Hvad skal man gøre når.
Ur interessen er stangneret ?
Hvilke har gjort at jeg stort set kun går med min 2 billigste ure.

Jeg valgte at sætte dem med lidt penge i til salg 
De tyder dog ikke på at de udmiddelbart kan sælges til min minium pris.

Så derfor har jeg nu valgt en anden vej og købt 2 NATO remme mere til dem,
Måske et større udvalg på den front kan hjælpe,
lidt som når man køber flere sko.  Icon_e_biggrin1

Andre der kender til disse udfordringer  Icon_e_biggrin1
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
(03-08-2017, 04:17 PM)Stensbjerg Skrev: Ur interessen er stangneret ?
Hvilke har gjort at jeg stort set kun går med min 2 billigste ure.

Jeg valgte at sætte dem med lidt penge i til salg 
De tyder dog ikke på at de udmiddelbart kan sælges til min minium pris.

Så derfor har jeg nu valgt en anden vej og købt 2 NATO remme mere til dem,
Måske et større udvalg på den front kan hjælpe,
lidt som når man køber flere sko.  Icon_e_biggrin1

Andre der kender til disse udfordringer  Icon_e_biggrin1

Hej Jacob,

Er lidt det samme sted - brænder ikke helt så meget for det som tidligere.

MEN prøver så nogle lidt andre ting, fx.
- Bruger Instagram til at øve mig i at tage bedre billeder. Har stadig et stykke vej at gå på dette område....og så kan resultatet måles direkte i antallet af likes (som dog også er afhængigt af motiv, urmærket, tidspunktet for posting oma. )
- Mødes med folk - senest @cstraps da det viste sig at vi befandt os i nærheden af hinanden i sommerferien. Altid sjovt at møde andre ur-fans.
- Skifter lidt remme på ure - altid sjovt at det giver lidt nyt liv.

Og så bølger interessen lidt frem og tilbage over tid, så den kommer nok igen. Og hvis den ikke gør, så er der andre ting man kan interessere sig for...gætter jeg på ;-)

Claus

------
Claus har været ur-interesseret i efterhånden mange år - det hele startede med at han fik lov til at låne sin fars Jaeger-LeCoultre ur som dreng - siden er det gået ned ad bakke. Kan følges på Instagram under navnet @cfnissen.

[-]
  • Stensbjerg
Svar
Interessen har været nede før det har du ret i,
Men godt nok aldrig som tilfældet er pt.

Hænger også sammen med at jeg har/er udfordret af vigtigere ting rent menneskeligt end ure,
Og ellers er der som du er inde på andet man kan kaste sin interesse på. Icon_Up

De små GTG hvor man netop snakker om meget andet end blot ure,
Sætter jeg dog stadigvæk stor pris på og vil altid gøre det.

Om jeg arrangere noget træf selv igen ved jeg ikke,
Det er lidt nemmere med et uformelt møde på en cafe eller lignende.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Udfordringen er svær. 

Det kan være svært at fastholde en interesse over flere år. 

På et hvis tidspunkt har man læst alt der er værd at læse om de ure, der interesserer en. 

Har man ikke ubegrænsede økonomiske midler er det ikke nemt. 

Det tager laaaaaang tid at spare op til ure af en hvis værdi for alm mennesker.   

Jeg er lidt ked af at GTG er flyttet ud i de små netværk. 

Det gør det endnu sværere for nye personer at fastholde interessen og finde nye urvenner.
Mvh Kim 
[-]
  • 116520, Stensbjerg
Svar
(03-08-2017, 07:13 PM)Avantismo Skrev: Har man ikke ubegrænsede økonomiske midler er det ikke nemt. 

Det tager laaaaaang tid at spare op til ure af en hvis værdi for alm mennesker.   

Jeg er lidt ked af at GTG er flyttet ud i de små netværk. 

Helt enig - jeg er også ked af den tendens, der er opstået med at GTG er rykket ud og bliver afholdt lokalt og i kredse, hvor man i forvejen kender hinanden godt. Ofte bliver disse GTG annonceret og/eller arrangeret internt blandt de, der i forvejen er i netværket og det kan være meget svært for udefra kommende "nye" at blive optaget i disse.

Noget helt andet, end de GTG der i "gamle dage" blev arrangeret herinde, hvor en af os lagde hus/have/garage/terrasse/sommerhus til og hver især medbragte sine ure og måske lidt til grillen !  Icon_smil 

Anderledes og imho langt hyggeligere end de GTG, der bliver holdt på restauranter og/eller hoteller, hvor man for nogens vedkommende måske både skal rejse langt, betale en dyr kuvertpris og måske tillige en hotelovernatning (uden at jeg på nogen måde kritiserer arrangørerne for disse).

