Hvid eller sort?
Hej alle

Dette er ikke en racistisk tråd, men et spørgsmål om hvilken farve baggrunden på et ur der er pænest.

Jeg nævner ikke uret for at lade det give bias. Men lad mig høre hvad I tænker.

Hvilken kombi er bedst?

Hvid urskive + sort rem
Hvid urskive + brun rem
Sort urskive + sort rem
Sort urskive + brun rem
Svar
Jeg er mest til sort/sort, men der er noget ved hvid skive og sort rem, som man bare ikke kan løbe fra. Her er mit med hvid skive og sort rem:

İmage
[-]
  • Larsb
Svar
Sort/sort eller sort/brun
Svar
Jeg har mest været til sorte remme til hvid skive, men hvid er jo ikke bare hvid, og på mit seneste ur virker den brune rem rigtig godt med hvid(sølv) skive. Til sort skive har jeg oftest en brun rem. Har kun mit Panerai, hvor den brede bezel skiller rem fra skive, hvilket nok er grunden til, at det fungerer.

Sendt fra min SLA-L22 med Tapatalk
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
Hvid urskive + brun rem

Sort urskive + sort rem

når vi taler farven på remmen så syntes jeg den skal matche skoene (hvis muligt), og da jeg ikke synes at kombien sort skive passer til brun rem, og samtidig bedre kan li brune sko fremfor sorte, må min favorit være hvid/brun.
En anden god grund til denne kombi, er nok også at jeg tænker sort skive nok ville være at finde på et af ens andre ure ;)
[-]
  • pbr
Svar
Du giver ikke mange muligheder!

Jeg har en creme skive/brun rem som her:

İmage

jeg har en gylden/brun som her:

İmage

og så har jeg haft en sølv/sort som her:

İmage

Jeg tror faktisk at jeg på ure med rem synes at lyse - eller i hvert fald ikke sorte - skiver er pænest. Og da jeg oftest går i brune sko skal remmen selvfølgelig matche.

/Bjørn.
[-]
  • Larsb
Svar
Tak for alle jeres svar.

Nu bliver jeg lidt mere konkret. Kigger på about vintage 1971 automatic limited.

Kan simpelthen ikke vælge. Dog er guld ude, men det giver

Stål eller rose guld? Kasse
Hvid eller sort baggrund?
Sort og/eller brun rem, jeg køber to.

Roseguld skiller sig nok mest ud, men syntes det er kanon flot.

Hvad siger I?
Svar
(27-03-2018, 12:19 PM)BaggerDK Skrev: Nu bliver jeg lidt mere konkret. Kigger på about vintage 1971 automatic limited.

Icon_thistreadis

Er det denne du kigger på?

İmage

İmage

İmage

İmage

Stål og Hvid med brun er den der ser bedst ud IMHO. Og husk at "guld" kun er en plating som der med tiden vil blive slidt af.
Svar
Jeg ville tage hvid skive og så både og med remmen,
Nemlig både en sort og en lysebrun alt efter humør og tøjstil.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Ja, det er netop dem jeg kigger på.
Det er nogle ekstremt lækre ure.

Syntes måske "bare" at stål og hvid bliver så original, men ja, det kan passe bedst til en masse forskelligt.

Det skal også siges at jeg har et andet ur med hvid baggrund, sort kasse og brun rem. Så måske derfor jeg søger imod noget andet.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)