Svar: 543
Tråde: 51
Modtaget Likes: 572 i 178 svar
Givet Likes: 671
(27-08-2017, 09:50 PM)pbr Skrev: Jeg var faktisk ikke klar over, at du havde gjort lidt i den boldgade
Hvaaaaad? Så har du jo heller ikke set min video :)
Du har nok allerede fundet modding tråden her på forum:
http://urdebatten.dk/showthread.php?tid=...#pid269987
men der er også een på TZ-UK hvor jeg får nogle gode råd:
http://forum.tz-uk.com/showthread.php?31...az-inserts
jeg købte begge disse bezels som accepterer indsatser til seiko skx007
model uden kant:
http://www.ebay.ie/itm/Stainless-steel-b...SwGvhT2-9-
vær opmærksom på at den uden kant kun passer på modeller med modelnummer startende med 06, 09, 10, 11 og 12!
med kant:
http://www.ebay.ie/itm/Stainless-steel-b...Swc3ZUnwlr
de bedste bezels jeg har set kommer fra Murphy engineering, men der var ventetid da skulle bruge min, så det blev Boris fra Rusland/Ukraine og der er vel også mere autentisk.
lunette-indsats købte jeg hos Dagaz:
http://www.dagazwatch.com/apps/webstore/...255?page=1
fint udvalg og jeg havde intet at udsætte på kvaliteten, samt hurtig levering. De passede perfekt i bezel, hvor jeg "limede" dem fast med "tavle snot" eller hvad det nu hedder. Du skal ikke bruge alm tynd lim for kontaktfladen nede i bezel er ret lille.
(27-08-2017, 09:50 PM)pbr Skrev: Den kasse kan du jo faktisk også få uden crown guards - den har modelnr. 670***
670 er ikke identisk med 110 i dimensionerne så vidt jeg kan se. bla har 110 22mm rem, og 670 mangler det "kantede" udtryk jeg ledte efter på hornene.
(27-08-2017, 09:50 PM)pbr Skrev: Hvad er din oplevelse/erfaring med værket ? Er det pålideligt og/eller nogenlunde præcist ?
Er ikke super tilfreds med værket, jeg må have fået en mandagsmodel. Auto optrækket er ganske enkelt ikke effektivt nok til at holde uret kørende over natten, så selvom jeg var rimeligt aktiv når jeg havde uret på så gik det i stå. Lad os se hvad dine erfaringer bliver.
glæder mig til at se hvad du får moddet
/L
•
Svar: 4,455
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,348
(28-08-2017, 07:53 PM)longbear Skrev: (27-08-2017, 09:50 PM)pbr Skrev: Jeg var faktisk ikke klar over, at du havde gjort lidt i den boldgade
Hvaaaaad? Så har du jo heller ikke set min video :)
Du har nok allerede fundet modding tråden her på forum:
/L
Damn, jeg var HELLER ikke klar over, at du havde lavet en video !!
Tusind tak for links - nu skal der hygges med video og snuses i tråde og efter dele !! Jeg har jo allerede købt lunetter incl. indlæg fra en sælger på eBay, der hedder Arkustime - 210 kr. pr. stk incl. forsendelse ! De er allerede sendt med "Russian Post" incl. Track&Trace
Men hvis jeg går hen og køber 090 tonneau modellen også (hvad jeg jo nok gør), så vil jeg checke dine links ud og se, om ikke der kan findes lidt, der passer godt til den model.
Jeg er også ret spændt på hvilken oplevelse, jeg får i forhold til urværkerne - men min kollega har som sagt OK erfaringer med dem. Men til den pris er alt jo muligt
(28-08-2017, 07:53 PM)longbear Skrev: (27-08-2017, 09:50 PM)pbr Skrev: Den kasse kan du jo faktisk også få uden crown guards - den har modelnr. 670***
670 er ikke identisk med 110 i dimensionerne så vidt jeg kan se. bla har 110 22mm rem, og 670 mangler det "kantede" udtryk jeg ledte efter på hornene.
/L
Ahh, ja det kan jeg godt se nu du nævner det - det er kun på billederne de ligner hinanden, mens de nok ville adskille sig en del fra hinanden, hvis man lagde dem side om side !!
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Svar: 235
Tråde: 10
Modtaget Likes: 213 i 90 svar
Givet Likes: 763
Spændende projekt. Glæder mig til at se resultatet. Måske vi lan mødes på Munken til en kop øl og jeg kan få lov at "se" med hænderne
Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
•
(29-08-2017, 05:55 PM)Smilla Skrev: Spændende projekt. Glæder mig til at se resultatet. Måske vi lan mødes på Munken til en kop øl og jeg kan få lov at "se" med hænderne
Ja, for Søren da !! Jeg og en makker er frivillige bartendere dernede med jævne mellemrum, så jeg spenderer gerne et par af mine optjente ølbilletter til lejligheden !
