Klarlund Expo 2017
Det var en fed EXPO men synes der manglede nogle modeller hos Glashütte som jeg gerne ville have set. Det var en stor overraskelse at komme til at tale med Svend Andersen samt se hans ure..
Nedenstående lidt billeder af mine højdepunkter.. İmageİmageİmageİmageİmageİmageİmage

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
[-]
  • cfnissen, KlausM
Svar
(19-11-2017, 05:42 PM)KlausM Skrev: Var der nogen der så denne GO på Expo?

İmage

Mvh
Klaus
Ikke til Expo, men jeg legede med den, da jeg besøgte GO på Basel. Ikke lige mig.
[-]
  • KlausM
Svar
Jeeg vilel gerne have set GO Diary, men den var der desværre ikke. Måske hænger det sammen med, at den tilsynealdende udgår. Ærgeligt, for den er ikke lige på budgettet nu. De har lovet, at der kommer en til Klarlund i løbet af de næste par uger, så jeg får en chance for at se den. Mere om det senere. Det var en dejlig udstilling.
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
Her er så lidt højdepunkter fra vores Søndag, desværre uden billeder.
Vi startede hos Glashütte, da alle de andre kastede sig over de første stande efter indgangen, og vi kande god plads. Jeg fik prøvet Panomaticcounter XL, som ar overraskende tyk i forhold til, hvad jeg havde forventer. Jeg kan stadig bedre lide den gamle Panomaticchrono med hvis skive og uden det røde tællervindue, men smag og behag… Jeg fik også prøvet Cosmopolite: virkelig lækkert ur. De havde ikke Diary med, og den venlige herre fra Glashütte kunne oplyse, at den var ved at udgå. Ærgerligt, men han ville da sørge for, at der kom et eksemplar til Klarlund, så jeg kunne prøve det – også selvom jeg fortalte, at jeg næppe ville købe den. Det kan jeg så gå og glæde mig til.
VI kiggede videre ovre hos IWC, der også havde meget godt. Fruen og svigersønnen prøvede et par stykker, som bestemt kunne komme på ønskesedlen, bl.a en smuk Da Vinci automatic, helt enkel med hvid skive og diskret dato kl 6. Virkelig et elegant ur.
Sønnen og svigersønnen skulle lige prøve lidt Hublot. Det er nogle ret vilde ure, nogle af dem de laver. Et Big Bang i rød safirglas kunne godt, hvis man er lidt ondsindet, ligne et plastik Swatch, men prisen afslørede helt klart, at det ikke var plastik. Hublot kræver et håndled, der er større end mit. Deres horn er ret lange og sammen med lænken betyd det, at de stak ud til begge sider, så det bliver nok ikke mig, men der var specielt en blå Classic Fusion, der var ganke tjekket. Det var faktisk ret flot, så måske skulle man overveje det forslag, som Hublot repræsentanten foreslog, menlig at sætte en læderrem på i stedet for lænken, så kunne det måske være på mit håndled, uden at se ud, som om jeg havde lånt fars ur.

Panerai havde nogle Luminor i børstet stål, både 42 og 45 millimeter, som var ret flotte, også på værksiden, hvilket man ikke kan sige, at mit PAM111 med det gamle Unitas værk er. Jeg har fra egentlig altid ønsket mig, at Panarai havde børstet kasse, og det ser godt ud.

Svend Andersen laver nogle helt fantastiske ure, han var der selv og fortalte om urene. Det var spændende at møde manden og se hans ure i virkeligheden. Jeg har kunne set et før i går, men hold da helt k…., hvor er de guilloché skriver flotte! Og det blå guld.

Vi kiggede selvfølgelig også på alt det andet, smagte portvin, drinks og kaffe, og nød et par timer i meget smukke omgivelser.
Med venlig hilsen

Lars

[-]
  • cfnissen, KlausM
Svar
(17-11-2017, 11:21 PM)KimT Skrev: GO kan altså bare noget IMHO.İmageİmage

Var Glashutte där??
Tony.A.
timetotalk.se
Svar
Ja :-)
Svar
Så er 18 udgaven af dette arrangement i støbeskeen,
I år kommer jeg forbi og ser hvordan det passer mig Icon_blink Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen, Larsb
Svar
Jeg har billetter til Lørdag formiddag. Det plejer at være spændende.
Med venlig hilsen

Lars

[-]
  • cfnissen, Stensbjerg
Svar
Har fået billet til søndag. Icon_Up

Glæder mig trods alt til at prøve den form for arrangement,
Selvom jeg er ret sikker på det ikke ændre på hvilke form jeg helst fortrækker. Icon_blink

Så håber jeg bare at mit Dornbluth er landet på armen til den tid. Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Det er slet ikke dig Jacob - der er jo pindemadder og champagne ;-)
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)