En U_BOAT i sølv kom forbi
(11-03-2018, 05:38 PM)stenstrupigen Skrev: Meget flot og flotte billeder. Passer godt på dit håndled :)

Mange tak  Icon_smil

Det er lige mig med de specielle ure og U-BOAT er lavet til mit håndled...det er perfekt!

Jeg havde lige uret på vægten og det ligger på 203 gram, hvoraf de 120 gram er sølv  Icon_Up

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
(11-03-2018, 06:40 PM)Miwes Skrev:
(11-03-2018, 05:38 PM)stenstrupigen Skrev: Meget flot og flotte billeder. Passer godt på dit håndled :)

Mange tak  Icon_smil

Det er lige mig med de specielle ure og U-BOAT er lavet til mit håndled...det er perfekt!

Jeg havde lige uret på vægten og det ligger på 203 gram, hvoraf de 120 gram er sølv  Icon_Up

İmage

Jeg har altid været tosset med u boat
Og dette er ikke en undtagelse

Smukt

Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • Miwes
Svar
Tillykke med uret Michael.

Som ur entusiast er der så noget du gerne så anderledes på uret/mærket,
Eller dette på alle måder noget nær det perfekt mærke/ur for dig?
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Sorry, men jeg forstår ikke idéen med at ure skal laves i sølv. Det anløber og skal pudses for at holdes pænt, og der er jo helt tydeligt mange kringelkroge, hvor det i praksis er næsten umuligt at komme til med pudseklud, vatpind, eller hvad man ellers finder på. At ure traditionelt er i rustfrit stål eller guld sikrer jo netop, at de holdes blanke uden vedligeholdelse.

/Bjørn
Svar
(11-03-2018, 10:23 PM)Stensbjerg Skrev: Tillykke med uret Michael.

Som ur entusiast er der så noget du gerne så anderledes på uret/mærket,
Eller dette på alle måder noget nær det perfekt mærke/ur for dig?

Som jeg plejer at sige, så er det uret som jeg elsker at hade....

Uret ligger så langt fra de "normale" dyder, lige fra den alt for store kasse til det skrue-låg der gemmer en alt for lille krone og så de horn der sidder så tæt på kassen at det næsten ikke er til at monterer en ikke standard rem.

Med så mange "forkerte" elementer burde jeg jo ikke være så vild med dette ur, men det har været kærlighed fra første gang jeg så disse ure, så hvordan kan sådan noget opstå.

Helt enkelt forholder det sig sådan, at jeg elsker de skøre ure og gerne store ure og vælger åbenbart med hjertet i stedet for fornuften.

Ps. I sølv er det sikkert ikke praktisk, men det passer vel ind i det lidt skøre koncept....love it!

[-]
  • Lars, MichaelA, runzuk5
Svar
Jeg er så atter på jagt efter lidt læsestof omkring ure i sølv og meget fint at der er skrevet lidt om mit mærke, men ellers er der rigtig meget vintage som har ure i sølv.

Her lige et link fra ablogtowatch

https://www.ablogtowatch.com/new-u-boat-...r-watches/

https://www.ablogtowatch.com/watch-brands/u-boat/

Svar
Ifølge

https://www.wempe.com/en/discover/knowle...el-watches

var det først i 1960'erne at rustfri stål for alvor kom i brug armbåndsure. Og hvis vi går længere tilbage var lommeure i sølv relativt almindelige; men det har givet kun været fordi guld var for dyrt til mange, der så måtte nøjes med sølv.

/Bjørn
Svar
Der er efterhånden utallige eksempler på forskellige materialer der er anvendt til ure og mange af dem har jeg prøvet..det vil sige lige på nær massive guldure, men det ligger nok udenfor mit budget....da jeg jo er vild med de store ure, så mit forhold til sølv er jeg nu meget tilfreds med.

I vores guldsmede afdeling på skolen, hvor jeg arbejder har vi udover guldsmede også sølvsmede, hvor nogle af de lærlinge fra Georg Jensen har lavet mange flotte opgaver og det er rigtig spændende at se dem forme de forskellige sølv-opgaver.

Jeg bærer selv kun sølvsmykker og en del af dem er "vikinge" smykker, så det passer mig nu ganske udmærket med det grove look der er på U-BOAT urene. Grænsen går ved nogle af deres modeller, hvor skiven er rusten som en gammel bil og det hele ser nærmest ud som om det kunne bryde sammen hvornår det skulle være og så er der lige krydret med lidt dødningehoveder....naaj! det er dog for bizart  Icon_blink

Nu er jeg nok en af de få herinde, som kan lide disse ure fra U-BOAT og derfor har overvejelserne også været om jeg overhovedet skulle skrive noget om nyerhvervelsen, men blev enig med mig selv om at der også er plads til mine sære udskejelser  Icon_lol

Svar
(12-03-2018, 11:52 PM)Miwes Skrev:

Jeg solgte samme model med mørk skive til min kusines mand. Hans 40 års ønskegave han havde ønsket sig i 4 år. Dertil fik han også en winder, da han er tømmer og arbejder i et granitfirma, så uret bliver kun brugt 2 - 3 dage om ugen.
Flotte moddeler. Tungsten er også et helt særligt matriale.
Svar
En rigtig flot model og synes det er en god løsning med den hårde lünette i Tungsten Icon_Up

Ps. lige et spørgsmål angående de 50 meters vandtæthed...hvordan er det med U-BOAT og deres garanti, ville det betyder at uret sagtens kan tåle en tur under bruseren ?
Ikke at jeg har tænkt på at dykke med uret, men jeg kunne da sagtens se mig lave nogle Water Spalsh fotos af uret.

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)