F.P. Journe - fra øv til wow! - nu er uret tilbage på armen!
#61
Hey Claus

Ja det er forbundet både med stor glæde og smerte at interessere sig for ure...  Icon_blink

 - Glæd dig over at smerten tit er meget værre når det drejer sig om biler, men det ved du vist alt om... 

Men når alt kommer til alt så er prisen vel fair nok urets stand samt det arbejde det skal udføres taget i betragtning!  Icon_Up


Nå nu vi snakker om kunde service så kan jeg da smide en anekdote ind omkring Dornbluth....

Jeg skulle skifte rem på en Dornyerne og så laver jeg den klassiske med en springbar der flyver i raketfart væk fra uret da jeg skal montere remmen....

De er ikke de helt gængse af slagsen så jeg er nød til at skrive til dem(Dornbluth) og de svarer et par timer senere at de har sendt mig en håndfuld springbars samt et værktøj til at skifte med i et læder etui -  free off charge - Dog sendt som alm. post....

Dette brev kom aldrig frem og det skrev jeg til dem hvorefter de beklagede meget og sendte derefter samme indhold afsted med Fedex som jeg havde dagen efter - sq ok service synes jeg!!  Icon_Up

Glæd dig til at få dit nye ur og glem regningen - the only way to do it!

vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#62
(19-02-2018, 08:52 AM)gmt-geek Skrev: Nå nu vi snakker om kunde service så kan jeg da smide en anekdote ind omkring Dornbluth....

Jeg skulle skifte rem på en Dornyerne og så laver jeg den klassiske med en springbar der flyver i raketfart væk fra uret da jeg skal montere remmen....

De er ikke de helt gængse af slagsen så jeg er nød til at skrive til dem(Dornbluth) og de svarer et par timer senere at de har sendt mig en håndfuld springbars samt et værktøj til at skifte med i et læder etui -  free off charge - Dog sendt som alm. post....

Dette brev kom aldrig frem og det skrev jeg til dem hvorefter de beklagede meget og sendte derefter samme indhold afsted med Fedex som jeg havde dagen efter - sq ok service synes jeg!!  Icon_Up

Glæd dig til at få dit nye ur og glem regningen - the only way to do it!

vh. Jon


Sådan. Elsker den slags service! Tak for historien.

Jeg er egentlig OK med prisen, taget i betragtning både standen på værk/kasse og at fragt og ny rem er inklusive - samt at vi har med et af de dyrere mærker at gøre. Glæder mig til at få nyt ur retur.

Så er det bare at vente små 5 uger endnu.

Claus


Sent from my iPhone using Tapatalk

Svar
#63
(19-02-2018, 08:52 AM)gmt-geek Skrev: Hey Claus

Ja det er forbundet både med stor glæde og smerte at interessere sig for ure...  Icon_blink

 - Glæd dig over at smerten tit er meget værre når det drejer sig om biler, men det ved du vist alt om... 

Men når alt kommer til alt så er prisen vel fair nok urets stand samt det arbejde det skal udføres taget i betragtning!  Icon_Up


Nå nu vi snakker om kunde service så kan jeg da smide en anekdote ind omkring Dornbluth....

Jeg skulle skifte rem på en Dornyerne og så laver jeg den klassiske med en springbar der flyver i raketfart væk fra uret da jeg skal montere remmen....

De er ikke de helt gængse af slagsen så jeg er nød til at skrive til dem(Dornbluth) og de svarer et par timer senere at de har sendt mig en håndfuld springbars samt et værktøj til at skifte med i et læder etui -  free off charge - Dog sendt som alm. post....

Dette brev kom aldrig frem og det skrev jeg til dem hvorefter de beklagede meget og sendte derefter samme indhold afsted med Fedex som jeg havde dagen efter - sq ok service synes jeg!!  Icon_Up

Glæd dig til at få dit nye ur og glem regningen - the only way to do it!

vh. Jon

Her kunne andre lære noget  Icon_cool 
Du har også flere lækre sager fra dem  Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#64
Så er der nyt!

14. marts kom der en mail om at uret er klar. Jeg skal blot overføre betaling via bank og angive hvor/hvordan jeg vil have leveret uret gennem FedEx.

De holdt estimatet på 2.130 Euro og beskriver fint hvad der er gjort.

İmage

Nu er det så om at få betalt, så uret kan komme i brug.

Jeg lægger billeder på når det er retur.

I mellemtiden får I lige billeder fra FPJs butik i Tokyo som jeg snublede over ved en tilfældighed for et par uger siden. Var ude og sight-see med min hustru og pludselig stod vi udenfor butikken.

İmage

İmage

İmage

Det blev bare til en hurtig tur gennem butikken hvor Mr. Journe selv har designet den karakteristiske trappe. Og alle andre detaljer som dørhåndtag mv.

Der lå også en anden rimeligt cool urbutik lige ved siden af.

İmage

Claus


Sent from my iPhone using Tapatalk

[-]
  • Larsb, Stensbjerg
Svar
#65
Det er så fint Claus Icon_Up

Glæder mig til at se det færdige resultat og det er vel stort set et nyt ur du modtager Icon_not
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • cfnissen
Svar
#66
(20-03-2018, 12:45 PM)Miwes Skrev: Det er så fint Claus Icon_Up

Glæder mig til at se det færdige resultat og det er vel stort set et nyt ur du modtager Icon_not


Det lyder sådan. Glæder mig som et lille barn :-)

Claus


Sent from my iPhone using Tapatalk

[-]
  • Larsb
Svar
#67
Det bliver godt at få det tilbage, tænker jeg, og du skulle vel have det serviceret alligevel på et tidspunkt, så smerten er vel til at bære. Og så har du jo planen for, hvor du skal rejse ned næste gang. Der er stadig et antal FP Journe forretninger tilbage, som du vist ikke har besøgtIcon_e_biggrin1
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
[-]
  • cfnissen
Svar
#68
(20-03-2018, 01:35 PM)Larsb Skrev: Det bliver godt at få det tilbage, tænker jeg, og du skulle vel have det serviceret alligevel på et tidspunkt, så smerten er vel til at bære. Og så har du jo planen for, hvor du skal rejse ned næste gang. Der er stadig et antal FP Journe forretninger tilbage, som du vist ikke har besøgtIcon_e_biggrin1

Haha - det var en god idé. Har ikke engang besøgt den i Paris, hvor uret har været. Får nok ikke min kære hustru med på den tur, men det går jo nok ;-)

Claus

Svar
#69
Fornuftig turnaround tid og fair pris - taget det udførte i betragtning. Det bliver fantastisk af få det hjem igen.
Svar
#70
Så kom dagen!!!

Efter lidt forsinkelse af bankoverførsel pgra. påsken blev uret sendt fra Paris i går og ankom her til formiddag.

Lad os lige huske på at udover at uret ikke gik, så fandt FPJ urmageren skader på kasse og skive. Og det blev behørigt dokumenteret.

İmage

İmage

İmage

Vi skal jo lige gennem lidt unboxing ;-) Elsker FedEx pakker!

İmage

Kuverten indeholder faktura

İmage

Sjovt kig...

İmage

Ny rem med i prisen

İmage

Af med det gamle og på med det nye

İmage

Godkendt!

İmage

Bagsiden er nu pæn

İmage

Og siderne

İmage

İmage

Det bliver ikke meget bedre,

Claus


Sent from my iPhone using Tapatalk

Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 6 gæst(er)