Bagkassens montering mht. logo
Hej

Jeg spørger af uvidenhed: Er det normalt, at bagkasser sidder 'tilfældigt' monteret - selv på dyre mærker - så logoet ikke altid står lige - men fx kan være roteret X grader?

Jeg har haft en dialog med en leverandør, hvis producent skriver, at det er helt normalt, at bagkasserne er roteret 'tilfældigt' pga. bedre sikring mod indtrængning af vand.
Der er medsendt fotos af bagkasser på fx Breitling-ure med 'roterede bagkasser', men det virker meget mærkeligt på mig, hvis det skulle være tilfældigt, da bagkassen forhåbentlig er fuldstændig symmetrisk og 'ens' hele vejen rundt.

Jeg håber, nogle af jer kloge mennesker ved mere om det, end jeg gør :)

God jul,
Kenneth
Indehaver af authentic.dk, der sælger Dansk designede herreure og dameure
Svar
Jeg har set ure i alle prisklasser med "forskudt", så ja, det er helt normalt.
[-]
  • Claus Tukjær
Svar
Helt og aldeles normalt ja.
Keld
Svar
(21-12-2017, 02:22 PM)keldw Skrev: Helt og aldeles normalt ja.

Tak. Men holder forklaringen eller hvorfor sker det? Vil man intet helst eje et ur med lige bagkasse?
Indehaver af authentic.dk, der sælger Dansk designede herreure og dameure
Svar
Jeg forstår ikke helt problematikken. Hvori består problemet ?
P.N.
Svar
Der er vel ikke noget problem.

Blot en undren over at når man laver et produkt til mange tusindvis af kroner, som ikke kan andet end at vise tiden, så kan man ikke lave finishen sådan at bagkassen sidder lige / ens på urene.

Man kan godt bruge hundredevis af timer på at polere værket, så det fremstår flot, men kan åbembart ikke finde ud af at dreje et gevind i bagkassen, der sikrer at bagkassen altid sidder lige og perfekt.

Jeg forstår godt trådstarters spørgsmål men sådan er det bare.
Mvh Kim 
Svar
(22-12-2017, 07:33 AM)Avantismo Skrev: Der er vel ikke noget problem.

Blot en undren over at når man laver et produkt til mange tusindvis af kroner, som ikke kan andet end at vise tiden, så kan man ikke lave finishen sådan at bagkassen sidder lige / ens på urene.

Man kan godt bruge hundredevis af timer på at polere værket, så det fremstår flot, men kan åbembart ikke finde ud af at dreje et gevind i bagkassen, der sikrer at bagkassen altid sidder lige og perfekt.

Jeg forstår godt trådstarters spørgsmål men sådan er det bare.

Kim det er vel noget med at planlægge gevind kontra spændestyrke på o-Ring pakning....på mine ure er der meget forskel på hvordan bagpladen sidder, men jeg bør da lige nævne min nye Breitling B-50 hvor bagpladen sidder perfekt  Icon_blink
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
Jeg mindes ikke at have ejet et ur hvor bagkasse ikke sad lige,
Lige fra min beater Seiko til Rolex og alt i mellem.

Af ren nysgerrighed er der en dybere mening 
Med at du har valgt det bruger navn herinde som du har? Icon_blink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
(23-12-2017, 12:11 AM)Stensbjerg Skrev: Jeg mindes ikke at have ejet et ur hvor bagkasse ikke sad lige,
Lige fra min beater Seiko til Rolex og alt i mellem.

Så har du dælme været usandsynligt heldig. Jeg tjekkede lige de to Seiko og det ene Omega jeg har hjemme og ingen af dem sidder lige. Derefter tjekkede jeg lidt billeder på Google af en masse forskellige Seiko og lidt tilfældige andre ure og meget få sidder lige. Mht. Rolex kan jeg ikke huske hvilket Rolex du havde, men de fleste har jo ingen markeringer på bagkassen og så er det jo ingen sag.

Rolex 116610 Den er dælme svær at sætte skævt på ;-)

İmage

Lidt tilfældige Seiko bagkasser fra første side af min Google søgning.

İmageİmageİmage

Et tilfældigt Blancpain fra en salgsannonce.

İmage

Et tilfældigt JLC fra en salgsannonce.

İmage
Svar
Hvad jeg mente på en indirekte måde ved at skrive sådan Kim,
Er at jeg er total ligeglad, på de ure jeg har ejet og ejer,
Sidder de og udføre deres job som de skal (og derved for mig også lige nok) 

Men for at clear alle misforståelser af vejen,
På ingen af de ure jeg har ejet eller ejer (minus Rolex) 
har bagkassen siddet 100% lige, jeg undskylder mit "franske" Icon_blink

Løsningen på dette "problem" er simpel,
Køb et Rolex eller et ur med gennemsigtig bagkasse. Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)