Svar: 2,148
Tråde: 222
Modtaget Likes: 3,661 i 1,100 svar
Givet Likes: 6,291
Suk. Sandhedens øjeblik.
Jeg synes at huske at jeg sagde til mig selv at 2018 skulle være et roligt ur-år med minimalt indkøb.
....derfor tænker jeg nu med lettelse på hvor lang årets liste af anskaffelser kunne have været hvis jeg ikke havde behersket mig.....(ironi anvendt her)
Seiko Presage Cocktail Time, købt på sølvbryllupstur til Tokyo
Zenith og Lip vintage, købt på sommerferie i Italien
Timex Marlin Blackout og Timex x Todd Snyder Beekman, fordi billige ure også kan være sjove
Tudor BB58, fordi dets retro-stil og -størrelse var uimodståelig
Omega Speedmaster H10 (som dog først lander i januar), som minder mig om gode oplevelser i NY og med Hodinkee - og løser mangelen på Speedmaster i samlingen
Cartier Driver, hvor jeg fik et super tilbud på et smukt og tyndt ur, som markering af et jobskifte.
Og 2019’s første ur kommer også for mit vedkommende til urmagerkurset. Glæder mig vildt.
Går med nogle tanker om 2019 i form af konsolidering. Jeg har haft dem før. Lad os se om de bliver til noget. Er urimeligt dårlig til at sælge fra.
Claus
Sent from my iPad using Tapatalk
Svar: 1,167
Tråde: 43
Modtaget Likes: 1,243 i 350 svar
Givet Likes: 2,218
(26-12-2018, 11:41 PM)KimT Skrev: Jeg er på ingen måde fan af lænken.
Hvad er der galt med lænken? Eller er det pga. du ikke kan lide designet af den?
Mvh Danny
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Udelukkende designet jeg rent subjektivt ikke synes om. Kvaliteten fejler intet.
Svar: 1,589
Tråde: 68
Modtaget Likes: 3,081 i 967 svar
Givet Likes: 2,747
Nu får jeg forhåbentlig mit Seiko Astron i morgen og så er sulten stillet - ihvertfald resten af året :-). Mht. 2019, så er min foreløbige plan at sælge eller bytte mit Overseas og Master Compressor til fordel for et IWC Portugieser Perpetual. Det skal dog ikke være for enhver pris, så 2019 kan godt ende med at være et stille år på urfronten. Jeg fik lige en byttepris på 10.500 EUR for et IWC 5034 og mine to ure - det kommer ikke til at ske.
Jeg fylder 50 i 2020 og det skal helt sikkert markeres med et ur, så det skal jeg også lige spare sammen til. Lige nu er planen et Dornbluth, men det kan også nå at ændre sig :-)
Jeg skal også med på urmagerkurset og glæder mig ligesom jer andre og rigtig meget til det.
Svar: 231
Tråde: 28
Modtaget Likes: 138 i 52 svar
Givet Likes: 122
Jeg gik i stå i 2018 - På den gode måde.
Interessen for ure blomstrede tilbage i 2013 og siden da har det været lidt en jagt på det "perfekte" all-round ur, og synes jeg har været vidt omkring. I 2018 hed det både Omega PO og 2254, samt Rolex ExpII, inden jeg fik handlet mig til et Tudor Pelagos, og minsandten om ikke det er helt perfekt for mig. Jeg har slet ikke den samme trang til at prøve noget nyt, som jeg har oplevet gennem de senere år :-)
2019 står nok på et salg af mit Omega 2254, måske til fordel for en opgradering af fruens ur??
Godt nytår - og tak fordi, man må læse med, selvom man ikke poster så ofte.
Svar: 1,167
Tråde: 43
Modtaget Likes: 1,243 i 350 svar
Givet Likes: 2,218
De havde desværre ikke noget 2018 Seamaster 300m hos Halse i dag  Det ene de havde fået fra Omega var solgt...
Nåh men de havde så fået et Grand Seiko Snowflake i butikken og det var super fedt at se “live” - det kunne godt gå hen og blive et 2019 mål
(Beklager billedkvaliteten - yder ikke uret retfærdighed)
Mvh Danny
Svar: 1,184
Tråde: 67
Modtaget Likes: 1,076 i 433 svar
Givet Likes: 5,339
(27-12-2018, 12:39 AM)cfnissen Skrev: Suk. Sandhedens øjeblik.
Jeg synes at huske at jeg sagde til mig selv at 2018 skulle være et roligt ur-år med minimalt indkøb.
....derfor tænker jeg nu med lettelse på hvor lang årets liste af anskaffelser kunne have været hvis jeg ikke havde behersket mig.....(ironi anvendt her)
Hmmm - jeg synes at huske et par indkøb mere
Nå, spøg til side. Man kan jo altid drømme, og et Lange 1815 er på vej op til toppen af ønskesedlen, men det er desværre også ret dyrt, så om det bliver i 2019 er nok tvivlsomt. Det kan jo være svært at spare sammen til, når der er mere jordnære og overkommelige ting, der frister. Jeg går stadig og kigger efter det rigtige Alain Silberstein. Glashütte Original kom med den grønne skive og den udgår snart, så hvis det skal være er det ved at være oppe over. Samtidig kommer der noget nyt istedet fra GO, og måske er det noget, der frister mere. Åhhh, det er svært. Der er så meget der frister. Master Calendar fra JLC er stadig ikke ude af billedet... og Meistersinger Lumascope. Jeg tror, jeg bare vil se, hvad året bringer.
Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
Jeg melder check og ser hvilke muligheder året bringer (om nogen)
Så kan jeg heller ikke bliver holdt op på noget samme tid næste år.
Heldigvis er jeg svært tilfreds med hvad der i dag sidder i winderen.
Hvilke gør check så meget mere naturligt.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar: 822
Tråde: 12
Modtaget Likes: 761 i 391 svar
Givet Likes: 3,155
Der skal helt sikkert et Glycine Airman 42 "Purist" i urkassen. Dertil nok en ny dykker i den lettere ende, Turtle, Sumo eller måske nøjes med en Orient Mako. Kommer lidt an på hvor meget cyklerne skal opgraderes og om jeg skal på øl tur til Belgien. Pokkers til sjov med to-tre dyre hobbyer
Ja og så fylder fruen 50 og tvillingerne 18. Hu hej hvor det går - first world problems.
Svar: 1,761
Tråde: 50
Modtaget Likes: 328 i 198 svar
Givet Likes: 72
Mine planer at slå til hvis de ure jeg venter på de endelig kunne finde på at komme min vej!
- Men bortset fra det så har jeg handlet en Omega som jeg håber på lander torsdag/fredag næste uge...
Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
|