Mit nye Maurice Lacroix er et lille fint ur og ønsket er at den bliver en lille perle i samlingen, med den lidt finere urmager kunst der er i den lille klokke. Det er set i forhold til hvad jeg ellers plejer at omgive mig med af diverse mærker.
Men uret er med sine 42mm egentlig i den nedre grænse for hvad jeg kan gå med og her tænker jeg på hvordan i andre har det med at gå lidt ned i størrelse på et ur i forhold til jeres nedre grænse. Jeg ved godt at der skal lidt akklimatisering til når man kommer fra de store klokker og så tager en mindre klokke på, men får i fornemmelsen af at et ur bliver for småt på håndledet eller tænker i at uret med sine 42mm ikke er et lille ur.
Uret er med en års kalender, kandidat til at sidde i en "batteri-drevet op trækkende, roterende fastholdende urkasse" og hvor finder man sådan noget til små penge, men okay kvalitet....nogen erfaring eller måske ligefrem et godt tip ??
Uret har siddet på gennem natten og de gange jeg har været vågen, har det virket fint med det selvlysende
Ved midnat skiftede datoen ikke og jeg kørte en ekstra runde for at få et skift, så det virkede som om at mekanikken ikke var gået i indgreb, men den ekstra runde og uret skiftede til den 27 spot on midnat...så er meget spændt på om den skifter normalt nu og frem
Ellers er jeg meget fornøjet over den lille nye klokke der med den smukke sølvfarvede skive og et rigtig flot layout med mange detaljer
Da Claus var forbi med urene og vi fik en lille ur-snak, så var vi inde på om man kunne sætte en anden rem på det fine Maurice Lacroix eller lænke ??
Vi blev begge enige om at det nok skulle beholde sin læderrem på, men jeg kunne ikke lade være med at slippe en Watchbandit løs og havde en liggende i 20mm. Jeg ved godt at man kan gøre lige hvad man har lyst til, men er det okay at skifte (se billederne)
(27-10-2018, 10:56 AM)MichaelA Skrev: Flot ur!
Men jo, det er pænest med læder rem, den bliver nok aldrig et strap monster.
Hvorfor ingen billeder af bagsiden - den er da med glas bagpå?
I øvrigt er 42 da ellers en fin størrelse, omend du ikke skal regne med mig som køber, da jeg lige har brugt opsparingen på en ny cykel ;)
Det kunne godt være at den skal tilbage på læder.
Her kommer lige lidt flere billeder og nu også med bagsiden
Personligt synes jeg uret ser for lille ud til dit håndled, men det kan du jo langt bedre bedømme med uret på armen :-)
I forhold til nato, så synes jeg det spiller meget godt, men vil foretrække en sort læderrem på uret. Synes i øvrigt uret har en flot skive som er godt afstemt.
(27-10-2018, 01:23 PM)Appleboy Skrev: Flot ur og spændende med alle dine skift :-)
Personligt synes jeg uret ser for lille ud til dit håndled, men det kan du jo langt bedre bedømme med uret på armen :-)
I forhold til nato, så synes jeg det spiller meget godt, men vil foretrække en sort læderrem på uret. Synes i øvrigt uret har en flot skive som er godt afstemt.
Torben
Mange tak Torben
Jeg er helt enig i at uret er til den lille side på mit håndled, men hvis jeg vil gå mere efter de lidt finere ure i fremtiden og måske endda i ædelmetal, så bliver jeg nødt til at accepterer de mere normale størrelser på ure.
42mm er ikke et lille ur, men en meget passende størrelse til de fleste håndled og jeg har ofte forbandet mine store håndled når der skulle vælges ur
nu har jeg mødt andre ur-samlere gennem tiden der havde store håndled og som havde en lille klokke siddende, hvilket kunne se en smule komisk ud, men som jeg selv oplever det er den værste periode når man fjerner et 50mm ur og smider et 40-42 mm på, ellers vil der gå lidt tid og man vender sig til det lidt mindre look.
Nu er det måske også lidt lettere at vende sig til når der sidder nogle lækkert design og kvalitet på håndledet.
Som jeg har skrevet har der været lidt tvivl om jeg skulle sætte uret tilbage på læder, hvor så uret ser noget mindre ud, men på den natorem jeg viser her, virker det som lidt større på håndledet....jeg har da set nogle af de helt store mærker på natoremme, som virkede som et frisk pust og er blevet rigtig vild med den kvalitet der findes i disse WatchBandit natoremme, så tror lige det får en chance.
Nu er der jo kun 20mm mellem lugs og det sætter lidt nogle begrænsninger.
Rigtig pænt ur det nye ML, det andet har jeg jo været inde på tidligere.
Faktisk synes jeg natoremmen klæder uret selvom læderremmen også er ok.
Vedr. størrelsen så mangler der lidt, men 42 mm er nok ret udbredt.
Jeg har selv et Longines med månefase på 40 mm og det er da lidt småt i forhold til de Omega og Seiko jeg har, der holder de 42 mm.
Seikouret du også har fået hjem er pænt med den blå skive.