Svar: 1,761
Tråde: 50
Modtaget Likes: 328 i 198 svar
Givet Likes: 72
@CIS
Mit spørgsmål til dig er således .. :
Hvorfor gider du at spilde din egen og andres tid på dette forum med diverse tråde om vi herinde tror dit og dat om forskellige tvivlsomme varer/auktiner du støver op... når du alligevel har overbevist dig selv om at ingen kan skelne mellem en fake og the real deal??
Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Hvordan gider du dog  ?
Og når vi nu er ved det, har du nogensinde set / pillet ved de her "superkopier" ?
Og videre; en så klog og vidende én som dig må jo vide at 95% af alle amerikanske fora er befænget af mytomani fra den tykkeste skuffe...
(11-02-2017, 01:20 PM)Cis Skrev: (10-02-2017, 08:09 PM)Ian480 Skrev: Cis
hvem hulen giver 10.000 kr. for et såkaldt Rolex super kopi ur, der har en gensalgsværdi af 1-200 kr.
Formentlig alle dem der bruger dem til at svindle med, ved at sælge den som den ægte vare, eller dem som har kr 10.000,- men ikke kr 100.000,- eller mere, og som ønsker sig en ny Rolex, hvor selv den mest erfarne Rolex freak, ikke umiddelbart kan se, at det er en kopi.
De dyre kopier, er lavet så godt, at ingen som helt lægmand kan se forskellen, selv ikke hvis de begynder at sammenligne billeder af faken, med den ægte vare, for stort set alle de ting man kunne spotte en fake på, har de, lært af mange års erfaringer, fået rettet...
Når et sådant ur bliver spottet, er det af en fagmand der ved noget om den ægte vare, og det seneste jeg har læst om på det Amerikanske Rolex forum, er at det som regel var en mangelfuld finish i detaljerne, samt på skrue-hovederne i værket, man har kunne se forskellen på, og på nogle af dem, fordi vægtene på balance-hjulene enten manglede, eller var limet på, men de 3 fejl er nu også fjernet, nu er det super flot finish, virksomme vægte på balance-hjulene, på de værker hvor der skal være sådanne, og skruerne ligner nu også de ægte..
Jeg råber ikke ulven kommer, for den er kommet, og er i gang med at æde fårene, så hvis i ønsker at blive i den verden, hvor sådanne grimme ting ikke sker, så fred værre med det, men jeg tror på de gutter inde på bla. den Amerikanske Rolex forum, hvor flere medlemmer selv er Rolex urmagere, og når de siger det efterhånden er sådant, så tror jeg på det..
Hvis du gider, så læs den fane, Watchout, på den Amerikanske Rolex forum, jeg linkede til, så kan du læse, at flere proff. urhandlere, uvidende har haft sådanne kopier til salg, bla. inde på Ebay, hvor så nogle af dem er blevet spottet, bla. af kunder der har købt dem, og fået dem serviceret hos en Rolex AD´er, som har opdaget at de var en kopi. Flere af disse ur-sælgere, lever af det, og de er blevet snydt så vandet drev, bla. flere proff. pantelånere.
Så læs nu selv, så kan du se hvor bla. jeg har ovenstående viden fra, og er du stadigvæk en tvivler, så registrer dig derinde, og forklar disse Rolex forum medlemmer, hvor mange af dem har flere tusinde indlæg, og som skriver om disse kopier, og bruger masser af deres fritid på at spotte dem, at de ikke ved en skid om hverken kopier eller den ægte vare...
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  )
Svar: 2,374
Tråde: 130
Modtaget Likes: 940 i 473 svar
Givet Likes: 857
Er der mange myter/usandheder/løgne på nettet i forbindelse med dette emne?
Der spores en vis gensidig skepsis over for de fremsatte meninger.
/
Kristen
•
Svar: 1,960
Tråde: 102
Modtaget Likes: 451 i 224 svar
Givet Likes: 124
@CIS
Jeg tror, at jeg nu - på din opfordring - har læst omkring en 20-30 posts på "Watch out" siden på rolexforums. Det eneste, jeg har set er en masse fakes, som ret hurtigt er blevet gennemskuet på baggrund af billeder; et par indlæg om "too good to be true", hvor konklusionen har været at "sælgeren" bare ville score nemme penge på at poste et billede af et ur, som han slet ikke havde; nogle indlæg af typen "ægte nok, men for smadret eller for dyrt"; og endelig nogle indlæg om helt ægte, men stjålne ure. Jeg har ikke set et eneste indlæg, hvor nogen er blevet snydt af en super-kopi.
