Hjælp til valg af SEIKO "beater" og sted at handle
Hej

Har læst herinde i noget tid, men dette er min første post.

Jeg er på udkig efter et nyt "beater" ur som jeg kan have på til alt det "grove". Dvs. svømmehal, sejlture, jagt, osv., hvor uret kommer til at få nogle tæsk i form af vand, skidt og slag/stød.

Det er et vigtigt krav, at uret ikke er for dyrt, da jeg netop ønsker et ur jeg ikke skal passe på. Så min forventning til maks pris er i omegnen af 1000 kr.

Derudover skal uret være vandtæt nok til at jeg kan svømme med det. 

Jeg har tidligere brugt et Timex Expedition, men det er nu efter 5 år stået af. Derfor tænker jeg, at det er tiden at finde et billigt mekanisk ur.

Så vidt jeg kan se, er et SEIKO 5 SNK809 med en NATO rem oplagt. Jeg ved dog ikke, om SEIKO 5 i praksis er vandtæt nok.  Flere af dem er jo kun rated til 3 ATM. Og jeg bliver lidt nærig når de fleste forhandlere tager 1500 kr og op for SEIKO 5, hvor det typisk ligger på under 500 kr i USA.

Et andet ur jeg har kig på er SEIKO SKX007 eller SKX009. Her er der jo tale om et "rigtigt" dykkerur, så vandtætheden skulle ikke være et problem. Men noget tyder på at uret er gået ud af produktion og at priserne derfor er eksploderet? Priserne ser ud til at ligge på 3000 kr og op på nettet og kun meget få har det faktisk på lager. Så vidt jeg husker lå dette ur på lidt over 1000 kr for bare få år siden.

Hvilket ur vil I anbefale som beater? Hvilke ure bruger I selv til det grove?

Hvad mener I om SEIKO 5s vandtæthed? Vil det gå at svømme med dem?

Er det mig der kigger de forkerte steder med de priser jeg lister her?
Svar
Casio G-shock!!!!!
Svar
Til "det grove" helt sikkert et G-Shock!
Jeg vil anbefale det klassiske DW-5600E, som kan fås til under kr. 500, hvis man kigger sig lidt omkring.
/
Kristen
Svar
Et ur der kan klare 3 ATM skal du ikke svømme med. Ikke engang tage med i brusebad.

Du kan få et nyt SKX til liiiiige over 1000. Dog skal du regne lidt told oveni - men det er ikke mange basseører.

http://www.creationwatches.com/products/...h-784.html

Svar
Jeg havde fundet et Seiko til salg privat med et set up som er til at stole på,
Fået det tryktestet and off you go.

Ingen laver ure i sammen kvalitet som dem,
I det prisleje som du søger i.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Jeg tror det bliver et SKX007. Jeg kan se, at monsterwatches.nl har den til ca. 1600 kr i Japan udgaven.
Det ender vel på ca. det samme hvis jeg skal købe noget fra USA og lægge moms og told og importgebyr oveni...
Svar
Et SKX007 er et dejligt ur.
Tag det med lænke.
Den er nemlig ikke så ringe.
Og man kan altid købe en rem.
/
Kristen
[-]
  • Stensbjerg
Svar
(04-08-2017, 08:53 PM)khbk Skrev: Et SKX007 er et dejligt ur.
Tag det med lænke.
Den er nemlig ikke så ringe.
Og man kan altid købe en rem.
/
Kristen

Hmm... OK, jeg havde ellers hørt dårligt om SEIKO lænker og ville derfor vælge gummirem. Planen var dog alligevel at skifte remmen ud med en sort NATO eller ZULU rem.

Det ser ikke ud til, at den japanske model bliver lavet med lænke (SKX007J), kun den ikke-japanske (SKX007K - 1 og 2)

Bør jeg ikke vælge J frem for K?
Svar
Snup bare den billigste med lænke.
De er lige "japanske", og lænken er blød og dejlig.
/
Kristen
Svar
HVis uret skal være med visere så gå efter et quartzur. Og så ville jeg spare 500 - 1.000 kr mere op. Du kan også kikke på Pulsar ure. Jeg havde et til 900 kr med rem fra 1982 til 1994, som jeg dykkede med og var i mili. med. Kun de sidste 4 år gik jeg med det 1 dag om ugen, ellers hver dag. Bare uret er vandtæt til 100 meter er det nok. De ligger vel i 900 - 1.500 kr i dag.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)