3 days of watches på Glyptoteket
#1
Halløj urtosser
Så er der invitation til urmesse. Ole Mathiesen er vært for arrangementet . Se nedenstående videoinvitation:

https://youtu.be/I1V2NgdEQZ8

Ses vi?

Sendt fra min WAS-LX1 med Tapatalk
[-]
  • p.sebastian
Svar
#2
Ser spændende ud! Jeg er på, hvis det lykkes at få en invitation og dagene passer.

Mvh Jens
Svar
#3
Det kunne da være man skulle en tur på Glyptoteket

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Svar
#4
Så åbner det i eftermiddag. Jeg har desværre først tid imorgen, så jeg må vente lidt endnu. Så vidt jeg ved er der stadig ledige pladser, hvis man skulle have lyst. Det er ikke de dårligste mærker på markedet, der er repræsenteret Icon_lol
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
[-]
  • cfnissen
Svar
#5
(25-09-2018, 02:29 PM)Larsb Skrev: Så åbner det i eftermiddag. Jeg har desværre først tid imorgen, så jeg må vente lidt endnu. Så vidt jeg ved er der stadig ledige pladser, hvis man skulle have lyst. Det er ikke de dårligste mærker på markedet, der er repræsenteret  Icon_lol

Skal derhen i dag. Og nej, ikke de dårligste mærker....?

Mon ikke der kommer lidt billeder senere...?

Claus

[-]
  • Stensbjerg
Svar
#6
Var derinde i dag. Skal derind igen, da jeg slet ikke fik kigget nok.

Et smukt arrangement i høj klasse. Stedet er smukt og producenterne er alle af høj klasse fra IWC og opefter.

İmage

Hvert mærke har sin stand.

İmage

Fik ikke rigtigt kigget på JLC, der var mødt op med masser af Polaris og heller ikke IWC og Patek.

Brequet havde fine ting med

İmage

İmage

Lange ligeså

İmage

İmage

Patek var der med en lidt kedelig stand, men der var da lidt sjældenheder, herunder noget med en orange viser.

İmage

İmage

Men det vildeste er Ole Mathiesens nyeste mærke, Greubel Forsey. Har læst en del om disse ure, men de har aldrig rigtigt klikket for mig.

İmage

I dag var Mr. Forsey selv tilstede. Han fortalte utroligt detaljeret om historien bag mærket, hans ambitioner og tilgangen til de ure han havde med fra idé til færdig finish. Bare finisheringen på uret nedenfor tager 4 måneder.

İmage

İmage

Han fortalte også om den blå farve og hvordan de overfører det med CVD teknik (Chemical Vapor Deposition).

De laver 108 ure om året med ca. 150 medarbejdere, hvoraf 22 kun arbejder med finish.

Det forklarer nok en del af prisen på 155.000 CHF før taxes.

İmage

İmage

På vejen ud kigger man lige ind i de tilstødende udstillingslokaler. Jeg skal tilbage hertil.

İmage

İmage

Har I mulighed for at tage derind, så bør I gøre det. Åbent i morgen og torsdag 16-20. Man skal have billet for at komme ind.

Nårh ja - mødte også en meget glad mand. Han havde lige købt sig et Lange Zeitwerk. For pokker, hvor man mærker misundelsen boble. Men hvor er det skønt at nogle går ‘all in’ på denne måde.

İmage

İmage

Claus








Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
#7
Tak for billederne Claus der ville jeg gerne have været inde også,
Må satme være lækkert lige at kunne shoppe et Zeitwerk når nu man var forbi alligevel. Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen, Larsb
Svar
#8
(25-09-2018, 09:44 PM)Stensbjerg Skrev: Tak for billederne Claus der ville jeg gerne have været inde også,
Må satme være lækkert lige at kunne shoppe et Zeitwerk når nu man var forbi alligevel. Icon_Up


Det var vist købt i udlandet med noget rabat - men han var glad nok alligevel ;-)

SÅ flot et ur.

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • base924, Stensbjerg
Svar
#9
Mange tak for billederne - jeg når desværre ikke derind, så jeg må vente til Klarlunds udstilling i november. Den orange PP Auqanaut er ref. 5968A, som blev lanceret på Basel i år - jeg kan faktisk rigtig godt lide den. Zeitwerk står rigtig højt på min drømmeurs ønskeseddel, meeeeen jeg kommer nok aldrig til at betale 3-400.000K for et ur :-)
[-]
  • Larsb
Svar
#10
Ja, tak for nogle gode billeder Claus. Jeg var ligeledes derinde igår og kan varmt anbefale det. Helt fantastiske omgivelser. Jeg fik bla. lov til at forsøge mig udi indgraveringens kunst i Langes stand. Kønt blev det ikke, så det var godt, at det kun var på en lille messingplade ;-) meget interessant at møde en af de kun fem gravører, der arbejder hos Lange.
En af medarbejderne fra Ole Mathiesen nævnte i øvrigt, at Patek ikke deltager i den slags arrangementer, så det var noget OM selv havde stablet på benene.
Der er også mulighed for at tale med en urmager og få testet sit ur for magnetisme mv og generelt stille nørdede spørgsmål. Maden og vinen er heller ikke af vejen. Helt perfekt. İmage

Sendt fra min WAS-LX1 med Tapatalk
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)