Det ville - som også John skriver - være rigtig rart at få nogle reelle og ikke mindst troværdige eksempler på superkopier, som har snydt seriøse ejere eller sælgere.
/Bjørn.
Svar: 72
Tråde: 18
Modtaget Likes: 5 i 5 svar
Givet Likes: 5
Her er en 8 år gammel artikel, og allerede den gang, var det et stort problem med Rolex kopier og Franken ure..
http://www.business.dk/navne/urmagere-i-...-rolex-ure
Og til Bjørn_e58, så skulle du måske læse lidt mere grundigt, så vil du se, at der er exempler på, at feks. Proff. pantelånere, har købt sådanne kopier, og troen på at det var den ægte vare, og de er altså ikke idioter, som ikke ved hvad de laver, så at de kan blive snydt, siger lidt om hvad de er oppe imod. Og de vil også flere indlæg, hvor brugerne derinde, ikke kan enes om et given ur er fake eller ægte, det er blot at kigge på deres bedømmelser af uret..
Jeg kan godt læse mig frem til, at der er en benægter kultur herinde, der tager det som et personligt angreb, fint nok, i har ret til jeres holdninger, som jeg har ret til mine.
Jeg vil ikke mere bruge tiden på at gentage mig selv, så angående denne tråd, så laver jeg ikke flere indlæg, med mindre der kommer noget helt nyt, der ikke blot er en gentagelse af tidligere indlæg...
(11-02-2017, 02:22 PM)gmt-geek Skrev: @CIS
Hvorfor gider du at spilde din egen og andres tid på dette forum med diverse tråde om vi herinde tror dit og dat om forskellige tvivlsomme varer/auktiner du støver op... når du alligevel har overbevist dig selv om at ingen kan skelne mellem en fake og the real deal??
Vh. Jon
Hvis du føler du spiller din tid, så spring da tråden over, i stedet for at læse den, og hvad jeg vælger at bruge min tid på, er 100% mig valg.
Mvh Christian
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
(13-02-2017, 03:35 PM)Cis Skrev: Her er en 8 år gammel artikel, og allerede den gang, var det et stort problem med Rolex kopier og Franken ure..
Nu vil jeg ikke gå ind i debatten om super fakes eller ej, men lige den artikel hvor Klarlund er interviewet er noget vi nærmest ser halvårligt. På trods af at jeg har set fakes der absolut bekymrer mig (og jeg har trods alt en fornuftig erfaring med ure) så er lige det der ren propaganda fra dem som åbenlyst har interesse i at folk kun handler hos en AD (læs: dem). Noget jeg i øvrigt også vil anbefale hvis man er i tvivl eller ikke kender nogen man ved har styr på det :-)
Svar: 1,960
Tråde: 102
Modtaget Likes: 451 i 224 svar
Givet Likes: 124
@Cis (Christian)
Nej, jeg gider heller ikke spilde mere tid. Men jeg ville ønske, at der var nogle konkrete eksempler, hvor seriøse forhandlere eller ejere er blevet snydt af fake watches.
Selvfølgelig skal man åbne uret for at finde ud af om en klamhugger har smidt en uoriginal del eller en after market del i. Selvfølgelig findes disse ure, som i mere eller mindre grad er frankenure. Det er der aldrig nogen, der har nægtet, og der er jeg afgjort ikke benægter.
Vi havde faktisk et godt (læs: helt konkret) eksempel, hvor en bruger herinde var på ferie et sted i sydeuropa, og syntes at han var faldet over et lidt for godt tilbud, på vist nok en G/S Sub. At det var lidt for godt betød - efter min hukommelse - at det var vel 5.000 under normalen for den pågældende alder og stand. Sælgeren bedyrede, at alt var i orden. Nogle gode billeder og et godt research arbejde fra flere andre herinde, gjorde at vi fandt ud af at skiven var en uoriginal after market skive. Det vidste forhandleren formentlig godt, og han ventede selvfølgelig bare på, at en tilstrækkeligt ukyndig eller uopmærksom skulle købe det. Men hovedpointen her er, at det IKKE var et fake ur.
