Black Bay Bronze Bucherer....damn
#1
Jeg var lige inde i Bucherers forretning i Illum i dag, hvor jeg så at de havde en del af deres 130 års jubilæums-ure.

De er lavet af forskellige producenter som f.eks. JLC, IWC og Tudor. Fælles for dem er, at de har skive eller andet i blåt, som er Bucherers officielle farve.

Jeg fik mulighed for at prøve Tudors Black Bay Bronze Bucherer. Urkassen er i bronze. Så flot. Det var en demo model, som tydeligvis var blevet rørt ved mange gange, så bronzekassen var godt i gang med at skifte farve/få patina.

İmage

İmage

På trods af at jeg ikke er den største Rolex/Tudor fan på,denne planet, så må jeg sige at dette ur i mine øjne er noget af et pletskud. Så meget flottere end den almindelige bronzemodel. Og prisen er jo ganske god. Suk.

Jeg fik også lov til at prøve lidt andet, f.eks. to af Omega’s nyere udgivelser.

Den smukke og overraskende flotte Railmaster.

İmage

Den cool Seamaster

İmage

En smuk, smuk Quai de l’Ile i stål fra Vacheron Constantin. Flot og sporty ur!

İmage

Og endelig fik jeg også vist et ur de var stolte af fra deres egen produktion. Meget flot retro look - og god pris for en flyback chrono i mine øjne.

İmage

Godt med lidt ur-guf til at sparke ugen igang.

Claus

Svar
#2
Super spændende ure - dejligt, at du fortsætter "stilen" efter du er kommet hjem fra NY, Claus !!

Jeg nyder at følge med i dine "ur-oplevelser", selvom mange af urene nok ikke lige er helt min smag - men Railmasteren og Seamasteren kunne jeg godt !! Icon_Up
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • cfnissen
Svar
#3
Jeg tror da også jeg vil forbi og se de to omega ure.
Enig i at tudor uret er federe end stangvaren, uret er bare stadig for stort til min smag.

Sendt fra min E5823 med Tapatalk
[-]
  • cfnissen
Svar
#4
İmage

Det ER et super lækkert år. Var inde med min ven og hente eksemplar 1 og 2 de havde fået. Måtte bare sande, at de 43mm ikke er gode på min arm, så solgte det til en ven dagen efter jeg havde købt det.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Keld
[-]
  • cfnissen
Svar
#5
(21-08-2017, 06:59 PM)keldw Skrev: İmage

Det ER et super lækkert år. Var inde med min ven og hente eksemplar 1 og 2 de havde fået. Måtte bare sande, at de 43mm ikke er gode på min arm, så solgte det til en ven dagen efter jeg havde købt det.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Ja, det er stort. Sidder lige og kigger på mine egne billeder efter du og en af de andre nævnte det.

İmage

Hmmmm....

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
#6
(21-08-2017, 07:15 PM)cfnissen Skrev:
(21-08-2017, 06:59 PM)keldw Skrev: İmage

Det ER et super lækkert år. Var inde med min ven og hente eksemplar 1 og 2 de havde fået. Måtte bare sande, at de 43mm ikke er gode på min arm, så solgte det til en ven dagen efter jeg havde købt det.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Ja, det er stort. Sidder lige og kigger på mine egne billeder efter du og en af de andre nævnte det.

İmage

Hmmmm....

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk


Tjae, 43mm går jo trods alt an på de fleste. Jeg skal bare helst ikke over 40mm. Og heller ikke med den tykkelse. Men visuelt er det en fornøjelse at kigge på. Jeg savner det da lidt, men ved at jeg aldrig ville få gået med det.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Keld
[-]
  • cfnissen
Svar
#7
Puh ha den er lækker!!

Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
[-]
  • cfnissen
Svar
#8
Den Tudor er ret fed, den ser fed ud da jeg ej har prøvet den, men hvis jeg havde pengene...så..

Omega'erne ser også lækre ud. Da jeg har to, en Seamaster PO og Speedmaster er jeg dækket ind der Icon_smil

Tak for historien Claus Nissen.
Mvh.

Jørgen
[-]
  • cfnissen
Svar
#9
(21-08-2017, 07:17 PM)keldw Skrev:
(21-08-2017, 07:15 PM)cfnissen Skrev:
(21-08-2017, 06:59 PM)keldw Skrev: İmage

Det ER et super lækkert år. Var inde med min ven og hente eksemplar 1 og 2 de havde fået. Måtte bare sande, at de 43mm ikke er gode på min arm, så solgte det til en ven dagen efter jeg havde købt det.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Ja, det er stort. Sidder lige og kigger på mine egne billeder efter du og en af de andre nævnte det.

İmage

Hmmmm....

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk



Sent from my iPhone using Tapatalk

Sjovt at se farveforskellen på kassen på de to billeder. Det første billede viser jonet nyt friskt ur, hvor kassen skinner. Det andet billede viser tydeligt hvordan kassen ser ud efter et stykke tid med berøring og brug - patineringen har ændret en del. 

Det er endnu en fascinerende ting ved urkasser i bronze. Så cool. 

Claus

Svar
#10
Jeg er også i den grad solgt, men mit 15,5-16cm håndled er bare ikke stort nok. Men for vildt et ur....
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)