Men det kan jo også være svært at holde gejsten, hvis arrangørerne hele tiden er de sædvanlige, der må lægge hus til - kan godt forstå, hvis man kører lidt træt i det.
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • Stensbjerg
Svar
For mit vedkommende har det været et led i en proces, hvor et interesseområde er blevet udforsket.
Min interesse for biler har fulgt mig hele mit liv.
Det med ure har været noget med at tilegne sig en viden, som jeg vil betegne som "det man bør vide".
Sådan lidt nonchalant: "Har du et Rolex?" "Nåh, har bare et godt ur".
"Kører du Mercedes?" "Joh, det tror jeg. Har bare købt en god bil".
Men, rart at der stadig er lidt liv herinde.
Er heller ikke på de andre medier.
Fortsat god sommer til de ærede medlemmer.
Ikke ment ironisk, da der bestemt har været sommer på dejlige Bornholm, hvor jeg har tilbragt den sidste uge. I Allinge, forstås.
/
Kristen
Svar
Min interesse for ure er kommet tilbage, efter at jeg i 10 år eller mere ikke gik med ur. Men om det bliver ved med at være MEGET interessant tror jeg faktisk ikke. Jeg er ikke synderligt interesseret i selve teknikken, må jeg nok indrømme. For mig er det mere at jeg kan lide designet ved ure. At have et stykke flot tilbehør til mit tøj.

Men jeg må også erkende at jeg faktisk næsten er alene i min IRL omgangskreds, om at synes at ure er flotte. Min far syntes decideret at det var tosset at jeg købte mit mekaniske Longines Icon_lol  
Skal interessen holdes på højt plan, så må jeg nok se mig om efter nogen som også har samme interesse som mig.

Nu har jeg en plan om at jeg vil have mig 3-4 ure, men hvis interessen så forsvinder, så sælger jeg bare de fleste, også selvom der måske kommer et tab.

På et tidspunkt overvejede jeg faktisk at oprette en tråd, om der fandtes nogle ur messer, auktioner, markeder eller andet, hvor man så kunne se flere ure, måske købe, og møde andre. ( jeg kan godt lide at kigge ved bagagerumsmarkeder osv. ).
Svar
Det er gået op og ned, men helt forsvinder gør den ikke. Jeg er ikke sikker på, at det har noget med økonomi at gøre. Jeg er ikke en af dem, der har ubegrænsede midler, men måske netop derfor er jagten nogen gange de mest spændende. Det er hyggeligt at dele sine oplevelser herinde, men det kunne da godt være, at det var på tide at lægge hus till et GTG. Det er efterhånden en del år siden, at jeg har deltaget i sådan et arrangement.
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
Min interesse for ure har også gået meget op og ned. For mit vedkommende har det også noget med økomomi at gøre. Når der "pludselig" er mulighed for et ur til, så stiger interessen, hvor den så efter jeg har købt uret langsomt daler.
En anden ting udover økomomien, er den generelle fremtid for disse dejlige mekaniske ure, den kan jeg godt være lidt urolig for på den lange bane. Dette betyder så også at jeg rent faktisk har mindre lyst til at købe et ur til. For en ting er at jeg har købt de ure jeg bedst kan li' inden for det økonomiske råderum der var på daværende tidspunkt, så har gensalgsværdi altid været en faktor ved urkøb, ikke den største faktor, men helt sikkert noget der spiller ind.

Så pt er det faktisk mest fruen der kigger ure, og til min store gru er hendes favorit pt et ur fra Rainer Brandt, hvor hendes nr 2 på listen er fra Hublot. Begge ure hvor det bliver meget svært at finde en køber til, skulle hun en dag have lyst til at realisere dem.

Jeg selv overvejer istedet måske at sælge to for så at købe dyrere, for på den måde at forsøge at bedrage mit sortsyn, samt give min urinteresse et positivt puf, ved at tror at man taber mindre på et ur, fremfor to ure. Icon_head Icon_lol
[-]
  • Stensbjerg
Svar
OMG..... Hvor jeg dog kender det.... 
Jeg har siden min ur-interesse rigtigt tog fat, vel omkring 2004/2005, haft disse op og nedture.
Lige pt. er interessen (næsten) så langt nede som jeg tror at den kan være. 
Har lige solgt mine Seiko ur, så nu er der nul tilbage af dem.
Pt. går jeg mere op i designet end hvad der ligger i af værk  Icon_e_surprised  

En ting som jeg pt. kigger på er smartwatches  Icon_e_confused Har fået lyst til at prøve et Apple watch serie 2 eller et Tag Heuer modular 45. Jeg tøver dog en hel del, da teknikken bliver bedre år for år - og hvornår skal man "springe" på?? Men syntes at det er smart det som de kan og det trikker en gadget nørd som mig  Icon_cool  Men nu må jeg se  Icon_blink
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
[-]
  • pbr, Stensbjerg
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)