F.P. Journe - fra øv til wow! - nu er uret tilbage på armen!
#31
Noget vi ikke har været inde på - ellers har jeg overset det og den mulighed er der selvfølgelig også....  Icon_smil Icon_smil

- Men hvornår købte du uret?

Jeg vil mene at hvis uret er forholdsvist nyt(og det er det ikke?), så kan der godt være en chance for en forholdsvis lav pris som jeg også har foreslået tidligere...

Også det faktum taget i betragtning at uret er gået i stå!! = ikke normalt med mindre uret har fået slag eller er MEGET service trængende(læs: mange år på bagen)....

Især i relation til urets umotiverede stoppen så kunne jeg forestille mig at Hr. Journe ikke vil have "det siddende på sig" og derfor holder prisen helt nede....

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
[-]
  • cfnissen
Svar
#32
(07-02-2018, 10:33 AM)gmt-geek Skrev: Noget vi ikke har været inde på - ellers har jeg overset det og den mulighed er der selvfølgelig også....  Icon_smil Icon_smil

- Men hvornår købte du uret?

Jeg vil mene at hvis uret er forholdsvist nyt(og det er det ikke?), så kan der godt være en chance for en forholdsvis lav pris som jeg også har foreslået tidligere...

Også det faktum taget i betragtning at uret er gået i stå!! = ikke normalt med mindre uret har fået slag eller er MEGET service trængende(læs: mange år på bagen)....

Især i relation til urets umotiverede stoppen så kunne jeg forestille mig at Hr. Journe ikke vil have "det siddende på sig" og derfor holder prisen helt nede....

Vh. Jon


Købt i efteråret 13, så det er klart uden for garanti.

Men lad os se hvad dommen bliver. De har jo også ‘vi mener det skal have et komplet service’-kortet de kan trække samt ‘vi mener det skal have udskiftet en masse dele’-kortet. Har prøvet det med et JLC, hvilket fordyrede det hele.

Anyway, ude af mine hænder. Bliver spændende. Håber det kan klares uden at skulle sælge børn eller nyrer ;-)

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
#33
Det er virkelig interessant at læse om hvordan en top mærke som F.P Journe behandler sine kunder. Ser frem til at høre hvordan det ender.

Og jeg vil gerne sige tillykke med Chronometre Bleu. Det er en virkelig en Grail ur
[-]
  • cfnissen
Svar
#34
Jeg er ikke i tvivl om, at ordet "estimate" betyder at de vil komme med et estimat over prisen på reparationen. Og det hele koster jo penge, også den "gratis" FedEx forsendelse - uanset at det præsenteres som service.

/Bjørn
[-]
  • cfnissen
Svar
#35
Snublede lige (mens jeg venter på dommen) over en af mine yndlingsartikler fra Hodinkee, som indeholder en test af mit ur.

Læser med interesse afsnittet om værket og dets udfordringer ved service....

https://www.hodinkee.com/articles/three-...ress-watch

Anyway, god artikel om tre lækre ure. Måske lige til en stille lørdag i sofaen. Snyd ikke dig selv for videoen også!

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

(07-02-2018, 10:32 PM)Farabeuf Skrev: Det er virkelig interessant at læse om hvordan en top mærke som F.P Journe behandler sine kunder. Ser frem til at høre hvordan det ender.

Og jeg vil gerne sige tillykke med Chronometre Bleu. Det er en virkelig en Grail ur


Tak for de gode ønsker. Ja, det er et grail-ur og nu får vi en hands-on mht. dagligdagen med grail-ure i den klasse.

Jeg har haft enorm glæde af at gå med det, kigge på det, dele detaljerne med andre. Bliver spændende at se hvad prisen for den glæde er (udover indgangs-investeringen).

Claus

[-]
  • Jens, Larsb, Stensbjerg
Svar
#36
(08-02-2018, 01:38 AM)bjorn_e58 Skrev: Jeg er ikke i tvivl om, at ordet "estimate" betyder at de vil komme med et estimat over prisen på reparationen. Og det hele koster jo penge, også den "gratis" FedEx forsendelse - uanset at det præsenteres som service.

/Bjørn


Oh yes. Jeg er heller ikke i tvivl om at der kommer et solidt tal til mig, som også dækker transport, rem og polering som en del af pakken.

Spændingen stiger.

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
#37
Som Mads G. ville have sagt, hvis han stadig var aktiv herinde.... det koster at fyre med mahogni ;-)
Svar
#38
Men omkring 75% af ens bekymringer bliver aldrig til noget   Icon_Up
Det bliver spændende at se hvad de kommer tilbage med,
Jeg tror 100% på at du bliver positiv overrasket.  Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen
Svar
#39
(10-02-2018, 01:00 PM)KimT Skrev: Som Mads G. ville have sagt, hvis han stadig var aktiv herinde.... det koster at fyre med mahogni ;-)


Hehe, se indlæg #5


Sent from my iPhone using Tapatalk
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

[-]
  • cfnissen
Svar
#40
Sikke et smukt værk der ligger i uret Icon_not

Jeg følger spændt med i tråden og det er sikkert en bagatel som forhindre uret i at tikke afsted, men det høre vi nærmere om Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • cfnissen
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)