Jeg var ikke klar over, at vi boede i samme by !
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Well, som jeg spåede, så endte jeg med også at bestille tonneau modellen, som jo faktisk er den model, der er den reelle re-issue af den oprindelige 1967 dykker - den findes godt nok også i en luxus-udgave til omkr. $ 300, men den er udgået og svær at finde + værket er det samme, så jeg ved ikke rigtigt, om den er prisen værd.
Men den jeg har bestilt kommer allerede på en "original" Vostok mesh som på billedet, så jeg har tænkt mig at holde den "stock" indtil videre - jeg synes faktisk at lunetten passer fint til uret. Og når chromet så er slidt af messingen engang, så kan den få en ny og anderledes lunette til den tid :-)
/Peter
I dag ankom så det første af de russiske ure, som jeg havde bestilt - og jeg har en sjov fornemmelse af, at dette gamle ur fra Sovjet-tiden til beskedne 3-400kr. ender med at blive det af de russiske ure, som jeg kommer til at holde mest af !
Det er på samme tid et 100% originalt russisk design, men indeholder alle de klassiske dyder, som man forventer af et ikonisk dykkerur - "big crown", plexi, mat skive, store numeriske tal, et hyggeligt højlydt tikkende lavt svingende manuelt værk, kompressor kasse og 20 ATM vandtæthed (da det var nyt) !
Jeg er naturligvis klar over, at dette ur ikke med nogen ret kan kaldes "ikonisk" og overhovedet ikke tåler sammenligning med dets forbillede, Rolex 5513, men det er alligevel tankevækkende, at man for så beskedne penge kan finde et ur, der på én gang er helt sit eget og på samme tid indeholder alle de klassiske elementer ............. uden at det er et billigt kopi ur !!
Dimensionerne er de klassiske 39mm, afstand mellem horn er 18mm og højden er 13mm. Vægten på den viste NATO rem er beskedne og meget komfortable 63 gram !
Det bliver spændende at følge uret og se hvilken præcision og driftsikkerhed det kan præstere - servicehistorikken er aldeles ukendt !
Og her kommer så den traditionelle "un-boxing" billedserie:
(Bonusinfo: Kniven anvendt denne gang er en klassisk Benchmade 710 McHenry & Williams i D2 stål)
/Peter
•
Svar: 3,709
Tråde: 479
Modtaget Likes: 2,853 i 1,244 svar
Givet Likes: 1,166
Jeg synes det er nogle fede/sjove ure og de findes i så mange udgaver og sjovt at se samlingerne på youtube
Med venlig hilsen Michael
Elsker når ure kommer med en historie
Svar: 235
Tråde: 10
Modtaget Likes: 213 i 90 svar
Givet Likes: 763
Hvem siger det skal koste en formue :-)
Men dine billeder kan jo sælge alt
•
(13-09-2017, 08:34 PM)Smilla Skrev: Hvem siger det skal koste en formue :-)
Men dine billeder kan jo sælge alt
Takker - det tager jeg som et kompliment !
I mellemtiden har jeg modtaget endnu et Vostok Amphibia - denne gang en "Ministry Case" nr. 710 "Scuba Dude", som jeg også har omtalt ovenfor.
Den blanke standardlunette havde jeg oprindeligt planlagt udskiftet med en Seiko-style Pepsi, men ved en fejl havde jeg i stedet modtaget en sort én af slagsen, som jeg nu forsøgsvis har monteret - faktisk så ser det så godt ud imho, at den nok får lov til at blive siddende
Meningen er, at den meget billige, ukomfortable og blik-agtige standardlænke skal skiftes ud med en shark mesh, som i øjeblikket er på vej med posten fra Strapscode - men indtil da, har jeg sat en NATO rem på uret, hvilket også er ganske OK.
Her følger så lidt billeder:
Til foreløbig dette:
/Peter
Svar: 543
Tråde: 51
Modtaget Likes: 572 i 178 svar
Givet Likes: 671
Jeg er spændt på hvad du oplever mht. gangreserve ved alm. brug. Jeg havde mit på hele lørdagen, som var særdeles aktiv, og alligevel gik det i stå i løbet af natten.
Ser godt ud med det sorte indlæg og den nye bezel, keep it!
Og hvad siger du til "back pressure" på kronen når man skal stille uret :)
Det er charmerende de første gange men ellers "apita".
/L
•
|