Men godt ord igen, Christian. Det er skam ikke et personligt angreb - og vi kunne sikkert få en gevaldig hyggesludder over en kop kaffe og et par Rolex-ure. Bare begge dele er ægte!
/Bjørn.
Svar: 1,761
Tråde: 50
Modtaget Likes: 328 i 198 svar
Givet Likes: 72
(13-02-2017, 03:35 PM)Cis Skrev: Her er en 8 år gammel artikel, og allerede den gang, var det et stort problem med Rolex kopier og Franken ure..
Og til Bjørn_e58, så skulle du måske læse lidt mere grundigt, så vil du se, at der er exempler på, at feks. Proff. pantelånere, har købt sådanne kopier, og troen på at det var den ægte vare, og de er altså ikke idioter, som ikke ved hvad de laver, så at de kan blive snydt, siger lidt om hvad de er oppe imod. Og de vil også flere indlæg, hvor brugerne derinde, ikke kan enes om et given ur er fake eller ægte, det er blot at kigge på deres bedømmelser af uret..
Jeg kan godt læse mig frem til, at der er en benægter kultur herinde, der tager det som et personligt angreb, fint nok, i har ret til jeres holdninger, som jeg har ret til mine.
Jeg vil ikke mere bruge tiden på at gentage mig selv, så angående denne tråd, så laver jeg ikke flere indlæg, med mindre der kommer noget helt nyt, der ikke blot er en gentagelse af tidligere indlæg...
(11-02-2017, 02:22 PM)gmt-geek Skrev: @CIS
Vh. Jon
Hvis du føler du spiller din tid, så spring da tråden over, i stedet for at læse den, og hvad jeg vælger at bruge min tid på, er 100% mig valg.
Mvh Christian
Alene det at du bringer en pantelåner i spil som en super ekspert siger jo allerede noget om hele din indgangs vinkel...
- i den proffesion handler det om at kende til toppen af 100-1000 vis af "isbjerge" og dermed kan de sagtens blive tørret...
- det koster 1000-vis af timers research og hands on bare at kende til en anelse mere end toppen af isbjerget på lad os ex. Sige 3 ur mærker alene...
Jeg har ikke noget sted nævnt at kopier ikke findes og som bjørn også nævner findes der mange klokker derude med ikke auth. Dele - de kræver super viden at få et overblik over ..
- men jeg vil vædde hvad som helst på at jeg ville kunne skelne en 100% kopi fra en 100% ægte rolex eller omega fra hinanden hands on indenfor mine kerne områder...(læs: favorit ref'er)
Jeg holder mig uden problemer fra dine tråde fra nu af som du ønsker - no problem - det jeg taber ved det vil ikke holde mig søvnløs om natten! :-)
Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar: 3,915
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Det mest spændende spørgsmål her er Hvor længe vil Povl Klarlund videreføre deres skrækkampagne / spil for galleriet ang. de her monstrøse superkopier som lurer alle vegne hvor PK ikke står som sælger ? Som tråden her er bevis for, har vi allerede en generation af urinteresserede som faktisk tror på at en AD er nødt til at skippe urene til fabrikken i Schweiz for at få ægtheds spørgsmålet klaret  Det kan sagtens være at den i link fremvist luftfrikadelle er otte år gammel - No problemo, PK gentager den samme historie hvert år og ih hvor er der mange Rolex købere som har købt deres ure fra andre end PK og så ved eftersynet fået den frygtelige sandhed at kende; uret er pivfalsk ! (Bare de nu snart lærer at købe deres klokker fra Povl Klarlund, så går det ikke galt !)
Er deres kunder så dumme / nemme at forskrække eller er det bare PK´s våde drøm om at styre markedet med manipulation og falske nyheder ?
Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  )
•
Svar: 2,792
Modtaget Likes: 126 i 62 svar
Givet Likes: 22
Det sjove er så, at de gang på gang har sendt fake vintage skiver gennem deres "verificering" som den ægte vare. Klarlund er tæt på ubrugelige når man har med ure at gøre der er ældre end 20 år.
•
|