Hvordan man kan bruge Japanske Seikoværker og skrive SWiss Made
I søgen efter viden på nogle mærker fandt jeg ud af at bl.a. Tag Heuer, har købt licens fra Seiko, til at fabrikkere Seikos værker i Schweiz for på den måde at kunne skrive "Swiss Made" på skiverne.  Eftersom mindst 50 eller 60 % af uret skal være produceret i Schweitz, så er det jo på en måde genialt for fabrikant og Værk leverandøren Seiko at sælge denne licens på nogle af deres værker.
Svar
Licens produktion har altid fundet sted da det er en win win Icon_cool
Og internt i branchen er der ihvertfald ingen "japaner forskrækkelse" Icon_blink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Det er hovedparten af omkostningerne og det essentielle af produktionen, der skal ligge i Schweiz. At det så ender med at være 1 urmagertime (som samler urværk, hænder og skive i kassen samt lidt QA) til det dobbelte af produktionsomkostningerne, betyder mindre.
Svar
Endnu en grund til at hade TAG Icon_flag
Trodet ellers at det nu var Sellita der leveret værker til Tag
Svar
Er du seriøs Icon_e_confused
skulle det faktum at de bruger Seiko baseret værker være endnu en grund til hade TAG Heuer .

Jeg har læst meget crap men det der er sgu helt deroppe,
alt du konstatere er din egen uvidenhed omkring Seiko.

Og så vil jeg råde dig til at kigge rigtig godt efter når du køber ind ude i virkeligheden anno 2018,
f.eks. på bil markedet hvor du f.eks. kan rende ind i en Mercedes med Renault indmad, jeg siger det bare.

Til gengæld vi er enige om din "titel" som ur -novice..
[-]
  • Miwes
Svar
Ian480 > den kunne du ha undgået Icon_lol

Hr Stensbjerg kan være razor skarp Icon_cool
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
Jeg er sgu ikke ude på at lyde mavesur,
Men Come on det der er helt væk hvis man bare er nano inde i stoffet.

Så skal jeg også hade IPhone et hak mere fordi de som alle ved,
Får deres skærme leveret af Samsung (deres bedste beholder de dog selv)

Er det med den på
Får du satme svært ved at holde din sti ren i anno 2018. Icon_blink

PS. Jeg syntes folk skal købe lige den tlf. de lyster,
Og jeg er ikke på noget hold.  Icon_Up
Svar
Det oprindelige formål med tråden var det blot en oplysning eller også ment som en kritik af at der står "swiss made" på ure med japanske værker...….for måske på den måde at få et større salg?

Selv har jeg ikke noget mod "Made in Japan" og ville aldrig se det som noget der ligger under "Swiss made" eller "Made in Germany" i kvalitet......men det gør det åbenbart i den almindelige opfattelse siden det kan være en salgsparameter? ….måske fordi "Made in Japan" engang havde et dårligt ry...…de blev kendt for at kopiere og forfine produkter.
Svar
Alle skriver nærmest i dag hvor uret er lavet 
Og får at kunne det skal det opfylde nogle krav hvilke jeg finder fair. 

For nogen er swiss made på skiven det hele værd
Og garanti for noget de gerne betaler ekstra for,
Alle skal gøre hvad der er rigtig for dem. 

Selv har jeg betalt ekstra for mit næste ur for at få sådan en skrift fjernet
Da det for mig at ødelægger urets clean look.

Men derfor kan jeg stadigvæk ikke se hvor det er brænde til bålet 
Med det brændende had til TAG at de i dag benytter Seiko know How i deres ure.
Svar
Det er nyt for mig at Tag/Heuer ikke er et "Swiss made" ur......så på den måde kan det godt forvirre......men der er også meget ur-historie jeg skal have læst op på.
Kan se at der på mit gamle manuelle "Heuer" stopur står "Made in Switzerland"...….så noget de har praktiseret i mange år. Men nu kender jeg jo heller ikke historien om hvordan Tag og Heuer blev til ét firma......
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)