Svar: 233
Tråde: 23
Modtaget Likes: 118 i 54 svar
Givet Likes: 0
Og endnu en update på denne langstrakte historie: jeg ringede i dag til Klarlund og spurgte til status på mit ur? De kunne fortælle mig, at uret siden ult juni, har været på vej fra Schweiz til København...! De vil dog sende endnu en e-mail. Med tanke på at at jeg indleverede uret 19/5 så er det dæleme lang tid! Jeg er altså begyndt at tvivle på, om jeg nogensinde ser uret igen, og hvis DET er tilfældet, så gad jeg godt kende min retsstilling: Der er jo fx ingen som har fortalt mig, at jeg kunne risikere at uret skulle kunne blive konfiskeret? Hmmmmm, det er ind i mellem tungt at være urnørd!
•
Svar: 378
Tråde: 33
Modtaget Likes: 309 i 218 svar
Givet Likes: 710
Hvad er dette for nogle firmaer???? Når noget sendes til en kunde er det med track and trace. Selv små firmaer kan finde ud af dette.
Uret er ikke i tolden. Enten er det Klarlund som ikke fortæller sandheden eller også er det firmaet i Schweiz. Længere er den ikke!!! En øv situation for dig
I princippet er det vel Klarlund som hæfter for et nyt ur idet det er dem som har stået for at sende det videre.
Sent from my iPhone using Tapatalk
(13-07-2017, 07:21 AM)stenstrupigen Skrev: Da jeg var i Sct Mathias ure og guld fik vi et Panerai standard skrabet ur ind og min urmager kende ikke mærket, men kunne se, som du siger John, at hele værket var i den billige ende, men balancen var af god kvalitet.
Værkerne lå i ure i 4.000 - 8.000 kr ure med urkaser ikke ligeså stærke som Panerai. Han var lidt overrakset. Personligt er jeg nok ikke så overrasket da jeg har set de samme værker i ure lige fra 5.000 kr til 20.000 kr hvor forskellen lå i kassens design og matrialer.
Dog koster gode balancer en stor del af værkets samlede pris.
Rent til grin
•
Svar: 508
Tråde: 25
Modtaget Likes: 573 i 244 svar
Givet Likes: 130
Hej Janus, har du fået dit pam tilbage?
•
Hej Jazzman
Nej, jeg har endnu ikke fået det tilbage, dog er jeg af Klarlund blevet lovet, at det er på vej fra Schweiz.... Angiveligt er der noget bøvl med papirerne, fordi det er en kopi, som har forladt EU, og så skal tilbage igen? Ovenstående har jeg kun fået at vide indirekte, idet jeg er blevet kontaktet af et mediebureau, hyret af Klarlund, som gerne vil lave noget "omvendt" PR vendt mod kopi-ure, så de vil gerne lave interview og selvfølgelig tage billeder af kopien. Og de fortæller mig, at Klarlund fortæller o.s.v....
Jeg synes dog, efter et halvt år, at jeg burde få noget update, uden selv at skulle rykke for det, ville være helt rimeligt. Ikke mindst fordi jeg blev lovet, at det højst ville vare et par uger at få verificeret uret hos Panerai, hvor det så i parentes bemærket, slet ikke har været!
Jeg venter utålmodigt, og håber da også at blive klogere på, om uret dumper fordi der er brugt uoriginale dele, eller om man mener det er en ren kopivare.
Og i modsætning til Klarlund, så lover jeg at holde Jer orienteret, når der er nyt.
•
Utrolig historie! Det allermindste klarlund kan gøre er vel at have gjordt det gratis for dig. Håber det beste for dig
•
Svar: 1,471
Tråde: 49
Modtaget Likes: 274 i 158 svar
Givet Likes: 118
Så piller de måske de uorginale dele ud.
Det er jo en vandvigtig sag. Nu formoder jeg at du skal slås med at få pengene igen fra sælger.
•
Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
Jeg vil lige kip med hatten i respekt for at du deler denne oplevelse
Uden filter med os andre herinde.
Den dybeste respekt for din ærlighed/åbenhed omkring sagen,
Samt omkring hvordan du bliver behandlet og af hvem.
Din tilgang kan vi alle/andre lære noget af
Den åbenhed du viser (her omkring fakes)
er jeg personlig sikker på ikke er daglig dag i urverden.
Jeg håber at du lander på benene i alle aspekter af denne sag.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Og endnu en update: jeg ringede i dag til Klarlund for at høre om der skulle være noget nyt? Og jo, Klarlund fik uret retur for nogle dage siden, og skulle lige lave en slut-kontrol??? Det mente jeg så ikke kan passe, der er vel næppe noget at kontrollere? Medarbejderen fik så mit nummer, og lovede at ringe tilbage, hvilket da også skete efter kort tid: Han var af sin chef blevet instrueret om at spørge mig, om de kunne få lov til at beholde uret endnu en uges tid? De vil gerne fotografere det, da det jo er en meget vellavet kopi.... Jeg er en flink fyr, så det får de lov til!
•
Er uret en ren kopi eller hvordan? Så skal du da have dine penge tilbage fra ebay ik.
•
Jeg har købt uret på Ebay, de har dog en forældelsesfrist omkring anker. Jeg tror det er 30 dage, og på det tidspunkt var uret et eller andet ikke nærmere angivet sted, måske i Holland? Jeg rejste derfor en sag hos PayPal, og forklarer dem mit problem. De gav så en yderligere frist på 2 måneder til at få afklaret om der er tale om en kopi eller ej. Heller ikke denne frist kunne jeg af gode grunde overholde. Men uvist af hvilke årsager, modtog jeg en mail fra PayPal, om at de havde kigget på sagen, og afgjort at jeg skulle have mine penge tilbage, hvilket jeg fik efter yderligere fem dage.
Det skal nævnes, at sælgeren gennem hele forløbet har været meget hjælpsom, han stiller sig helt uforstående, bl.a. fordi han fortæller, at han selv tidligere har fået serviceret uret hos Panerai!!!
Summa summarum, så ved jeg ikke om uret er et frankenwatch eller en kopi. Jeg tager sjovt nok til Firenze i dag, og når jeg så kommer tilbage henter jeg uret hos Klarlund, og håber da, at de kan fortælle mig mere.
•
|