Favoritten - del 1 - Omega (ny leg)
Star 
Jeg tænkte vi skulle lege en ny leg - hvis i har lyst?

Fremadrettet vil jeg løbende starte tråde hvor jeg vil bede jer vise eller fortælle om jeres favorit-ur fra en given fabrikant. Vi starter med Omega og kører videre de næste par måneder med en masse forskellige mærker. Det behøver ikke at være et ur i ejer, eller har ejet. Det kan sagtens bare være et i synes er super fedt.

Vi starter...

Favoritten - del 1 - Omega

Hvilket ur fra Omega - og kun Omega - er dit absolutte favorit-ur? 

Mit er ret åbenlyst Omega Speedmaster Speedy Tuesday 1. Jeg elsker generelt Speedmaster´ere og ST1 rammer bare mig HELT perfekt.

İmage

Hvilket ur fra Omega er din favorit?
[-]
  • BadHamster, Jens, Larsb
Svar
Spændende tråd.

Jeg vil mene at Snoopy for mig er det fedeste af det fedeste ur fra Omega.

Jeg har aldrig har set uret i virkeligheden..

Jeg er bare helt vild med hele historien og det rent visuelle.

İmage
Mvh Kim 
Svar
Sjov leg

Min sådan umiddelbare tanke var mit eget Speedmaster:
İmage
Eller måske en anden af de 1000 iterationer af Speedmaster’e...

Men efter nærmere eftertanke vil jeg nok sige et Ploprof 1200M i stål:
İmage

Jeg prøvede det ved en ur-komsammen for nogle år siden af Claus (ct-watches) og det har hængt fast i hukommelsen lige siden som et af de der wow-øjeblikke hvor man prøver et ur der bare har en helt speciel følelse (kender i det? ). Det er nok et ur man enten elsker eller hader, det har jo sin helt egen stil og historie
Mvh Danny  Icon_smil
[-]
  • Jens, KimT, Larsb
Svar
Se, jeg er faktisk med på legen - også med en Omega.

Jeg har længe gået og tænkt, at en samling af ure ikke er en rigtig samling uden en Speedmaster fra Omega. Et sejt ur med en endnu sejere historie.

Jeg har så aldrig fået købt det, dels fordi der altid var noget andet, der sprang over i køen og dels fordi det at købe en Speedmaster ikke er helt ligetil. Ny eller vintage? Hvis ny så Pro eller Reduced eller...? Standard eller limited? Safirglas eller ikke? Hvis vintage så hvilken årgang, stand, model 2915, 2998 eller 105.012 eller...?, dot over 90, ikke renoveret eller istandsat, 321, 861 eller 1861, osv. osv.

Så lancerede Hodinkee sin 10-års jubilæumsudgave og løste det hele for mig. Det er en Speedmaster selvom den er inspireret af en lidt ‘glemt’ model. Kassen er den fede uden crown guards. Det vil minde mig om tre dejlige år i New York. Den vil minde mig om en masse vilde oplevelser med Hodinkee-holdet fra den periode. Historien om at det oprindelige ur blev givet til Ben Clymer af hans elskede morfar trykker også på nogle knapper hos mig omkring ure som arvestykker og endelig var det uret, der satte gang i Hodinkee-bloggen og dermed var med til at sætte ild til manges ur-interesse.

Hodinkee’s intro finder I her

https://www.hodinkee.com/articles/omega-...ed-edition

Enough talk - her er et par billeder.

İmage

İmage

Der har været en del kritik af uret. Dels om verden havde brug for endnu en limited Speedmaster og dels om udformningen af uret, der nok er mere ‘inspireret af’ end en loyal/præcis genudgivelse af en historisk model. Jeg vælger at fokusere på de ting jeg nævner ovenfor.

Jeg glæder mig. Det kommer i løbet af januar.

Claus

Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
Spændende leg! Med Omega må jeg også flyve med Speedmaster.

İmage

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
Det må selvfølgelig være Speedmasteren med den originale cal. 321 her i versionen ref. 145.012 fra 1968. Oprindelig solgt til Sydafrika.
JKİmage

Svar
(29-12-2018, 09:40 PM)jk Skrev: Det må selvfølgelig være Speedmasteren med den originale cal. 321 her i versionen ref. 145.012 fra 1968. Oprindelig solgt til Sydafrika.
JKİmage

Wow. Sådan skal det gøres.

Claus

[-]
  • jk, KimT
Svar
Speedmaster!
[-]
  • KimT
Svar
Omega blev aldrig rigtig mig, men der er dog en undtagelse og det er nævnt, nemlig Snoopy
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • cfnissen, KimT
Svar
(29-12-2018, 10:04 PM)Miwes Skrev: Omega blev aldrig rigtig mig...

Bare rolig. Vi når til mærker du er vild med senere i legen ;-)
[-]
  • Avantismo, cfnissen
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)