Jeg ville klart gå efter det første du viser - Turtle !
Mest fordi jeg er vild med designet, bærekomforten og at du får et langt bedre (og nyere - 4R36) urværk i det, end i de øvrige du har vist.
Uret (jeg har selv et Turtle) har en, eller kan justeres til en, fin præcision der sagtens vil kunne ligge indenfor COSC standard (det havde mit lige ud af boksen og det har aldrig siden været justeret), det har dag og dato visning, uret har hack (dvs. at sekundviseren kan standses, mens du indstiller uret) og kan trækkes op via kronen, ligesom det også trækkes op automatisk via en rotor, når du bærer uret.
Især bærekomforten er at fremhæve, idet det er tilstrækkelig bredt til at det ligger godt på håndleddet, men også at kassens form er afrundet på undersiden af siderne, så der ikke er nogen kanter, der generer. Samtidig er kronens placering kl. 4 med til at afbøde evt. gener fra at kronen presses ned i håndleddet, når man vinkler hånden tilbage.
Forarbejdning, samlekvalitet, slibninger og generelle fine tolerancer er med til at give dig et ur, der ligger langt over dets prisleje, når man snakker om kvalitetsindtryk.
De øvrige du viser, er generelt en klasse under Turtle, både prismæssigt og kvalitetsmæssigt, selvom det bestemt er gode og solide ure. SKX som er det 2. ur du viser, (og som ikke tilhører Prospex serien, selvom det står i annoncen) er klassikeren fra Seiko, der ikke vil dø (man kunne fristes til at sige, at det ikke KAN dø), men dets urværk er meget mere basalt end Turtles - det kan ikke hackes (standse sekundviseren) og kan ikke trækkes op via kronen, kun ved at bevæge håndleddet. Seiko 5 serien, er generelt udmærkede ure, men er Seikos "entry level" serie, hvor Prospex, som Turtle hører til i dag er et par (mindst) klasser over.
Den Turtle du viser, ser rigtig flot ud og ville helt bestemt være i mine tanker, hvis jeg var på jagt efter en sådan i dag
Her er min Turtle, som er en SRP779, der er modded på flere måder med crystal-glas i stedet for det oprindelige, lollipop sekundviser, Kanji dag angivelse (japanske tegn) og Angus Jubilee lænke fra Strapcode.