggrin1

I dag bruger jeg uret som almindeligt arbejds ur og det klare det også bare til UG,
men jeg har kigget lidt på en anden beater så det kan godt være at jeg sender den på en velfortjent pension et par år før jeg selv skal. Icon_e_biggrin1
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#2
Sødt ;)
Ja, det lyder faktisk som min Pingo - kostede vist nok det samme dengang
Anders 


Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Svar
#3
En diciplin jeg ikke rigtig kan være med i. Jeg har selvfølgelig brugt ure til alt muligt, men samtidig altid passet lidt på mit ur uanset hvor "ligegyldigt" det var. Det ligger ligesom i blodet, når man altid har fået at vide at et ur er noget man passer lidt på. Jeg kan da også huske i skolen at læreren skulle opbevare vore ure mens vi spillede fodbold osv.

Vh baun
Svar
#4
Her må jeg melde også pas og referere til Bauns holdning. Har altid haft en vis respekt for noble kvalitets ting.
Det vildeste historie jeg kan bidrage med er vist nok den om G/S Sub i kogevask - som kan findes her under Rolex > Sub efter et år på 100 meter saltvand.... > side 2 > scroll lidt ned.
Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#5
Jeg har et par "beatere" men det primære må være det ur der startede min interesse.
Da jeg blev tredive havde min smukke hustru købt et Seiko Arctura Kinetic Titanium som fødselsgave.
De kostede 6950,- på daværende tidspunkt, hvilket var helt sindsygt i min verden.

Under alle omstændigheder havde jeg ikke nogen speciel interesse for ure og brugte uret 24/7 i den kommende tid.
Men sideløbende havde det alligevel vækket noget i mig, som gjorde at jeg begynde at surfe efter ure på nettet. Herefter
tog ur-interessen fart og en masse ure er kommet og gået siden, men Seiko´et fra min hustru kom altid på armen når jeg
ikke skulle bekymre mig om det. Det er blevet brugt til ALT, ligemeget om vi snakker hårdt havearbejde, malearbejde osv. osv.

Det er et 100m ure, som indtil for nylig aldrig er blevet tryktestet eller lign. på trods af at det har været med på utallige ture i
vandet (inkl. snorkling) og har aldrig fejlet. Det siger lidt om kvaliteten på Seiko´s produkter IMHO Icon_e_wink

I den senere tid er rollen som beater dog skiftet lidt rundt mellem forskellige G-Shock´s og et Pingo. Alt imens Seiko´et har været
en tur forbi Peter, da spændet var gået i stykker. Nu sidder det i min ur-kasse, hvor det bliver og fra tid til anden kommer det på
armen (dog ikke ligeså tit som tidligere.)

Så hvis jeg nogensinde har været hård ved et ur, så er det mit Seiko Arcture Kinetic Titanium Icon_cool
Og så lige et billed som visere standen efter en del "hårde" år.

İmage
Svar
#6
Hej derude.

Jeg har da en lille historie om min "Pingo", i 1999 arbejdede jeg som montør i vindmøllebranchen og var 4 mdr i USA på et størrere projekt.
Vi havde som så mange gange før en hektisk dag da der skulle hejses en mølle inden det blæste op, og det blev uforsvarligt at krane. På et
tidspunkt mister jeg mit ur, og kan ikke finde det igen, det skal siges vi er i Mojave ørkenen i Californien og det fyger med sand, da det er ved
at blæse op. Jeg må sande at uret er gået tabt, og glemmer egentligt relativt hurtigt alt om uret. 4-5 senere er jeg oppe og starte en mølle op
en Søndag hvor vi ellers har fri, og i et hjulspor stikker noget sort op af sandet, tror først det er en skorpion, men ser så det er gummiremmen på
mit ur, da jeg får det samlet op og ser det egentligt er i meget fin tilstand, og tilmed går bliver jeg glad. Da jeg kommer til DK igen kommer det lige en tur til urmager.
Det får et tjek, nye pakninger og en ny rem, og så har det kørt ubeklageligt siden, kun et part batteriskift har der været. Historien om en
beater der har været ude for lidt af hvert, og vækker minder når den bæres.
İmage
God Søndag til alle.
Mvh Peter...
Svar
#7
Et billed af Peter Halse's beater, og min....

Peter bruger kun SDDS i sommerferien og det bliver ikke skånet, men er alligevel i super stand. Seawolfen bruger jeg også til alt, men er generelt god i mod mine ure. Dog skal de bruges....

İmage
İmage
İmage
Svar
#8
ibrene Skrev:Hej derude.

Jeg har da en lille historie om min "Pingo", i 1999 arbejdede jeg som montør i vindmøllebranchen og var 4 mdr i USA på et størrere projekt.
Vi havde som så mange gange før en hektisk dag da der skulle hejses en mølle inden det blæste op, og det blev uforsvarligt at krane. På et
tidspunkt mister jeg mit ur, og kan ikke finde det igen, det skal siges vi er i Mojave ørkenen i Californien og det fyger med sand, da det er ved
at blæse op. Jeg må sande at uret er gået tabt, og glemmer egentligt relativt hurtigt alt om uret. 4-5 senere er jeg oppe og starte en mølle op
en Søndag hvor vi ellers har fri, og i et hjulspor stikker noget sort op af sandet, tror først det er en skorpion, men ser så det er gummiremmen på
mit ur, da jeg får det samlet op og ser det egentligt er i meget fin tilstand, og tilmed går bliver jeg glad. Da jeg kommer til DK igen kommer det lige en tur til urmager.
Det får et tjek, nye pakninger og en ny rem, og så har det kørt ubeklageligt siden, kun et part batteriskift har der været. Historien om en
beater der har været ude for lidt af hvert, og vækker minder når den bæres.
İmage
God Søndag til alle.
Mvh Peter...

Se det var et rigtig eventyr Icon_e_wink
og de levede lykkeligt til deres dages ende. Icon_cool

Præcis den historie der fik mig til at starte tråden,
og så syntes jeg rent faktisk at nato klæder sådan et Pingo. Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#9
"4-5 senere" ? Dage, uger, måneder, år??
/
Kristen
Svar
#10
khbk Skrev:"4-5 senere" ? Dage, uger, måneder, år??
/
Kristen

Ja, det er jo et godt spørgsmål, men mener det var dage. Icon_e_biggrin1
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)