Køb af ny 116710blnr
Hej alle,

Nogen der kan guide mig til en god forhandler. 

Jeg har forsøgt hos alle ad’er i Danmark men det virker som om man skal være en kunde af huset for at komme i betragtning. Det er svært når jeg kun har er ur i forvejen som for øvrigt er en 11)710ln. 

Det burde ikke være tilladt at vælge mellem kunder på den måde. Øv.. så det må blive Grey market selvom jeg ikke er tilhænger af det hvis jeg kunne få det hos en ad’er
Mikkel

Rolex Submariner ref. 114060
Svar
(24-03-2018, 02:09 PM)trabjergknudsen Skrev: Jeg har forsøgt hos alle ad’er i Danmark men det virker som om man skal være en kunde af huset for at komme i betragtning. Det er svært når jeg kun har er ur i forvejen som for øvrigt er en 11)710ln.

Jeg læste en tråd med samme indhold/konklusion ovre på tz-uk, og jeg tænkte at sådan var det ikke i DK, men det er det åbenbart :(

Det er på den anden side måske heller ikke det optimale tidspunkt at købe en 116710blnr fra AD. Kunne det ikke tænkes at når nu den nye GMT II Pepsi kommer på gade så vil der være en del der flipper deres 116710blnr og der kan gøres en god handel?
Svar
(24-03-2018, 10:09 PM)longbear Skrev:
(24-03-2018, 02:09 PM)trabjergknudsen Skrev: Jeg har forsøgt hos alle ad’er i Danmark men det virker som om man skal være en kunde af huset for at komme i betragtning. Det er svært når jeg kun har er ur i forvejen som for øvrigt er en 11)710ln.

Jeg læste en tråd med samme indhold/konklusion ovre på tz-uk, og jeg tænkte at sådan var det ikke i DK, men det er det åbenbart :(

Det er på den anden side måske heller ikke det optimale tidspunkt at købe en 116710blnr fra AD. Kunne det ikke tænkes at når nu den nye GMT II Pepsi kommer på gade så vil der være en del der flipper deres 116710blnr og der kan gøres en god handel?

Så skal han nok vente et par år eller mere... med mindre han vil betale pænt over listepris. Jeg beholder med glæde mit Batman. Blålilla og rødvinsrød krans, samt smykkelænken springer jeg pænt over.
Never argue with an idiot. 
They will only bring you down to their level and beat you with experience
Svar
(24-03-2018, 02:09 PM)trabjergknudsen Skrev: Hej alle,

Jeg har forsøgt hos alle ad’er i Danmark men det virker som om man skal være en kunde af huset for at komme i betragtning. Det er svært når jeg kun har er ur i forvejen som for øvrigt er en 11)710ln. 

Det burde ikke være tilladt at vælge mellem kunder på den måde. Øv.. så det må blive Grey market selvom jeg ikke er tilhænger af det hvis jeg kunne få det hos en ad’er

Har du forsøgt M.C.Mortensen i Herning ?
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
(24-03-2018, 10:25 PM)pbr Skrev:
(24-03-2018, 02:09 PM)trabjergknudsen Skrev: Hej alle,

Har du forsøgt M.C.Mortensen i Herning ?

Jeps han kører ikke med lister mere, han siger at det er bare dem der kommer forbi når han får dem på lager men mon dog. De andre indrømmer blankt at de vurderer og ser folk an selvom de måske burde stå nr.1...

Pepsien bliver sikkert ikke til at komme i nærheden af de næste gange år medmindre man vil betale vildt for den på Grey market - derfor vil jeg have en blnr.... nogen der har nogle gode forbindelser?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Mikkel

Svar
Det er desværre 100% udbud og efterspørgsel, og mon ikke Rolex styrer det hele med hård hånd og helt bevidst. Og ligesom du kan nægte at købe, så kan en forhandler også nægte at sælge. For nogle år tilbage var det det samme med Daytona i stål, og da Deep Sea kom frem var det helt hysterisk med den. Jeg var selv lige så frustreret, da jeg for omkring 15 år siden købte min første Rolex, en 16710. Da kunne jeg heller ikke bare gå ind fra gaden og købe. Et andet aspekt ved den politik er jo, at det er med til at holde priserne på brugte Rolex oppe, hvilket masser af mennesker er ganske tilfredse med.

/Bjørn.
Svar
Jeg talte med en AD om dette her problem, og hans holdning var, at de hellere vil tilgodese deres faste kunder end en, der blot vil købe for at lave en hurtig fortjeneste. Det giver selvfølgelig et problem for potentielle nye kunder, så derfor prøvede de at se folk an og spørge ind til, hvorfor de ville have ure, inden de kom på ventelisten. Det er ikke nemt, og jeg er sikker på, at man godt kan blive lidt stødt, hvis man man er en reel kunde. Men eg kan goddt forstå deres holdning med at passe på de kunder, der allerede lægger penge i forretningen.
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
Desværre er det også med til at holde gang i Grey market. Egentlig vil jeg ikke støtte det og betale overpris men det er fristende når jeg kan se at jeg kan få et i næste uge på Chrono24.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Mikkel

Svar
(28-03-2018, 07:21 PM)trabjergknudsen Skrev: Egentlig vil jeg ikke støtte det og betale overpris men det er fristende når jeg kan se at jeg kan få et i næste uge på Chrono24

Fuldt forståeligt.

Har du prøvet i det nære udland - steder man kan nå med en 1k billet? Udvalget i DK er jo ikke helt det samme som feks UK / DE etc.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)